هند و آمریکا برای مقابله با نفوذ فزاینده چین، پروژه بلندپروازانه خاورمیانه را برنامه ریزی می کنند

هند و آمریکا برای مقابله با نفوذ فزاینده چین، پروژه بلندپروازانه خاورمیانه را برنامه ریزی می کنند

از طریق جاده‌ها، راه‌آهن‌ها و بنادر، پروژه عظیم اتصال به دنبال اتصال هند و خاورمیانه است. در طول سال گذشته، جلسات گروه I2U2، که شامل اسرائیل نیز می شود، مفهوم Image Cortesy PIB را تولید کرد.

هند در حال آماده سازی یک پروژه ارتباطی عظیم است که دهلی نو را به خاورمیانه در تلاش برای به چالش کشیدن نفوذ چین در خلیج فارس متصل می کند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی میان آجیت دوال، مشاور امنیت ملی (NSA) و همتایان آمریکایی و اماراتی‌اش دیدار کرد. رهبران در مورد ایجاد یک شبکه ریلی برای اتصال کشورهای خاورمیانه صحبت کردند.

از طریق جاده‌ها، راه‌آهن‌ها و بنادر، پروژه عظیم اتصال به دنبال اتصال هند و خاورمیانه است. طبق گفته Axios، طی سال گذشته، جلسات گروه I2U2، که شامل اسرائیل نیز می شود، این مفهوم را تولید کرده است.

مقالات مرتبط

ایالات متحده

آمریکا نگران قانون ضد جاسوسی چین است

ایالات متحده

تصاویر ماهواره ای آمریکا نشان می دهد چین در حال ساخت لیزرهای زمینی ضد ماهواره است

طبق گزارش “فارین پالیسی”، با توجه به روابط تجاری قابل توجهی که امارات و اسرائیل با چین به اشتراک می گذارند، گروه I2U2 – وسیله ای نسبتاً جدید برای همکاری ایالات متحده و هند در خاورمیانه – در نظر گرفته نشده بود که چین باشد. سازمان متمرکز

عربستان سعودی و اسرائیل روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، بنابراین این دومی یک شرکت کننده رسمی در این پروژه نیست، اما عضویت آن در I2U2 نشان می دهد که در این پروژه نقش ایفا خواهد کرد.

این ابتکار ارتباط نشان می‌دهد که هند چقدر از توافق‌نامه آبراهام سود می‌برد، توافقی که در دوران دولت ترامپ انجام شد و روابط با اسرائیل و برخی از همسایگان عرب آن را بهبود بخشید. به گزارش فارین پالیسی، این توافق تشکیل گروه I2U2 را ممکن کرد و بحث های انجام شده در آنجا باعث ایجاد تلاش جدید شد.
پروژه برنامه ریزی شده این پیام را ارسال می کند که هند و ایالات متحده آمادگی دارند همکاری خود را برای مقابله با چین در خارج از منطقه هند و اقیانوس آرام و در خاورمیانه گسترش دهند.

واضح است که دولت جو بایدن در ایالات متحده قصد دارد از پروژه اتصال به عنوان وسیله ای برای متعادل کردن نفوذ فزاینده چین در منطقه استفاده کند.

تقویت بزرگ برای هند

ابتکار اتصال تلاش می کند تا از توانایی هند برای تامین زیرساخت ها استفاده کند. دستاوردهای گذشته آن شامل ساخت بزرگترین شبکه ریلی آسیا و مشارکت در توافقنامه های بین المللی اشتراک برق است. مقامات هندی می خواهند با توسعه زیرساخت های خود در خاورمیانه با برنامه جدید با BRI چین مبارزه کنند.

یک تحلیل ادعا می کند که در بهترین سناریو، هند روزی می تواند از مسیرهای تجاری زمینی و دریایی که اسرائیل و امارات متحده عربی را با بندر پیرئوس یونان وصل می کند و به اروپا ادامه می دهد، سود ببرد.

هند می خواهد در یک ابتکار چندجانبه جدید برای مقابله با نفوذ رو به گسترش چین در خاورمیانه شرکت کند که با سرمایه گذاری در طرح کمربند و جاده (BRI) و توافق استراتژیک اخیر با ایران تقویت می شود. به گزارش فارین پالیسی، اخیراً پکن درباره توافقنامه آشتی مهم بین تهران و ریاض مذاکره کرد.

با توجه به منافع تجاری آن در خاورمیانه و چندین میلیون هندی که در آنجا زندگی می کنند و از طریق حواله پول به خانه می آورند، خاورمیانه در حال تبدیل شدن به منطقه ای مهم برای هند است.

علاوه بر این، الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل اخیرا به دهلی نو سفر کرد. او احتمالاً قصد داشت با طرفداران هندی درباره پروژه اتصال ملاقات کند، اما به دلیل بحران با غزه زودتر از موعد آنجا را ترک کرد.

به گزارش فارین پالیسی، کوهن در بیانیه ای که پیش از این سفر صادر کرد، اظهار داشت که هند می تواند برای تقویت ثبات منطقه ای در خاورمیانه بسیار مهم باشد.

اکنون که هند ریاست گروه 20 را بر عهده دارد، رشد اقتصادی سریعی را تجربه می کند و از چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان پیشی گرفته است، این فرصت را دارد که نفوذ، تجارت و دیپلماسی خود را در خارج از منطقه هند و اقیانوس آرام گسترش دهد. همه اینها می تواند در یک سال اتفاق بیفتد.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام