هند ساخت بندر گارد ساحلی مالدیو را با هدف جلوگیری از تهاجمات دریایی چین آغاز کرد.

هند ساخت بندر گارد ساحلی مالدیو را با هدف جلوگیری از تهاجمات دریایی چین آغاز کرد.

وزیر دفاع هند راجنات سینگ به همراه همتای مالدیوی خود ماریا دیدی در مراسم گارد افتخار شرکت کردند

هند در تلاش برای افزایش همکاری های دوجانبه، به ویژه در بخش های دفاعی و امنیتی، ساخت بندر گارد ساحلی MNDF و تأسیسات تعمیر و نگهداری در سیفاوارو در مجمع الجزایر را آغاز کرده است.

راجنات سینگ، وزیر دفاع، سنگ بنای این پروژه، بزرگترین تعهد کمک مالی هند در مالدیو، را روز پنجشنبه پس از یک بازدید سه روزه گذاشت.

بر اساس گزارش رسانه ها، مخالفان مالدیو به رهبری عبدالله یمین عبدالگیوم، رئیس جمهور سابق، در زمان سفر راجنات سینگ، کمپین “هند خارج” را به راه انداخته اند.

راجنات سینگ سفر 3 روزه مالدیو را آغاز می کند: نگاهی به روابط هند با کشور جزیره ای

وزیر دفاع راجنات سینگ امروز برای تقویت روابط دفاعی و استراتژیک دوجانبه به مالدیو سفر می کند

یمین عبدالله، که به عنوان دارای روابط نزدیک با چینی ها شناخته می شود، بر دولت فعلی رئیس جمهور ابراهیم محمد صالح فشار می آورد تا روابط خود را با این کشور مهم در منطقه اقیانوس هند قطع کند.

بین سال‌های 2013 تا 2018، چین توانست از طریق تصویب یک توافق‌نامه تجارت آزاد و موافقت‌نامه‌های پروژه‌های زیربنایی بزرگ، جای پای محکمی در اقتصاد مالدیو ایجاد کند.

حزب مترقی مالدیو و ائتلاف حاکم آن به رهبری یمین عبدالله در این دوران بر کشور حکومت می کردند.

هند کشتی های نیروی دریایی بیشتری به مالدیو هدیه می دهد

نیروهای دفاعی مالدیو علاوه بر هوراوی کهنسال یک قایق گشت زنی سریع از وزیر دفاع هند دریافت کردند.

شایان ذکر است، هوراوی قبلاً یک کشتی گشتی کلاس Trinkat برای نیروی دریایی هند بود که پس از حدود پنج سال خدمت در سال 2006 به مالدیو منتقل شد.

در سال 2018، این کشتی در اسکله دریایی در ویساخاپاتنام بازسازی شد.

علاوه بر این، راجنات سینگ دومین فرود کرافت را به مالدیو داد که در صورت انجام عملیات، می تواند پرسنل و تجهیزات را بر روی شن و ماسه حمل کند.

منابع ادعا کردند که تأسیسات بندرگاه و تعمیر گارد ساحلی پیشنهادی بود که توسط دولت مالدیو در سال 2013 ارائه شد.

به گفته آگاهان، این پروژه طی سه سال در دو فاز به پایان خواهد رسید.

هند به نیروی دفاع ملی مالدیو (MNDF) طیف وسیعی از سیستم‌ها از جمله هلیکوپترهای دورنیر و هواپیماهای نظارت دریایی را تامین می‌کند.

راجنات سینگ و همکار مالدیویی‌اش ماریا دیدی توافق کردند که فرصت‌های بیشتری را برای همکاری به‌ویژه در زمینه‌های رزمایش مشترک، ظرفیت‌سازی و تجارت دفاعی بررسی کنند.

آنها همچنین بر ارزش تبادل بهترین شیوه ها و دانش در زمینه هایی مانند مدیریت بلایا، امنیت دریایی، امنیت سایبری و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

راجنات سینگ و دیدی همچنین در مورد اهمیت حفظ صلح، ثبات و امنیت منطقه توافق کردند و بر لزوم همکاری برای رسیدگی به مسائل امنیتی مشترک اذعان کردند.

بر اساس بیانیه مشترک، آنها بر اهمیت احترام به قوانین بین‌المللی و نظم بین‌المللی مبتنی بر قواعد تاکید و تعهد خود را به حمایت از این اصول اعلام کردند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام