هیوندای و کیا 200 میلیون دلار به مشتریان قربانی چالش سرقت خودرو TikTok پرداخت می کنند.

چالش عجیب TikTok که شامل سرقت خودروهای ساخته شده توسط کیا و هیوندای بود، منجر به پرداخت 200 میلیون دلار توسط خودروسازان به مشتریان آمریکایی آن شد. چالش KiaBoyz افرادی را نشان داد که فقط با استفاده از کابل USB سعی در سرقت اتومبیل داشتند.

هیوندای و کیا در رابطه با یک دعوای دسته جمعی مرتبط با مجموعه ای از سرقت های خودرو که از چالش رسانه های اجتماعی ویروسی در TikTok الهام گرفته شده بود، به توافقی بالغ بر 200 میلیون دلار دست یافتند.

روند رسانه های اجتماعی معروف به “چالش کیا” منجر به سرقت های متعدد خودرو در سراسر کشور شده است، به طوری که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها حداقل 14 تصادف مستند و 8 کشته را گزارش کرده است.

موفقیت های کیا بویز
این سرقت ها توسط گروهی به نام «کیا بویز» انجام شد که ویدیوهای آموزشی را در یوتیوب و تیک تاک به اشتراک گذاشتند که در آن جزئیات نحوه دور زدن سیستم های امنیتی خودروهای هیوندای و کیا با استفاده از ابزارهای اولیه مانند کابل USB را توضیح می داد.

مقالات مرتبط

TikTok

پاییز TikTok: مونتانا اولین ایالت ایالات متحده است که برنامه به اشتراک گذاری ویدیو را به طور کامل ممنوع کرده است، سایرین نیز از آن پیروی می کنند.

TikTok

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا لایحه ممنوعیت TikTok را از مدارس و شبکه‌های دولتی امضا کرد

سهولت این سرقت ها به عدم وجود ایموبلایزرهای الکترونیکی در بسیاری از خودروهای هیوندای و کیا که بین سال های 2015 تا 2019 تولید شده اند نسبت داده می شود. این غیبت به سارقان احتمالی اجازه می دهد بدون مشکل وارد خودروها شده و سیستم جرقه زنی را زیر پا بگذارند.

در مقابل، اکثر سازندگان دیگر، ایموبلایزرهای الکترونیکی را به عنوان ویژگی های استاندارد در وسایل نقلیه خود که در همان دوره تولید می کردند، قرار دادند. تسویه 200 میلیون دلاری به طور خاص برای تقریباً 9 میلیون وسیله نقلیه که فاقد اشتعال دکمه ای و بی حرکت کننده های ضد سرقت هستند، اعمال می شود.

کیا و هیوندای پاسخ می دهند اما فایده ای نداشت
در ماه فوریه، هیوندای و کیا با ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار رایگان، اقدامات بیشتری را انجام دادند. این به روز رسانی ها با هدف افزایش مدت زمان صدای آلارم از 30 ثانیه به یک دقیقه و نیاز به وجود کلید در سوئیچ استارت برای روشن شدن خودرو انجام می شود.

به عنوان بخشی از تسویه حساب، تا سقف 145 میلیون دلار برای جبران خسارت مصرف کنندگانی که به دلیل خودروهای دزدیده شده از جیب خود متحمل ضرر شده اند، اختصاص می یابد.

جیسون ارب، مدیر ارشد حقوقی هیوندای موتور آمریکای شمالی، از فرصت ارائه پشتیبانی به مالکان آسیب دیده ابراز قدردانی کرد و تاکید کرد که امنیت مشتری همچنان اولویت اصلی است.

در حالی که هیچ اطلاعاتی در سراسر کشور در مورد تعداد کل خودروهای هیوندای و کیا به سرقت رفته وجود ندارد، اما آمار از شهرهای مختلف، بینشی از ماهیت گسترده روند ویروسی ارائه می دهد. به عنوان مثال، در میلواکی، 469 کیا و 426 هیوندای در سال 2020 به سرقت رفتند. طبق گزارش NPR، این ارقام در سال بعد به شدت افزایش یافت و به 3557 کیا و 3406 هیوندای رسید.

تلاش های نیمه دلانه برای حل مسئله
تلاش های هیوندای و کیا برای رسیدگی به این موضوع متناقض بوده است. در ابتدا، خودروسازان قصد داشتند برای رفع مشکل، حداقل 170 دلار برای کیت های امنیتی از مالکان دریافت کنند.

با این حال، هزینه های نصب و کار می تواند این مقدار را به 500 دلار افزایش دهد. در نهایت، شرکت ها مبلغ بازپرداخت به مشتریان را به 300 دلار افزایش دادند.

علاوه بر این، هیوندای و کیا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر سرقت، قفل چرخ ها را بین برخی از مالکان توزیع می کنند. همانطور که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) گزارش شده است، از نوامبر 2022، این شرکت ها 26000 قفل چرخ ارائه کرده اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام