هند و نپال تفاهم نامه ای را برای توسعه پروژه برق آبی Phukot Karnali امضا کردند

هند و نپال تفاهم نامه ای را برای توسعه پروژه برق آبی Phukot Karnali امضا کردند

نخست وزیر نارندرا مودی و همتای نپالی او پوشپاکامال داهال ‘پراچاندا’. ارائه تصویر: توییتر

هند و نپال یک یادداشت تفاهم (MoU) برای توسعه پروژه برق آبی Phukot Karnali (480 مگاوات) در نپال امضا کردند.

هر دو کشور این توافق را با حضور نارندرا مودی، نخست وزیر و پوشپا کمال دهال، همتای وی در خانه حیدرآباد در دهلی نو امضا کردند.

“NHPC Limited (یک دولت شرکت هندوستان) و Vidhyut Utpadan Company Limited (VUCL)، نپال یک تفاهم نامه (یادداشت تفاهم) امروز در دهلی نو برای توسعه پروژه Phukot Karnali Hydro Electric (480MW) در نپال امضا کردند.” وزارت نیرو در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد.

مقالات مرتبط

نپال

نخست‌وزیر نپال پراچاندا در سفر چهار روزه به هند که از فردا آغاز می‌شود، می‌گوید بر تجارت بلندمدت برق با دهلی نو تمرکز خواهد کرد.

نپال

پوشپا کمال دهال، نخست وزیر نپال وارد دهلی نو شد و مورد استقبال گرم MS Meenakashi Lekhi قرار گرفت.

NHPC Limited (یکی از شرکت های دولتی هند) و Vidhyut Utpadan Company Limited (VUCL)، نپال یک تفاهم نامه (یادداشت تفاهم) امروز در دهلی نو برای توسعه پروژه Phukot Karnali Hydro Electric (480MW) در نپال امضا کردند. وزارت نیرو در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد.

این پروژه قادر به حمل 480 مگاوات برق و تولید بیش از 2448 گیگاوات ساعت برق خواهد بود.

از جمله ویژگی های کلیدی این پروژه، یک سد RCC به ارتفاع 109 متر و یک نیروگاه زیرزمینی برجسته شده است. علاوه بر این، برای استفاده از حداقل انتشار محیطی، یک سرفیس پاور هاوس با ظرفیت 6 مگاوات یعنی دو دستگاه هر کدام 3 مگاوات نیز برنامه ریزی شده است.

وینی موهان کواترا، وزیر امور خارجه، درباره این پروژه گفت: «در رابطه با نسل ما، تفاهم نامه ای برای توسعه 480 مگاوات پروژه نیروگاه آبی Phukot Karnali در غرب نپال توسط NHPC هند امضا شد. علاوه بر این، امضای توافقنامه توسعه پروژه برای پروژه 679 مگاواتی Lower Arun توسط شرکت Satluj Jal Vidyut Nigam هند (SJVN) مورد استقبال دو نخست وزیر قرار گرفت.

پیشنهاد سرمایه گذاری SJVN به ارزش 92.68 میلیارد روپیه نپالی در پنجاه و سومین جلسه هیئت سرمایه گذاری به ریاست پوشپا کمال دال، نخست وزیر نپال در آوریل سال جاری به تصویب رسید.

وزیر امور خارجه افزود: در این دیدار، هر دو نخست وزیر همچنین تعهد خود را برای دستیابی به پیشرفت ملموس و با زمان مشخص در پروژه چند منظوره پنچشوار ابراز کردند.

با ورودی های ANI

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.