هزاران نفر در اعتراض به اصلاحات قضایی پیشنهادی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، تظاهرات کردند

اسرائیل: هزاران تظاهرات علیه اصلاحات قضایی پیشنهاد شده توسط نخست وزیر بنیامین نتانیاهو

بازنگری پیشنهادی، که به دولت اجازه می داد نامزدهای دیوان عالی را انتخاب کند و به پارلمان اجازه می داد بسیاری از تصمیمات را لغو کند، پس از آن که مخالفان برخی از بزرگترین تظاهرات خیابانی را که تا به حال در اسرائیل شاهد بوده اند، راه اندازی کردند، به حالت تعلیق درآمد.

ده‌ها هزار اسرائیلی در تظاهرات علیه پیشنهادهای جنجالی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای تشدید محدودیت‌ها در دادگاه عالی شرکت کردند.

بازنگری پیشنهادی که به دولت اجازه می داد نامزدهای دیوان عالی را انتخاب کند و به پارلمان اجازه می داد بسیاری از تصمیمات را لغو کند، پس از آن که مخالفان برخی از بزرگترین تظاهرات خیابانی را که تاکنون در اسرائیل شاهد بوده اند، راه اندازی کردند که در حال حاضر در هجدهمین هفته خود هستند، متوقف شد.

به گفته دولت، پس از متهم شدن قضات فعال به در اختیار گرفتن کار مجلس، این بازنگری برای ایجاد توازن مجدد در رابطه بین قوه قضاییه و قانونگذاران منتخب ضروری است.

الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل هفته آینده به هند سفر می کند

موج جدیدی از اعتراضات علیه اصلاحات قضایی در اسرائیل در آستانه هفتاد و پنجمین روز استقلال آغاز شد

خبرگزاری رویترز به نقل از منتقدان این پیشنهادها نوشت که این پیشنهادها، کنترل‌ها و توازن‌های حیاتی را که از یک دولت دموکراتیک حمایت می‌کند، از بین می‌برد و به قوه مجریه قدرت بی‌بند و باری می‌دهد.

بر اساس یک نظرسنجی که در روز جمعه توسط تلویزیون ملی اسرائیل پخش شد، 74 درصد از اسرائیلی ها معتقدند که دولت 5 ماه پس از پایان دوره ائتلاف راست افراطی، عملکرد خوبی ندارد.

در نمایش مقاومت در برابر پیشنهادهایی که از نظر آنها یک خطر وجودی برای دموکراسی اسرائیل است، جمعیت روز شنبه در مرکز تل آویو تجمع کردند.

طبق گزارش کانال 12 اسرائیل، حداقل 110000 معترض تنها در تل آویو حضور داشتند و همچنین تظاهرات بیشتری در شهرهای دیگر سراسر کشور برگزار شد.

بنتال شامیر، معلم 60 ساله، معترض به رویترز در تل آویو گفت: «من برای کشورم بسیار نگران هستم. “من یک کشور فاسد نمی خواهم.”

بازنگری برنامه ریزی شده به تعویق افتاده است تا به رئیس جمهور اسحاق هرتزوگ، که عمدتاً در مقام تشریفاتی خدمت می کند، زمان دهد تا میانجیگری سازش بین ائتلاف و مخالفان باشد که ممکن است منجر به کاهش این قانون شود. با این حال، مذاکرات سازش تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

دور لاسکر، وکیل 35 ساله، در رابطه با مذاکرات سازش به رویترز گفت: «مطمئنم که ما بیش از آن چیزی که می توانیم تصور کنیم به هم نزدیک هستیم. من مطمئن هستم که ممکن است این اتفاق بیفتد.

پرچم‌های آبی و سفید اسرائیل که نماد تظاهرات سه ماه اخیر است، توسط تظاهرکنندگان به اهتزاز درآمد.

بر اساس بیانیه دفتر رئیس جمهور اسرائیل، پادشاه چارلز سوم پس از مراسم تاجگذاری در لندن به هرتزوگ سلام کرد و از تلاش های او در میانجیگری تشکر کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام