هند از سازمان همکاری شانگهای می خواهد تا انگلیسی را به عنوان زبان کاری بپذیرد

بنولیم (گوا): هند، یکی از هشت عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای چندجانبه اوراسیا، بار دیگر برای استفاده از انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی کاری برای جلسات و اسناد این گروه تلاش خواهد کرد.

به گفته منابع، ابتکار هند برای معرفی زبان انگلیسی به عنوان یک زبان کاری مورد حمایت ضمنی قرار گرفته است.

این منابع گفتند: “این چیزی است که توسط سایر اعضا نیز بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و یک درک مشترک در حال ظهور است.”

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای وارد گوا شد تا امروز با EAM جایشانکار دیدار کند.

نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در گوا: اس جایشانکار با چه کسی دیدار خواهد کرد؟ در کنفرانس چه چیزی مورد بحث قرار خواهد گرفت؟

روسی و ماندارین در حال حاضر به عنوان زبان های رسمی و کاری در سازمان همکاری شانگهای استفاده می شود. اسناد این گروه نیز به این دو زبان تهیه شده است.

علاوه بر روسیه و چین، چهار کشور آسیای مرکزی از جمله اعضای بنیانگذار سازمان همکاری شانگهای هستند و زبان روسی به طور گسترده صحبت و نوشته می شود.

هند در حال حاضر میزبان یک CFM دو روزه سازمان همکاری شانگهای در گوا است که مهمترین کار قبل از وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای ارزیابی وضعیت تصمیماتی است که در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو در ماه ژوئیه تصویب خواهد شد.

هند با تمرکز بر مسائل منطقه ای، دفاعی و سیاسی، سال گذشته در نشست سمرقند ریاست این گروه را بر عهده گرفت و میزبان جلسات کلیدی وزیران در آستانه نشست سازمان همکاری شانگهای در ماه جولای است.

سازمان همکاری شانگهای با دبیرخانه خود در پکن از هشت کشور عضو شامل هند و پاکستان، چین و روسیه و کشورهای آسیای مرکزی قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام