ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای گفتگو با پاپ ملونی وارد رم شد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای گفتگو با پاپ ملونی وارد رم شد

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی. (ایو هرمان/پول از طریق AP)

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز شنبه برای دیدار با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا و پاپ فرانسیس در اولین سفر خود به ایتالیا پس از حمله روسیه به اوکراین وارد رم شد. خبرگزاری فرانسه

زلنسکی پس از ورود به پایگاه نظامی فرودگاه چامپینو رم، اندکی پیش از ساعت 830 به وقت گرینویچ، جایی که آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه با وی دیدار کرد، در توییتی نوشت: «امروز در رم».

وی افزود: «من با رئیس جمهور ایتالیا، سرجیو ماتارلا، نخست وزیر ایتالیا جورجیا ملونی و پاپ دیدار می کنم. یک دیدار مهم برای نزدیک شدن به پیروزی اوکراین!

تصاویر تلویزیونی گروهی طولانی از خودروهای حامل رهبر اوکراین را در حال خروج از فرودگاه نشان می‌دهند، در حالی که نیروهای امنیتی مناطق وسیعی از پایتخت را محاصره کرده‌اند.

با ورود زلنسکی به رم، آلمان یک بسته تسلیحاتی 2.7 میلیارد یورویی برای کیف شامل تانک، خودروهای زرهی و سیستم‌های دفاع هوایی اعلام کرد. خبرگزاری فرانسه.

علیرغم سابقه روابط گرم با مسکو، ایتالیا عضو ناتو و اتحادیه اروپا از زمان حمله روسیه به کیف در فوریه 2022، سلاح و پول برای کمک به کیف ارسال کرده و از تحریم های غرب علیه روسیه حمایت کرده است.

با این حال، موضوع ارسال تسلیحات به کیف در ایتالیا همچنان از نظر سیاسی حساس است و دولت هرگز دقیقاً آنچه را که ارائه کرده است، فاش نکرده است.

ملونی، که در ماه فوریه از کیف بازدید کرد، ماه گذشته میزبان دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین در رم بود، به مناسبت کنفرانسی در مورد اینکه چگونه کسب و کارهای ایتالیایی می توانند به بازسازی کشور جنگ زده کمک کنند.

مشخص نیست که زلنسکی چه مدت در رم خواهد بود، با گمانه زنی ها او می تواند آخر هفته به آلمان سفر کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام