هند همچنان دور می ماند زیرا اعضای سازمان همکاری شانگهای در نشست های مجازی پشتیبانی خود را از پروژه کمربند و جاده چین تأیید می کنند

هند گفته است که نمی تواند این پروژه را که شامل کریدور اقتصادی پاکستان چین از کشمیر اشغال شده توسط پاکستان است ، بپذیرد ، زیرا نگرانی های مربوط به تمامیت ارضی را نادیده می گیرد

دهلی نو: با محرومیت از هند ، سایر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) روز دوشنبه در یک نشست مجازی از گروه تأثیرگذار ، حمایت خود را از پروژه بلند پروازانه “یک کمربند و یک جاده” (OBOR) چین تأیید کردند.

هند به دلیل عبور کریدور اقتصادی 50 میلیارد دلاری چین پاکستان (CPEC) ، که بخشی از OBOR است ، از کشمیر اشغال شده توسط پاکستان (PoK) به شدت به این پروژه بزرگ انتقاد کرده است.

در بیانیه مشترکی که در پایان نوزدهمین جلسه شورای سران دولت های سازمان همکاری شانگهای صادر شد ، گفته شده است که قزاقستان ، قرقیزستان ، پاکستان ، روسیه ، تاجیکستان و ازبکستان حمایت خود را از ابتکار OBOR تأیید می کنند.

اجلاس مجازی به میزبانی هند و به ریاست معاون رئیس جمهور م ونكایا نیدو برگزار شد.

وزیر امور خارجه (غرب) در وزارت امور خارجه ویكاس سواروپ گفت كه كشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روسیه ، چین ، قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان و ازبکستان در نشست امروز در سطح نخست وزیران شرکت کردند. وی گفت که پاکستان توسط دبیر پارلمان این کشور در امور خارجه نمایندگی می شود.

“جمهوری قزاقستان ، جمهوری قرقیزستان ، جمهوری اسلامی پاکستان ، فدراسیون روسیه ، جمهوری تاجیکستان و جمهوری ازبکستان ، تأیید حمایت خود از طرح” یک کمربند ، یک راه “(OBOR) چین” ، گفت

هند ابراز داشته است که نمی تواند پروژه ای را بپذیرد که نگرانی های اصلی آن در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی را نادیده بگیرد.

چین با هدف پیوند آسیای جنوب شرقی ، آسیای میانه ، منطقه خلیج فارس ، آفریقا و اروپا با شبکه ای از مسیرهای زمینی و دریایی از ابتکار OBOR در سال 2013 رونمایی کرده بود.

سازمان همکاری شانگهای یک بلوک هشت کشوره است که به طور فزاینده ای به عنوان وزنه مقابل ناتو شناخته می شود. هند و پاکستان در سال 2017 عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای شدند.

در این بیانیه مشترک همچنین آمده است که ابتکار عمل روسیه برای ایجاد مشارکت بیشتر اوراسیا با مشارکت کشورهای سازمان همکاری شانگهای ، اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، انجمن ملل جنوب شرقی آسیا و همچنین سایر کشورها و انجمن های چندجانبه ذینفع مورد توجه قرار گرفته است.

طبق این گزارش ، روسای هیئت ها بر اهمیت ارتقا و گسترش همکاری بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در زمینه ارتباطات زیرساختی و ایجاد زیرساخت حمل و نقل مدرن تأکید کردند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.