هشدار آمریکا به کهنه سربازان آمریکایی در جنگ جهانی دوم

در صورت سفر به روسیه، گذرنامه شما باطل می شود: ایالات متحده به سربازان آمریکایی جنگ جهانی دوم هشدار می دهد

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا. خبرگزاری فرانسه

برای دومین سال متوالی، کهنه سربازان آمریکایی جنگ جهانی دوم نمی توانند دوباره با همرزمان روسی خود بپیوندند، زیرا ایالات متحده آنها را تهدید کرده است که در صورت سفر به مسکو برای رژه روز پیروزی، گذرنامه خود را لغو خواهند کرد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: «برای دومین سال متوالی، تلاش‌های دولت ایالات متحده، سفر شرکت‌کنندگان آمریکایی در جنگ جهانی دوم به رژه روز پیروزی را مختل کرده است. کهنه سربازان تحت فشار بی سابقه ای قرار گرفتند.»

آنتونوف گفت: «آنها حتی تهدید به لغو گذرنامه خود شدند، بنابراین نتوانستند به روسیه پرواز کنند و در جشن هفتاد و هشتمین سالگرد پیروزی بزرگ شرکت کنند.

روسیه

روسیه قبل از تعطیلات روز پیروزی در 9 مه که مورد انتظار مسکو بود، حملات گسترده ای را به اوکراین انجام داد

روسیه

دیده بان جهانی | راهب جین می گوید که فقط مسیحیت صدای جهانی را دارد، ادیان دیگر بی صدا هستند

سفیر گفت که کهنه سربازان آمریکایی مدت زیادی منتظر سفر به مسکو بوده اند. وی افزود: «آمریکا اساساً از تحقق رویای کهنه سربازان جلوگیری کرد و مانع از آن شد که کهنه سربازان از آغوشی دیگر، اکنون در مرکز مسکو، استفاده کنند.

آنتونوف گفت تصمیم دولت ایالات متحده “نه تنها به جانبازانی که علیه نازیسم جنگیدند، بلکه به همه کسانی که این شاهکار مقدس را به یاد می آورند توهین آمیز است.”

“روسیه به کمک سربازان آمریکایی افتخار می کند”

سفیر روسیه در آمریکا در ادامه گفت: ما می خواهیم سربازان آمریکایی بدانند که روسیه به سهم آنها در پیروزی مشترک افتخار می کند.

او گفت که سیاست “خصمانه” ایالات متحده روحیه رفاقت را در طول جنگ بزرگ میهنی تضعیف نخواهد کرد. آنتونوف گفت: «ما وظیفه خود می دانیم که از حقیقت این قهرمانان دفاع کنیم.

افزایش روسوفوبیا در ایالات متحده

سفیر همچنین گفت که روس هراسی در ایالات متحده در حال افزایش است که به ادعای او توسط دولت ترویج می شود.

تلاش های گستاخانه ای برای جعل حقایق در مورد جنگ جهانی دوم انجام می شود، سهم قاطع ارتش سرخ در شکست فاشیسم نادیده گرفته می شود و اتحاد جماهیر شوروی از لیست برندگان حذف می شود. در عین حال، نقش ایالات متحده و بریتانیا به طور غیر شایسته ای تبلیغ می شود.

“از نازی ها افراط نکنید”

آنتونوف گفت: «ما از مقامات آمریکایی می‌خواهیم نظر خود را تغییر دهند و از افراط در نازی‌ها دست بردارند». ما باید با قهرمانان کشته شده صادق باشیم. دست از تحریف تاریخ بردارید. تشویق نئونازیسم و ​​روسوفوبیا غیرقابل قبول است.»

او این که از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سراسر اروپا تجلیل می‌شود، حتی زمانی که دولت کیف از همدستان نازی‌ها تجلیل می‌کند، «ننگ» و «مسخره تاریخ و عقل سلیم» خواند.

روز پیروزی، سالگرد پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است. این یکی از مهم ترین تعطیلات رسمی در روسیه است و مردم فداکاری های اتحاد جماهیر شوروی را در طول جنگ بزرگ میهنی 1941-1945 به یاد می آورند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام