وزیر بریتانیا می گوید تسلیحات انگلیسی حاوی اورانیوم ضعیف شده در حال حاضر در اوکراین است

جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح بریتانیا گفت که دولت در حال حاضر ارسال مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را آغاز کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، هپی در پاسخ به سؤالات کنی مک اسکیل، نماینده اسکاتلندی، روز سه شنبه تأیید کرد که مهمات DU برای تانک چلنجر 2 ساخت بریتانیا قبلاً به اوکراین رسیده است، اگرچه از اظهار نظر در مورد «نرخ استفاده کیف برای گلوله های ارائه شده» خودداری کرد.

وی گفت: ما هزاران گلوله مهمات چلنجر 2 از جمله گلوله های زره ​​پوش اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین ارسال کرده ایم.

پلیس بریتانیا زمان بیشتری را صرف حل معماهای رسانه های اجتماعی می کند تا مبارزه با جرم و جنایت

بیمارستان‌های بریتانیا تنها در 3 سال شاهد 6500 جنایت جنسی علیه بیماران در هر سنی هستند: داده‌ها

به نقل از RT، وی گفت: این تسلیحات اکنون تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین (AFU) هستند و وزارت دفاع “مکان هایی را که از آنجا گلوله های DU توسط AFU در اوکراین شلیک می شود، نظارت نمی کند.”

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ماه گذشته، چند روز پس از اینکه دولت بریتانیا اعلام کرد که گلوله‌های زره ​​پوش حاوی اورانیوم ضعیف شده را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، برنامه‌هایی برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در همسایه بلاروس اعلام کرد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا دولت موظف است به “کمک به پاکسازی گلوله های اورانیوم ضعیف شده” مورد استفاده در اوکراین پس از درگیری ها کمک کند، گفت: “هیچ تعهدی” برای انجام این کار ندارد و در عوض بر “نیازهای فوری اوکراین” تاکید کرد.

مسکو بارها از ارسال تسلیحات خارجی به کیف، به ویژه مهمات DU بریتانیا، خواسته است و وزارت امور خارجه لندن را به دلیل “بی پروایی مطلق، بی مسئولیتی و معافیت از مجازات” محکوم کرده است.

اورانیوم ضعیف شده به دلیل چگالی بالا و خاصیت pyrophoric آن کاربردهای مختلفی دارد. کاربردهای غیرنظامی اورانیوم ضعیف شده شامل وزنه های تعادل در هواپیما، لیفتراک و حتی کیل قایق های بادبانی است. همچنین در پرتودرمانی پزشکی به عنوان سپر پرتو و تا سال 1982 به عنوان روکش چینی دندان استفاده می شود.

از نظر نظامی، اورانیوم ضعیف شده در صفحات زرهی در تانک های سنگین و در مهمات زره پوش استفاده می شود. کارشناسان دفاعی بیان می کنند که از آن برای سخت کردن گلوله ها استفاده می شود تا بتوانند به زره و فولاد نفوذ کنند. آنها می گویند که وقتی یک سلاح ساخته شده با نوک یا هسته اورانیوم ضعیف شده به یک جسم جامد مانند کناره یک تانک برخورد می کند، مستقیماً از آن عبور می کند و سپس در ابر سوزان بخار فوران می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام