هزاران نفر علیه پایگاه پیشنهادی زیردریایی تظاهرات کردند

استرالیا: هزاران نفر در اعتراض به پایگاه پیشنهادی زیردریایی تظاهرات کردند

پرچم‌ها و بنرهای اتحادیه‌های کارگری توسط معترضان در حالی که در خیابان اصلی شهر در این محله با 5000 نفر جمعیت در 102 کیلومتری جنوب سیدنی راهپیمایی کردند تا مخالفت خود را با پایگاه اعلام کنند حمل می‌شدند.

هزاران معترض روز شنبه علیه ساخت ایستگاه زیردریایی هسته‌ای در پورت کمبلا در شرق استرالیا به عنوان بخشی از توافقنامه دفاعی AUKUS با ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا تظاهرات کردند که ارزش آن 368 میلیارد دلار استرالیا (244.1 میلیارد دلار) است.

بر اساس گزارش پخش عمومی ABC، وزارت دفاع ترجیح می دهد یک تاسیسات جدید زیردریایی ساحل شرقی در نزدیکی دومین بندر بزرگ صادرات زغال سنگ نیو ساوت ولز بسازد.

پرچم‌ها و بنرهای اتحادیه‌های کارگری توسط معترضان در حالی که در خیابان اصلی شهر در این محله با جمعیت حدود 5000 نفر در 102 کیلومتری (63 مایلی) جنوب سیدنی راهپیمایی کردند تا مخالفت خود را با پایگاه اعلام کنند، حمل می‌شد.

نشست سازمان همکاری شانگهای: سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از چین دفاع کرد و آمریکا را به خاطر QUAD و AUKUS محکوم کرد.

بریتانیا شرکت‌های بزرگ فناوری با اختیارات قانونی جدید را پذیرفته است

دیوید شوبریج، سناتور سبزها، منتقد برجسته AUKUS، به جمعیت گفت: «من احساس می‌کنم انرژی تجدیدپذیر در این جامعه همچنان در خیابان‌ها ظاهر می‌شود.

شرکت کنندگان گفتند که تعداد جمعیت بین 2000 تا 5000 نفر بود.

وزیر دفاع استرالیا، ریچارد مارلز، ماه گذشته اظهار داشت که هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

پس از انتقاد دو رهبر سابق از قرارداد به دلیل هزینه، پیچیدگی و نگرانی‌های احتمالی حاکمیت، آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا از پروژه زیردریایی دفاع کرد.

طبق توافق مارس، استرالیا قبل از تولید مشترک کلاس جدیدی از زیردریایی‌ها با بریتانیا و استرالیا که تا اوایل دهه 2040 در استرالیا ساخته می‌شوند، زیردریایی‌های کلاس ویرجینیا آمریکایی را خریداری خواهد کرد.

(با ورودی های نمایندگی)