همه چیز درباره عملیات امنیتی 150 میلیون پوندی بریتانیا برای محافظت از تاجگذاری پادشاه چارلز سوم

«Ring Of Steel»: همه چیز درباره عملیات امنیتی 150 میلیون پوندی بریتانیا برای محافظت از تاجگذاری پادشاه چارلز سوم

تصویر بازنمایی رویترز

مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم با مسلسل های دستی، منطقه پرواز ممنوع و یک حلقه فولادی 150 میلیون پوندی پشتیبانی می شود که آن را به بزرگترین «عملیات امنیتی» در تاریخ بریتانیا تبدیل می کند.

بر اساس گزارش‌ها، بریتانیا 1.57 میلیون پوند یا تقریباً 47 میلیون پوند به ارز امروزی برای تاج‌گذاری ملکه در سال 1953 هزینه کرده بود.

با این حال، هزینه رویداد روز شنبه، با نام رمز عملیات گوی طلایی، به دلیل افزایش نگرانی‌های امنیتی و تعدادی از اعتراض‌های داخلی برنامه‌ریزی‌شده، نسبت به پیش‌بینی اولیه ۱۰۰ میلیون پوندی، به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

لندن: معاون رئیس جمهور دانخار قبل از مراسم تاجگذاری با پادشاه بریتانیا، چارلز سوم ملاقات کرد

در بزرگترین اعزام 7 دهه اخیر، 6000 کارمند ارتش بریتانیا در تاجگذاری شاه چارلز سوم شرکت کردند.

هزاران افسر پلیس در خیابان ها مستقر شده اند و جوخه های حفاظت از صف برای تاج گذاری پادشاه انگلیس ایجاد شده است.

در این روز بزرگ، مناطق پرواز ممنوع برای کمک به مقامات بلندپایه در فرود و ناوبری ایمن به کلیسای وست مینستر ایجاد شده است.

هواپیماهای بدون سرنشین پلیس، تک تیراندازهای مستقر در پشت بام ها، یک اسکادران مسلح و سایر پرسنل پشتیبانی نیز در دسترس اعضای این نیرو هستند.

علاوه بر این، کل واحدهای CBRN – شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای – در سراسر لندن در حال حاضر برای این رویداد در خیابان ها هستند.

یک مقام وزارت کشور ماه گذشته گفت که هزینه های امنیتی به تنهایی ممکن است به 150 میلیون پوند یا حتی بیشتر برسد. اگرچه این مقدار پوچ است، اما این یکی از بزرگترین رویدادهای عمومی در حافظه اخیر است.

11500 افسر پلیس برای محافظت از تاج گذاری گرد هم آمده اند و به لطف بودجه هنگفت، آنها کاملا مجهز و آماده برای هر کاری هستند.

افسران مجهز به اسلحه گلاک 17 و مسلسل های دستی برای امنیت آهنین پادشاه انگلیس هستند و خودروهای واکنش مسلحانه در اولین نشانه اختلال در حالت آماده باش خواهند بود.

گشت‌های زمینی مجهز به تماشای اعتراضات برنامه‌ریزی‌شده و نشانه‌هایی از درگیری در میان جمعیت توسط امواج جدید فناوری پشتیبانی می‌شوند.

طبق گزارش ها، کل واحدهای CBRN – شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای – در سراسر لندن در حال حاضر برای مراسم تاج گذاری در خیابان ها هستند.

Eagle Eye ‘نظارت’

به گفته اسکای نیوز، MI5 برای تمرکز بر “موضوعات مورد علاقه” حضور دارد و افسران ارشد از تشخیص چهره برای برچسب زدن مظنونان تروریستی و جنایتکار احتمالی در میان جمعیت استفاده می کنند.

چهار هواپیمای بال ثابت Vulcan 68R چشمان آنها در آسمان است و منطقه را اسکن می کند تا هر گونه تهدید احتمالی تاج گذاری را جستجو کند.

او مدعی شد، یکی از منابع داخلی وزارت کشور، آماده‌سازی و فعالیت‌های بعدی برای تاج‌گذاری را «عملیات جهنمی» خواند، زیرا هزاران نفر درگیر هستند که بسیاری از آنها اضافه‌کاری کار می‌کنند.

فقط برای وارد کردن مقامات بلندپایه به کشور و محل اقامت آنها، عملیات عظیمی لازم است. بیشتر آنها از فرودگاه ها با اسکورت پلیس منتقل خواهند شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام