هفده نهاد از چین و مکزیک به دلیل تولید قرص های فنتانیل تقلبی با تحریم های آمریکا مواجه شدند.

هفده نهاد از چین و مکزیک به دلیل تولید قرص های فنتانیل تقلبی با تحریم های آمریکا مواجه شدند.

کیسه های پلاستیکی فنتانیل روی میزی در منطقه گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده در مرکز پست بین المللی در فرودگاه بین المللی اوهار در شیکاگو، ایلینوی، ایالات متحده، 29 نوامبر 2017 نمایش داده می شود.

بیش از 17 نهاد و شخص در چین و مکزیک به دلیل دست داشتن در تولید غیرقانونی قرص های فنتانیل تقلبی از سوی ایالات متحده تحریم شده اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور جو بایدن و دولتش قول دادند واردات یکی از کشنده ترین داروها را به شدت کنترل کنند.

وزارت خزانه داری اعلام کرد که تحریم هایی را علیه هفت نهاد و شش فرد مستقر در چین و همچنین یک شرکت تجاری و سه فرد مستقر در مکزیک اعمال کرده است.

مقالات مرتبط

چینی ها

تکنسین ها و مهندسان چینی ممکن است ویزاهای سریع تری برای کار در هند دریافت کنند

چینی ها

کمیته منتخب ایالات متحده در مورد ح‌ک‌چ هند را به عضویت در ناتو پلاس توصیه می‌کند

این وزارتخانه فاش کرد که این افراد در فروش ماشین‌های پرس قرص و سایر تجهیزات مورد استفاده برای جعل علائم تجاری مانند Xanax و M30 بر روی قرص‌های تولید شده غیرقانونی، که اغلب با فنتانیل بسته شده و به مقصد ایالات متحده می‌رفتند، دست داشتند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی در بیانیه ای گفت: «تحریم های خزانه داری هر مرحله از زنجیره تامین مرگبار را هدف قرار می دهد که به افزایش مسمومیت ها و مرگ و میرهای ناشی از فنتانیل در سراسر کشور دامن می زند.

قرص های تقلبی حاوی فنتانیل عامل اصلی این مرگ و میر هستند که هر ساله هزاران خانواده آمریکایی را ویران می کند. ما متعهد به استفاده از همه مقامات در برابر عوامل تولید غیرقانونی مواد مخدر برای مختل کردن این تولید مرگبار جهانی و مقابله با تهدید ناشی از این مواد هستیم.»

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) که در این ماه منتشر شد، مرگ و میر ناشی از مواد افیونی مصنوعی فنتانیل از سال 2016 تا 2021 در ایالات متحده به شدت افزایش یافته است.

فنتانیل با پیشی گرفتن از مواد مخدر سخت مانند هروئین و مورفین، 50 تا 100 برابر قوی تر است. به طور فزاینده ای با سایر داروهای غیرقانونی که عواقب کشنده ای ایجاد می کند، همراه شده است.

بر اساس برآوردهای دولت، دولت بایدن برای اقدام فشار آورده است زیرا مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده در سال 2021 از 100000 فراتر رفت.

با توجه به این موضوع، واشنگتن از پکن خواسته است تا تجارت غیرقانونی مواد شیمیایی “پیش ساز” فنتانیل از چین را متوقف کند. با این حال، مقامات آمریکایی گفته اند رویترز که همتایان چینی آنها حتی تمایلی به همکاری نداشته اند.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، این اقدام وزارت خزانه داری را محکوم کرد و گفت که واشنگتن “وحشیانه افراد و نهادهای چینی را تحریم کرده است” و این “موانع بیشتری بر همکاری چین و آمریکا در مبارزه با مواد مخدر خواهد افزود.”

لیو آن را “نقض جدی حقوق و منافع قانونی شرکت ها و افراد مربوطه” خواند و گفت که واشنگتن به جای تلاش برای کاهش تقاضا و تقویت مدیریت داروهای تجویزی، در تلاش است تا از سرزنش خودداری کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.