هند در حال مذاکره با روسیه برای افتتاح پروژه کریدور دریایی چنای-ولادیووستوک است.

هند در حال مذاکره با روسیه برای افتتاح پروژه کریدور دریایی چنای-ولادیووستوک است.

وزیر اتحادیه سارباناندا سونووال. PTI

چنایسارباناندا سونووال وزیر اتحادیه روز یکشنبه اعلام کرد که هند در حال مذاکره با روسیه برای افتتاح کریدور دریایی چنای-ولادیووستوک با هدف تقویت روابط دریایی بین دو کشور است.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه ها عملکرد بندر چنای و بندر کاماراجار را بررسی کرد. وی همچنین مجموعه ای از پروژه ها به ارزش 148 کرور را افتتاح کرد.

او در این مراسم گفت که هند در حال مذاکره با روسیه برای افتتاح کریدور دریایی چنای-ولادیووستوک است. وی گفت: گفت وگو بین دو کشور با هدف تقویت تجارت دریایی انجام شد. او گفت: «هند تحت رهبری نخست وزیر نارندرا مودی، تعهد خود را برای جوان سازی تجارت و پتانسیل سرمایه گذاری خود برای پیشبرد رشد هند تأیید می کند.

وی گفت: «این کریدور به این منظور عمل می کند و به عنوان مجرای رشد و همکاری سرمایه گذاری بین دو شهر تاریخی با تاریخ دریایی غنی – چنای و ولادی وستوک – دو کشور عمل می کند.

Sonowal بعداً سه پروژه جدید به ارزش 56 کرور روپیه در بندر چنای و پروژه دیگری در بندر کاماراجار به ارزش 92 کرور روپیه افتتاح کرد. این دو بندر در چهار سال گذشته عملکرد خوبی داشته اند و نخست وزیر نارندرا مودی تاکید ویژه ای بر ابتکارات تحول آفرین در بخش هایی مانند بنادر، خطوط هوایی و راه آهن داشته است. سونووال به خبرنگاران گفت.

سونووال در مراسمی که در بندر چنای برگزار شد، از چهار لوح یادبود افتتاح این پروژه ها رونمایی کرد.

وزیر امور خارجه گفت: در نتیجه تمرکز این مرکز بر بنادر، در 9 سال گذشته جابجایی کالا در بنادر سراسر کشور دو برابر شده و در مقابل 800 میلیون متریک تن در سال به 1650 میلیون متریک تن رسیده است.

او گفت که در تامیل نادو، هر دو بندر چنای و کاماراجار عملکرد بسیار بهتری داشته اند و رشد سال به سال را ثبت کرده اند.

وی گفت: پروژه های افتتاح شده امروز (در بنادر چنای و کاماراجار) باعث افزایش کارایی بنادر و همچنین افزایش ظرفیت می شود.

وی در پاسخ به سوالی گفت که این دو بندر برای جابجایی 100 میلیون تن محموله در سال مالی جاری هدف گذاری کرده اند. در سال مالی 2022-23، بندر کاماراجار دومین رشد را در میان 12 بندر بزرگ به دست آورد. بندر چنای ابتکارات زیادی برای جذب ترافیک کانتینری در یک محیط بسیار رقابتی انجام داده است.

وی در مورد برنامه ساگارمالا این وزارتخانه گفت که از کل پروژه ها، 108 پروژه به ارزش 1.46 میلیون روپیه در مراحل مختلف اجرا در تامیل نادو قرار دارد.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است که سه پروژه افتتاح شده توسط Sonowal در بندر چنای شامل ساخت اسکله های پناهگاه تحت برنامه ساگارمالا، توسعه انبارهای کالا در جولارپت و راه اندازی یک تصفیه خانه فاضلاب است.

وزیر در بندر کمارجار تعریض و بتن ریزی جاده دسترسی بندر تحت طرح خط لوله زیرساخت ملی را افتتاح کرد. در این بیانیه آمده است که این پروژه با هدف تخلیه بدون دردسر محموله ها و اتصال جاده ای بهتر به بندر انجام شده است.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام