هندی هایی که در جشن های تاریخی شرکت کردند

تاج گذاری و جشن ها: هندی ها در مراسم تاریخی

نخست وزیر بریتانیا ریشی سوناک و همسرش آکشاتا مورتی برای تاجگذاری پادشاه چارلز سوم به لندن می آیند. اگر چه مورتی یکی از ساکنان لندن دارای تابعیت هندی است. AP

تاج گذاری شاه چارلز یکی از بزرگترین جشن هایی است که جهان امسال شاهد آن خواهد بود. لیست مهمانان گسترده است. سران کشورها، خاندان سلطنتی از بریتانیا و سایر نقاط جهان، افراد مشهور و دوستان خانواده برای شرکت در مراسم باشکوه در کلیسای وست مینستر به لندن رفتند. و بله، هندی ها دعوت شدند.

ما نگاهی به کسانی از هند می اندازیم که به لیست مهمانان سلطنتی راه یافته اند.

جاگدیپ دانکهار معاون هند

داخل کلیسای وست مینستر، قلب سلطنت بریتانیا، و محل تاجگذاری شاه چارلز

شکستن سنت: چرا کیت میدلتون ممکن است تاج را برای تاجگذاری پادشاه چارلز کنار بگذارد؟

جاگدیپ دانکهار معاون رئیس جمهور هند در مراسم تاجگذاری شرکت می کند. دانخار نماینده رسمی دولت هند است. معاون رئیس جمهور روز جمعه به همراه همسرش سودش دانخار برای جشن پرحاشیه به لندن رسید.

این اولین تاج گذاری در بریتانیا در ۷۰ سال گذشته است. آخرین مراسم ملکه الیزابت دوم که در سال 1953 برگزار شد با حضور جواهر لعل نهرو اولین نخست وزیر هند برگزار شد.

هند هنوز یک کشور مشترک المنافع است. اما بر خلاف چندین کشور دیگر مشترک المنافع، شاه چارلز رئیس دولت نیست.

بازیگر سونام کاپور

سونام کاپور بازیگر بالیوودی برای کنسرت تاج گذاری که یکشنبه برگزار می شود دعوت کرده است. او فقط یک تماشاگر نیست، بلکه نقش کمی هم دارد.

بر اساس گزارشی در این رویداد، او اجرای گفتاری را برای معرفی گروه کر مجازی مشترک المنافع در این رویداد ارائه خواهد کرد. تنوع.

تاج گذاری و جشن سرخپوستان در مراسم تاریخی
سونام کاپور بازیگر روز یکشنبه در کنسرت تاج گذاری شرکت خواهد کرد. تصویر با حسن نیت: @sonamakapoor/Twitter

داباوالاهای بمبئی

داباوالاهای معروف بمبئی که در سرتاسر شهر تیفین می فرستند، دوستان قدیمی پادشاه چارلز سوم هستند و دعوت شده اند. بر اساس گزارش ها، دو نفر از اعضای این انجمن در این گردهمایی حضور دارند.

داباوالاها برای پادشاه هدایایی دارند: یک پاگدی پونری، یک شال از جامعه وارکاری و یک تاج پانچالوها.

تاج گذاری و جشن سرخپوستان در مراسم تاریخی
چارلز در سفر سال 2003 خود به بمبئی، برای اولین بار با داباوالاهای بمبئی ملاقات کرد. تصویر فایل/رویترز

سابهاش تله کار یکی از این افراد می گوید: “پادشاه تاجی خواهد داشت و بنابراین ما این تاج را که از پنج فلز ساخته شده است، به نشانه عشق و احترام به شاهزاده چارلز می فرستیم.” اعضای فعال انجمن داباوالا بمبئی گفتند هند اکسپرس.

پادشاه در سفری به هند در سال 2003 با داباوالا ملاقات کرد و از زمانی که دوستی شکوفا شد. آنها همچنین به عروسی چارلز با کامیلا دعوت شده بودند.

سوراب فادکه، معمار و معلم

هندی هایی که با مؤسسات خیریه شاه چارلز مرتبط بوده اند، حضور دارند.

Sourabh Phadke، معمار و معلم متولد پونا، در لندن است. او با خیریه شاه چارلز ارتباط داشته و فارغ التحصیل برنامه صنایع دستی ساختمان بنیاد شاهزاده و مدرسه هنرهای سنتی بنیاد شاهزاده است.

این مرد 38 ساله بخشی از گروهی از دانشجویان بود که “ساخت زنده” خانه تابستانی را در باغ دیواری قلعه هیلزبورو، اقامتگاه رسمی دولتی در ایرلند شمالی در سال های 2018 و 2019 به پایان رساندند.

تاج گذاری و جشن سرخپوستان در مراسم تاریخی
سوراب فادکه برای تاجگذاری دعوت نامه دریافت کرد. تصویر: بنیاد شاهزاده

فادکه به دلیل ارتباطش با بنیاد و هنر برجسته‌اش در لیست مهمانان سلطنتی انتخاب شد. کوئینت.

“هنوز در حال فرو رفتن است، و نمی‌دانم چه انتظاری داشته باشم، با توجه به اینکه قبلاً تاج‌گذاری نکرده‌ام. سوراب فادکه چند روز قبل از مراسم در مصاحبه ای با PTI گفت: با این روحیه در ذهن دارم که به آن نزدیک می شوم.

بنیاد شاهزاده که در سال 1986 توسط پادشاه چارلز سوم تأسیس شد، یک موسسه خیریه آموزشی برای ترویج طراحی و معماری است.

گلفشا، دریافت کننده جایزه جهانی Prince Trust

گلفشا، 33 ساله ساکن محله کادامپوری دهلی، برای این جشن به لندن دعوت شد. او جایزه جهانی The Prince’s Trust را در سال 2022 به دلیل شرکت در برنامه “Get Into” دریافت کرد، آموزشی که هدف آن کمک به جوانان با پیشینه های کم درآمد است تا مهارت های اشتغال را تقویت کنند.

او در ژانویه 2023 این جایزه را در اقامتگاه کمیساریای عالی بریتانیا در دهلی نو دریافت کرد.

تاج گذاری و جشن سرخپوستان در مراسم تاریخی
گلفشا، ساکن دهلی، برنده جایزه جهانی The Prince’s Trust در سال 2022 است. تصویر با حسن نیت ارائه شده: Prince Trust International

گلشا تحصیلات خود را در یک مدرسه دولتی در دهلی به پایان رساند و علیرغم مخالفت خانواده اش، دیپلم پلی تکنیک را در رشته معماری به پایان رساند. آنها معتقد بودند که این یک حرفه مردانه است.

با این حال، او نتوانست شغل خود را ایمن کند – او دانش دیجیتالی نداشت و نمی توانست مسافت های دور را طی کند. همه‌گیری اوضاع را بدتر کرد و خانواده او که شامل پنج خواهر و برادرش می‌شود، با مشکل مواجه شدند.

او به این برنامه پیوست که در آن مهارت های دیجیتالی خود را تقویت کرد و سپس در یک شرکت مشاوره مشغول به کار شد. او برای دستاوردهای خود، جایزه جهانی Prince’s Trust را از آن خود کرد.

دکتر ایساک ماتایی

حتی کسانی که با کامیلا مرتبط بودند نیز بخشی از جشن ها بودند.
دکتر ایساک ماتای، مدیر مرکز بین المللی سلامت کل نگر سوکیا در بنگلور، دعوت نامه ای برای ارتباطش با ملکه دریافت کرد. کامیلیا به مدت 10 سال از بازدیدکنندگان دائمی سوکیا اروپا که به کلینیک 101 لندن نیز معروف است، بوده است. این اولین و بزرگترین کلینیک مراقبت های بهداشتی جامع اروپا است.

دکتر ماتای ​​از نزدیکان کامیلا شد و از معدود افرادی بود که به مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم دعوت شده بودند.

آکشاتا مورتی

همسر ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا در کلیسای وست مینستر بود. مورتی که در هند متولد و بزرگ شده است، دختر بنیانگذار Infosys NR Narayana Murthy و نویسنده و بشردوست سودا مورتی است.

مورتی به همراه همسرش، نخست وزیر بریتانیا در این مراسم شرکت کرد. بانوی اول بریتانیا همچنان پاسپورت هندی دارد.

تاج گذاری و جشن سرخپوستان در مراسم تاریخی
ریشی سوناک و آکشاتا مورتی برای شرکت در مراسم تاج گذاری به کلیسای وست مینستر می رسند. AP

دستاوردهای هندی الاصل

جی پاتل، یک هندی-کانادایی که برنامه استخدام جوانان Prince’s Trust Canada را در می 2022 تکمیل کرد و مانجو مالیهی، سرآشپز هندی الاصل که با یک موسسه خیریه شهروندان سالخورده در بریتانیا کار می کند، دعوت نامه دریافت کردند. ملحی یکی از برندگان مدال امپراتوری بریتانیا، جایزه بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع برای خدمات شایسته مدنی یا نظامی است که شایسته قدردانی از سوی ولیعهد است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام