هند به افسران سابق نیروی دریایی هند که در زندان قطر به سر می برند کمک قانونی می کند

هند به افسران سابق نیروی دریایی هند که در زندان قطر به سر می برند کمک قانونی می کند

هشت عضو سابق نیروی دریایی هند که در حال حاضر در قطر نگهداری می‌شوند، از هند کمک‌های کنسولی و حقوقی دریافت می‌کنند و هند نیز با مقامات دوحه به عنوان بخشی از روند قانونی جاری همکاری می‌کند.

دهلی نو: هشت عضو سابق نیروی دریایی هند که در حال حاضر در قطر نگهداری می‌شوند، از هند کمک‌های کنسولی و حقوقی دریافت می‌کنند و هند نیز به عنوان بخشی از روند قانونی جاری با مقامات دوحه همکاری می‌کند.

آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز پنجشنبه در نشست هفتگی رسانه ها به سوالات پاسخ داد و گفت که روز بعد جلسه رسیدگی به پرونده دادگاه مربوط به هشت هندی اوایل ماه می خواهد بود.

«این در حال حاضر در مراحل قانونی است. اجازه دهید تاکید کنم که ما تمام تلاش خود را برای کمک به این هندی‌هایی که بازداشت شده‌اند انجام می‌دهیم و همچنین در حال گسترش کمک‌های کنسولی و همچنین کمک‌های حقوقی به عنوان بخشی از روند قانونی است که در حال انجام است.

ما همچنین با مقامات قطری تعامل داریم. سفارت ما در دوحه همچنان با خانواده ها در تماس است. روز بعد جلسه در اوایل اردیبهشت است. ما سعی می کنیم ببینیم قبل از آن در رابطه با آن جلسه چه کاری می توان انجام داد.»

وی در پاسخ به سوال دیگری اظهار داشت: اتهامات آنان همچنان ممهور است.

“این هنوز عمومی نیست. با توجه به روند قانونی ممکن است…» باغچی گفت.
هشت افسر سابق نیروی دریایی هند در یک شرکت خصوصی در قطر استخدام شدند. در اکتبر 2022، آنها در دوحه بازداشت شدند.

سوالی در مورد ایده تاسیس موسسه فناوری هند (IIT) در تانزانیا نیز توسط سخنگوی MEA مطرح شد.

او گفت: «فکر می‌کنم چند جا وجود دارد که بحث‌ها در حال انجام است، اما بله، تانزانیا می‌تواند یکی از آنها باشد و به محض تایید، ما خبر خوب را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام