ولودیمیر زلنسکی می‌گوید زمان آن فرا رسیده است که ناتو اوکراین را به ائتلاف تحت رهبری آمریکا دعوت کند

ولودیمیر زلنسکی می‌گوید زمان آن فرا رسیده است که ناتو اوکراین را به ائتلاف تحت رهبری آمریکا دعوت کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز پنجشنبه در یک سفر غیرمنتظره از کیف، اولین دیدار وی از زمان تهاجم روسیه به این کشور بود. خبرگزاری فرانسه

کیف: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنج‌شنبه گفت زمان آن فرا رسیده است که کی‌یف به ناتو دعوت شود، زیرا کشورش از کمک‌های تازه متحدان غربی برای حمله بهاری برای مقابله با حمله روسیه آماده شده است.

زلنسکی به رسانه ها گفت: اکنون که اکثریت مردم کشورهای ناتو و اکثریت اوکراینی ها از ورود کشورمان به این ائتلاف حمایت می کنند، زمان آن فرا رسیده است که تصمیم مناسب اتخاذ کنیم.

استولتنبرگ روز پنجشنبه در سفری غیرمنتظره به کیف، اولین سفر او پس از تهاجم روسیه، انجام داد و طی آن بر تعهد ناتو به پیروزی اوکراین تاکید کرد. این درحالی است که چندین کشور متعهد شده اند که به این کشور جنگ زده کمک بیشتری کنند. رئیس ناتو تکرار کرد که اولویت این ائتلاف اطمینان از «غلبه» اوکراین در جنگ علیه روسیه است و طرح عضویت کیف در نشستی در ماه جولای مورد بحث قرار خواهد گرفت.

یادآوری زلنسکی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به رهبری ایالات متحده، چند روز پس از آن صورت می گیرد که فنلاند به دلیل حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، به 31 ناتو تبدیل شد.خیابان عضو اخیر

وی با اشاره به آرزوی طولانی مدت اوکراین برای پیوستن به ناتو گفت: “من از دعوت برای بازدید از اجلاس سپاسگزارم، اما دریافت دعوتنامه مربوطه برای اوکراین نیز مهم است.”

زلنسکی گفت: “هیچ مانع عینی برای تصمیم سیاسی برای دعوت اوکراین به ائتلاف وجود ندارد و اکنون که اکثر مردم کشورهای ناتو و اکثریت اوکراینی ها از پیوستن به ناتو حمایت می کنند، زمان تصمیم گیری های مربوطه فرا رسیده است.”

استولتنبرگ با تکرار احساسات بخشی از اعضای ناتو، تصریح کرد که جایگاه واقعی اوکراین در خانواده یورو آتلانتیک است. جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است. استولتنبرگ به خبرنگاران در کیف گفت و با گذشت زمان، حمایت ما به این امکان کمک خواهد کرد.

وی متعهد به حمایت نظامی بیشتر از اوکراین شد و گفت که تا کنون، متحدان ناتو هزاران سرباز اوکراینی را آموزش داده اند و تنها 65 میلیارد یورو (71.31 میلیارد دلار) کمک نظامی به این کشور ویران شده از جنگ ارائه کرده اند. او همچنین به زلنسکی اطمینان داد که «مسئله عضویت» در نشست ناتو در تابستان امسال در ویلنیوس «در دستور کار اصلی» قرار خواهد گرفت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام