نوع اول مکانیکی و نوع دوم الکترونیکی

یکی دیگر از معیارهای مهم برای انتخاب دوچرخه ثابت، این است که بتوانید زین دوچرخه را برای خود تنظیم کنید. زین های ثابت باعث کمر درد می شود، زیرا هنگام پدال زدن باید خم شوید. استفاده از دوچرخه ثابت، این شانس را به شما میدهد که بدون نگرانی از بابت خطرات دوچرخه سواری در محیط های شلوغ و پر ترافیک شهری که امکان تصادف را افزایش میدهد، در محیط امن خانه به ورزش مشغول شوید و در وقت خود نیز صرفه جویی کنید. این وسیله نه تنها در خانه بلکه در باشگاه نیز کاربرد دارند و افراد بسیاری برای تقویت دستگاه تنفسی و همچنین چربیسوزی از دوچرخه ثابت استفاده میکنند. • کاهش استرس نیز دیگر فایدهی این دستگاه به شمار میرود. دوچرخه های ثابت معمولی، هیچ برنامه خاصی برای کاهش وزن، چربی سوزی یا استقامت ندارند. اگر شما در پی ساختار خاصی از دوچرخه مثلا دوچرخه ثابت خانگی مبله یا دوچرخه ثابت خانگی ایستاده و یا دوچرخه ثابت خانگی اسپینینگ و یا حتی مینی بایک هستید، جستجو بر اساس آن میتواند صورت گیرد و همه انواع ساختار دوچرخه ثابت خانگی مورد نظر را برای شما به نمایش بگذارد. این دستگاه ورزشی قطعات زیادی ندارد و علاوه بر بدنه، دارای پایهای است که دوچرخه را روی زمین ثابت نگه میدارد.

از آنجا که تردمیل هم قیمت بالایی دارد و هم فضای زیادی را اشغال میکند، ممکن است بسیاری از افراد قادر به تهیه و قرار دادن آن در منزل خود نباشند. پدال این نوع دوچرخه ها در جلوی زین قرار دارد که باعث می شود تمرین های قدرتی با شدت بالا را محدود کند. قابلیت تنظیم مقاومت: یک تمرین کارآمد با دوچرخه ثابت، با پا زدن آهسته و مقاومت پایین آغاز شده و با افزایش مقاومت ادامه مییابد. • به دلیل طراحی اصولی، کار کردن با دوچرخه ثابت، هیچ فشار مضاعفی به مفاصل وارد نمیکند. نوع پدال دوچرخه باید چگونه باشد؟ بنابراین با استفاده از این ویژگی می توانید میزان فشاری را که باید به پدال وارد کنید، عوض کنید. • ترشح هورمون های نشاط آور هم از جمله مواردی است که با استفاده از این وسیله حاصل میشود. دوچرخه ثابت از جمله وسایل ورزشی با قیمت مناسب است که میتواند به شما کمک کند چربیهای اضافهی خود را بسوزانید و اندامی متناسب و وزنی ایدهآل به شما هدیه میکند. دوچرخه های ثابت در دو نوع تولید میشوند دوچرخه های ثابت ایستاده و دوچرخه ثابت نشسته مدلهای نشسته این دوچرخه ها طرفدار زیادی دارد و بدلیل اینکه فشار کمی به کمر وارد میکند طرفدار زیادی دارد اگر به دنبال کاهش وزن هستید و دوست دارید در خانه یک ورزش هوازی کامل داشته باشید به یک دوچرخه ثابت و تردمیل نیاز دارید به کمک این دو دستگاه میتوانید هم ورزش مناسب داشته باشید و هم وزن خود را کاهش دهید.

دوچرخه ثابت نشسته: دوچرخه ثابت نشسته دارای پشتی و امکانات کمکی اضافهای هستند که استفاده از آن را برای افراد آسیبدیده، سالخورده، خانمهای باردار و به طور کلی کسانی که مشکلات حرکتی دارند ساده میسازد. اما دارای سیستم مقاومت است. امروزه خوشبختانه همه دوچرخه های مدرن، دارای دکمه های مکانیکی و دیجیتالی برای تنظیم کردن صندلی، هستند. این نوع دوچرخه، از مرسوم ترین انواع دوچرخه ثابت است که استفاده ای مشابه با دوچرخه های معمولی دارد و ساختار آن نیز تقریبا شبیه دوچرخه های معمولی تعبیه شده است. برای این دوچرخه ها نوعی سیستم مقاومت تعبیه شده است. با توجه به توضیحات ارائه شده، اگر قصد خرید دوچرخه ثابت برای فعالیت هوازی، چربیسوزی و تقویت سیستم قلبی-عروقی را دارید دوچرخه ایستاده برای شما مناسبتر خواهد بود. افرادی که قصد کاهش وزن را دارند و فرصت زیادی برای رفتوآمد به باشگاه ندارند، با خرید یک دوچرخه ثابت میتوانند به هدف خود برسند و علاوه بر انجام ورزش هوازی، به وزن ایدهآل خود نیز دست پیدا کنند. برای افرادی که مشکلات مرتبط با کمر دارند، استفاده از دوچرخه نشسته پیشنهاد میشود، چرا که در این مدل، فشار کمتری به کمر وارد میشود و فرد پس از استفاده از دوچرخه، احساس ناراحتی نخواهد کرد.

دوچرخه ثابت برای لاغری و رسیدن به اندام ایده آل برای افرادی که اضافه وزن دارند نیز، بسیار مفید و کاربردی است. عموما افراد از دو وسیله برای کاهش وزن و سلامت قلب و عروق استفاده میکنند که یکی از این وسیلهها تردمیل و دیگری دوچرخه ثابت است. دوچرخه های ثابت همانطور که بالا گفتیم به دو دسته ی دوچرخه ثابت نشسته و ایستاده تقیسم می شوند اما نوع دیگری از دوچرخه های ثابت وجود دارد به اسم دوچرخه اسپینیگ که نوع فوق حرفه ی دوچرخه ها می باشد که در ادامه برایتان مدل های دوچرخه ثابت را شرح می دهیم. دو نوع از این وسیله وجود دارد که یکی به صورت ایستاده و دیگری به شکل نشسته در بازار موجود است. این دوچرخهها که در دو مدل ایستاده و نشسته در بازار موجود هستند، چه در خانه و چه در باشگاه میتوانند گزینهای مناسب برای انجام ورزشهای هوازی به شمار روند. دستهبندی بر اساس نوع برند دوچرخه ثابت خانگی انواع دوچرخه ثابت از یک برند را در دیدرس شما قرار میدهد تا بر اساس آن به جستجو بپردازید و دوچرخه ایستاده یا نشسته و یا دوچرخه حرفهای اسپینینگ آن برند را مورد دقت قرار دهید و دوچرخه ثابت خانگی دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد خرید دوچرخه ثابت از بانه لطفا به بازدید از وب سایت ما.