هشدار رهبر هنگ کنگ به شهر نباید «کتاب هایی با ایده های ناسالم را توصیه کند»

هشدار رهبر هنگ کنگ به شهر نباید «کتاب هایی با ایده های ناسالم را توصیه کند»

تصویر نمایشی خبر 18

به دنبال حذف کتاب های کتابخانه مربوط به سرکوب غم انگیز میدان تیان آن من و دیگر نگرانی های سیاسی، رهبر هنگ کنگ، جان لی، روز پنجشنبه هشدار داد که شهر نباید «کتاب هایی با ایده های ناسالم را توصیه کند».

از زمانی که پکن در سال 2020 قانون امنیت ملی را در این منطقه وضع کرد و مخالفان را پس از تجمعات بزرگ و گاه مرگبار حامی دموکراسی در سال قبل سرکوب کرد، این مرکز مالی شاهد تغییرات عمده حقوقی و سیاسی بوده است.

آخرین اقدام به دنبال تعلیق نامحدود یک کاریکاتوریست سیاسی محبوب است، که آثارش اغلب ارتباط هنگ کنگ با سرزمین اصلی چین را به سخره می گرفت و کتاب هایش را از کتابخانه های شهر در هفته گذشته حذف کرد.

مقالات مرتبط

چین،

PLA نشان می دهد که چین و ایالات متحده درگیر بن بست نظامی در نزدیکی هنگ کنگ شده بودند

چین،

چرا یک روزنامه هنگ کنگی پس از 40 سال کاریکاتور طنز خود را کنار گذاشت؟

حذف فلش باعث شد تا روزنامه نگاران هنگ کنگی پایگاه داده اداره کتابخانه عمومی را برای کتاب هایی در مورد مسائل حساس سیاسی دیگر – از جمله سرکوب خونین میدان تیان آن من در سال 1989 علیه معترضان صلح آمیز – جستجو کنند و کشف کردند که ده ها عنوان وجود ندارد.

لی از حذف آشکار مطالب حساس سیاسی دفاع کرد و گفت کتاب‌هایی که در کتابخانه‌های عمومی هنگ کنگ یافت می‌شوند «آنهایی هستند که ما به ساکنان توصیه می‌کنیم».

او گفت: “ما نباید هیچ کتابی را توصیه کنیم که غیرقانونی است، حق چاپ را نقض می کند، حاوی ایده های ناسالم است.”

دولت موظف است کتاب‌هایی را با افکار ناسالم توصیه نکند.»

رئیس سابق امنیت مشخص نکرد که دولت چگونه «ایده‌های ناسالم» را تعریف می‌کند، و نه زمانی که کتاب‌ها حذف شده‌اند، اما افزود که ساکنان هنوز هم می‌توانند ادبیات را «به روش خودتان» پیدا کنند و بخوانند.

از زمان تصویب قانون امنیت ملی، هنگ کنگ با وجود وعده پکن مبنی بر حفظ آن پس از تحویل بریتانیا در سال 1997، خودمختاری خود را از بین برده است.

فضا برای بیان اختلافات سیاسی آشکار کاهش یافته است و دادگاه‌ها، رویه‌های قانونی و حوزه‌های فرهنگی به طور غیرقابل برگشتی تغییر کرده‌اند.

بیداری سالانه به مناسبت سرکوب میدان تیان‌آن‌من، هزاران نفر را هر ساله به پارک ویکتوریا هنگ‌کنگ می‌کشاند که تصویری واضح از آزادی‌های سیاسی سابق این شهر است.

اما در سال 2020 ممنوع شد و سازمان دهندگان این مراسم تحت قانون امنیتی به “تحریک به براندازی” متهم شدند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام