هوش مصنوعی NVIDIA را در مسیر تبدیل شدن به اولین سازنده تراشه ایالات متحده با ارزش بیش از 1 تریلیون دلار قرار می دهد

هوش مصنوعی NVIDIA را در مسیر تبدیل شدن به اولین سازنده تراشه ایالات متحده با ارزش بیش از 1 تریلیون دلار قرار می دهد

تقاضای پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر هوش مصنوعی، NVIDIA را به اولین سازنده تراشه آمریکایی تبدیل کرده است که ارزش آن به 1 تریلیون دلار می‌رسد. با این کار، انویدیا به زودی به شرکت هایی مانند متا، اپل، آلفابت معروف به گوگل، مایکروسافت و آمازون خواهد پیوست.

شرکت انویدیا در آستانه فراتر رفتن از ارزش بازار 1 تریلیون دلاری است و اولین سازنده تراشه آمریکایی است که به این نقطه عطف دست یافته است. در معاملات پیش از بازار، سهام این شرکت با 3.5 درصد افزایش به 402.91 دلار رسید.

در سال 2021، متا (که قبلاً به عنوان فیس بوک شناخته می شد) به ارزش بازار تریلیون دلاری رسید، در حالی که سایر شرکت های آمریکایی مانند Apple Inc، Alphabet Inc، Microsoft Corp و Amazon.com Inc در حال حاضر بخشی از این باشگاه انحصاری هستند.

انویدیا پس از فراتر رفتن از انتظارات تحلیلگران با پیش بینی درآمد خود در هفته گذشته، توجه قابل توجهی را در زمینه هوش مصنوعی (AI) به خود جلب کرد و بیش از 50 درصد از آنها پیشی گرفت.

مقالات مرتبط

هر شخصی

جنسن هوانگ، رئیس NVIDIA می‌گوید: هر کسی می‌تواند به لطف هوش مصنوعی مهندس نرم‌افزار شود.

هر شخصی

سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI می‌گوید قصد ترک اروپا را ندارد

تحلیلگران مالی در وال استریت پیش بینی انویدیا را “غیرقابل درک” و “کیهان شناختی” توصیف کردند که منجر به موجی از افزایش قیمت هدف شد. بالاترین قیمت هدف، ارزش شرکت را تقریباً 1.6 تریلیون دلار تخمین زده است که با آلفابت مادر گوگل همخوانی دارد.

افزایش سهام انویدیا، که در هفته گذشته حدود 25 درصد افزایش یافت، باعث افزایش سهام مرتبط با هوش مصنوعی شد و باعث تقویت سایر سازندگان تراشه شد. در نتیجه، شاخص نیمه هادی فیلادلفیا SE در روز جمعه به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته بسته شد.

موفقیت ChatGPT متعلق به OpenAI، که شامل پیشرفت های سریع در هوش مصنوعی مولد با قابلیت درگیر شدن در مکالمات شبیه انسان و ایجاد اشکال مختلف محتوا مانند جوک و شعر است، غول های فناوری مانند آلفابت و مایکروسافت را بر آن داشته است تا پتانسیل های بالقوه را بررسی کنند و از آنها استفاده کنند. این تکنولوژی

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام