هند، روسیه، پاکستان خواستار تشکیل دولت نماینده شده و از طالبان می خواهند به حقوق افغان ها احترام بگذارند

وزرای خارجه هند، روسیه و پاکستان روز جمعه با فراخوان تشکیل دولت نماینده در افغانستان، از طالبان خواستند تا به حقوق همه افغان‌ها احترام بگذارند.

وزرای خارجه در نشست یک روزه وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای (SCO) در ایالت ساحلی گوا هند، درست پیش از دیداری که قرار بود در آخر هفته در پاکستان بین وزرای خارجه پاکستان، چین و پاکستان برگزار شود، صحبت کردند. افغانستان.

«وضعیت در حال گسترش در افغانستان همچنان در مرکز توجه ما قرار دارد. سوبرهمانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند گفت: تلاش های ما باید در جهت رفاه مردم افغانستان باشد.

در کتاب جدید ادعا شده است که طالبان قبل از رسیدن به هند با ارتش پاکستان “مشاوره” کرده اند

افغانستان: چین از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا طالبان را برای تشکیل دولت فراگیر متقاعد کند

او گفت: «اولویت‌های فوری ما شامل ارائه کمک‌های بشردوستانه، تضمین یک دولت واقعاً فراگیر و نماینده، مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر، و حفظ حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها است.

هیچ کشوری طالبان را که پس از 20 سال شورش علیه نیروهای تحت رهبری ایالات متحده، در ماه اوت 2021 بر افغانستان مسلط شدند، با سرعت و سهولتی که جهان را غافلگیر کرد و به دنبال آن رئیس جمهور اشرف غنی از کشور فرار کرد، به رسمیت نشناخته است.

سرگئی لاوروف از روسیه گفت که مسکو از رهبری طالبان انتظار دارد “به وعده های خود برای ایجاد یک دولت فراگیر عمل کند”.

لاوروف گفت: “تضمین هایی که در مورد حقوق بشر، امنیت در خاک افغانستان و ریشه کنی تهدیدات تروریستی، قاچاق مواد مخدر داده شد، ما این موضوع را زیر نظر داریم.”

بلاول بوتو زرداری از پاکستان گفت که وضعیت افغانستان چالش ها و همچنین فرصت های جدیدی را به همراه دارد.

او گفت: «پس از اینکه بارها و بارها زمین بازی قدرت های بزرگ بودیم، ما مدیون مردم افغانستان هستیم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.»

یک جامعه بین المللی متحد باید همچنان از مقامات افغانستان بخواهد که اصول پذیرفته شده جهانی را در مورد شمولیت سیاسی، و احترام به حقوق همه افغان ها، از جمله حق دختران برای تحصیل، اتخاذ کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، این هفته نسبت به کمبود شدید تعهدات مالی برای درخواست‌های بشردوستانه خود در سال جاری هشدار داد که کمی بیش از 6 درصد بودجه دارد، کمتر از 4.6 میلیارد دلار درخواست شده برای کشوری که بیشتر جمعیت در آن در فقر زندگی می‌کنند.

طالبان همچنین کنترل دسترسی زنان به زندگی عمومی را تشدید کرده اند، از جمله ممنوعیت ورود زنان به دانشگاه و بستن دبیرستان های دخترانه.

سازمان همکاری شانگهای یک اتحادیه سیاسی و امنیتی از کشورهایی است که بخش اعظم اوراسیا از جمله چین، هند، پاکستان و روسیه را در بر می گیرد و به عنوان وزنه تعادلی برای نفوذ غرب در اوراسیا تلقی می شود.

انتظار می رود در نشست گوا، گسترش این گروه به ایران و بلاروس نهایی شود.

همچنین زمینه را برای نشست سازمان همکاری شانگهای در هند در ماه ژوئیه که انتظار می رود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ همتای چینی خود در آن شرکت کنند، آماده می کند.

با در[قراردادهازآژانس[putsfromagencies

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام