ویلیام بار قبل از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در نظر دارد از سمت خود کناره گیری کند

مشخص نیست که آیا رایزنی دادستان کل تحت تأثیر امتناع ترامپ از پذیرفتن باخت در انتخابات وی یا خشم وی نسبت به اعتراف هفته گذشته بار از عدم کشف کلاهبرداری گسترده در رای گیری توسط وزارت دادگستری بوده است.

به گفته سه نفر آشنا به این تفکر ، ویلیام پی بار دادستان کل کشور در حال بررسی استعفا است تا ماه آینده رئیس جمهور دونالد ترامپ پایان یابد. یکی گفت بار می تواند عزیمت خود را قبل از پایان سال اعلام کند.

مشخص نیست که آیا رایزنی دادستان کل تحت تأثیر امتناع ترامپ از پذیرفتن باخت در انتخابات وی یا خشم وی نسبت به اعتراف هفته گذشته بار مبنی بر کشف نکردن تقلب گسترده در رای گیری توسط وزارت دادگستری بوده است. در روزهای بعد ، رئیس جمهور از گفتن اینکه آیا هنوز به دادستان کل خود اطمینان دارد ، امتناع ورزید.

یکی از افراد اصرار داشت که بار از قبل هفته گذشته وزن خود را برای ارزیابی وزن گذاشته و ترامپ بر تفکر دادستان کل تأثیری نگذاشته است. دیگری گفت که بار به این نتیجه رسیده است که کارهایی را که قصد داشت در دادگستری انجام دهد ، به پایان رسانده است.

اما شکایات مردمی رئیس جمهور در مورد انتخابات ، از جمله ادعای بی اساس در اوایل هفته گذشته مبنی بر تقلب در اجرای قانون فدرال در انتخابات علیه وی ، مطمئناً بر هرگونه عزیمت زودهنگام توسط بار ابر خواهد زد. با ترک زودهنگام ، بار می تواند از رویارویی رئیس جمهور بابت امتناع وی از پیشبرد تلاش های ترامپ برای بازنویسی نتایج انتخابات جلوگیری کند.

عزیمت بار نیز باعث می شود رئیس جمهور یک مأمور کابینه که عمدتاً قدرت دادگستری را در خدمت برنامه سیاسی رئیس جمهور عمیق تر از هر دادستان کل کشور در نیم قرن داشته است ، محروم کند. برعکس ، این باعث خوشحالی برخی از متحدان ترامپ می شود که آنها خواستار کنار رفتن بار به دلیل امتناع وی برای ورود بیشتر به تلاش های ترامپ برای لغو نتیجه انتخابات شده اند.

بار تصمیم قطعی نگرفته است و احتمال ماندن وی تا 20 ژانویه همچنان محتمل است ، افراد آشنا با تفکر وی هشدار دادند. اگر بار قبل از پایان دولت ترامپ از سمت خود کناره گیری کند ، انتظار می رود که معاون دادستان کل کشور ، جفری روزن ، ریاست دادگستری را تا زمان سوگند دادن رئیس جمهور منتخب جو بایدن به عهده داشته باشد.

سخنگوی وزارت دادگستری از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. کاخ سفید هیچ نظری نداد.

بار ، 70 ساله ، قوی ترین طرفدار قدرت ریاست جمهوری برای تصدی پست دادستانی کل از زمان واتر گیت است. اندکی پس از تأیید وی در فوریه 2019 ، اعتماد ترامپ و گوش وی را جلب کرد. وی موفق شد شكاف هایی را بین کاخ سفید و دادگستری بهبود بخشد كه وقتی رئیس جمهور آموخت كه مبارزات انتخاباتی وی مربوط به دخالت روسیه در انتخابات 2016 است تحت تحقیق است.

بار نیز مانند ترامپ معتقد بود که FBI از قدرت خود در تحقیق در مورد روابط مبارزات انتخاباتی ترامپ با روسیه سوused استفاده کرده است. یک بازرس کل مستقل دریافته است که دفتر دلیل کافی برای آغاز تحقیقات دارد و مقامات ارشد آنجا بدون تعصب سیاسی در این کار اقدام می کنند.

اما هفته ها پس از روی کار آمدن ، بار خلاصه ای از گزارش توسط مشاور ویژه ، رابرت اس مولر سوم را منتشر کرد که بعداً قاضی آن را تحریف و گمراه کننده خواند. او قبل از اینکه عموم مردم آن را بخوانند ، آن را به بهترین وجه ممکن ارائه کرد.

بار به زودی از جان اچ دورهام ، وکیل دادگستری ایالات متحده در کنتیکت ، خواست تحقیق در مورد تحقیق روسیه را برای یافتن هرگونه تخلف در دولت اوباما آغاز کند.

در حالی که این تحقیقات هنوز به نتیجه ای نرسیده است که ترامپ صریحاً گفته است که می خواهد ببیند – از جمله اتهامات کیفری علیه رئیس جمهور سابق باراک اوباما و بایدن ، و همچنین مدیر سابق FBI جیمز بی کومی – بار اطمینان داده است که کار دورهام به دولت بعدی ادامه خواهد داد.

در ماه اکتبر ، او مخفیانه دورهام را به مشاور ویژه ای منصوب کرد که در جستجوی هرگونه تخلف در تحقیقات روسیه بود.

بار هفته گذشته در همان زمان اعلام کرد که وی انتصاب کرده است در حالی که گفته بود شواهدی در مورد تأثیر تقلب در رای دهندگان بر نتایج انتخابات ندیده است. جفت شدن اعلامیه دورهام با این افشاگری به طور گسترده ای تلاشی برای جلب نظر ترامپ تلقی می شد ، که گفته می شود خشمگین است که بار بار علنا ​​با او مخالفت کرده است.

در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ، بار در میان بلندترین صداهایی بود که اخطار می داد رای های پستی منجر به تقلب گسترده در انتخابات می شود. او به طور معمول در سخنرانی ها و مصاحبه ها ادعا می کرد که احتمال تقلب گسترده در رای دهندگان زیاد است و خطری جدی را تهدید می کند. ادعاهای بار گاهی نادرست یا اغراق آمیز بود و به طور گسترده ای رد می شد.

“من شواهد تجربی دیگری ندارم غیر از این واقعیت که ما همیشه تقلب در رای گیری داشته ایم. و همیشه افرادی هستند که تلاش می کنند این کار را انجام دهند. “بار در ماه سپتامبر گفت.

او نتیجه گیری های خود را “عقل سلیم” خواند.

و پس از انتخابات ، بار در را برای تحقیقات تقلب در انتخابات با اتهام سیاسی گشود ، و به دادستان های فدرال اجازه داد قبل از تأیید نتایج ، “ادعاهای خاص” مربوط به تقلب در رای دهندگان را بررسی کنند. به طور معمول ، وزارت دادگستری منتظر می ماند تا پس از تأیید مجموع آرا ، چنین سوions ظن هایی را بررسی کند تا از تزلزل اعتماد مردم به انتخابات جلوگیری کند.

در همان زمان ، حضورهای عمومی بار کاهش یافت و وی در مورد نتایج یا تلاش های ترامپ برای لغو نتیجه اظهار نظری نکرد. اما همزمان با به بن بست رسیدن چالش های حقوقی رئیس جمهور ، هنگامی که ترامپ در مصاحبه ای در 29 نوامبر پیشنهاد داد که وزارت دادگستری و FBI در نوعی تقلب در انتخابات “درگیر شده اند” فشار بر بار برای بیان این موضوع بیشتر شد.

“این کلاهبرداری کامل است. و چطور FBI و وزارت دادگستری – من نمی دانم ، شاید آنها درگیر شده باشند – اما اینکه چگونه مردم اجازه دارند با این مسائل کنار بیایند باور نکردنی است “، ترامپ به تجارت فاکس میزبان ماریا بارتیرومو.

چند روز بعد بار سکوت خود را شکست و گفت آسوشیتدپرس او شواهدی از تقلب در انتخابات را در مقیاسی ندیده بود که واقعیت پیروزی بایدن را تغییر دهد.

وی گفت: “تا به امروز ، ما تقلب در مقیاسی را ندیده ایم كه بتواند نتیجه دیگری در انتخابات داشته باشد.”

با عزیمت بار ، ترامپ مقام کابینه را که وظیفه خود را در زمینه پلیس ، ناآرامی های نژادی ، اقدامات مثبت و مهاجرت انجام داده است ، از دست خواهد داد. برخلاف مقاماتي كه خصوصاً ترامپ را تحقير كرده اند ، مقامات و دوستان اين وزارتخانه مي گويند كه بار با بيشتر مواضع رييس جمهور و نه همه با رئيس جمهور موافق است و همچنين با ديدگاه وي مبني بر ظلم از سوي دولت اوباما موافق است.

خود بار از این تصور پیروی کرده است که اقدامات او به یاران ترامپ کمک کرده است – کاهش توصیه مجازات برای دوست دیرینه رئیس جمهور ، راجر ج استون جونیور در هفت مورد محکومیت جنایی و تلاش برای پیگرد قضایی مایکل تی فلین به اتهام دروغ گفتن بازرسان – به دستور رئیس جمهور انجام شد. او علناً و به طور خصوصی تأکید کرده است که مهم نیست که این حرکتها را انجام می دهد زیرا احساس می کرد که آنها درست بوده اند.

هنگامی که بار در سال 1993 پس از خدمت به عنوان دادستان کل در زمان رئیس جمهور وقت جورج اچ دبلیو بوش ، دادگستری را ترک کرد ، مشاور عمومی شرکت مخابرات GTE Corp شد ، که در نهایت به Verizon تبدیل شد.

این دوره حضور در این شرکت با پرداخت 10.4 میلیون دلار به پایان رسید و او را چندین برابر میلیونر کرد و بعید است بعد از ترک بخش ، کار دیگری را به صورت تمام وقت انجام دهد.

کتی بنر ، مایکل اس اشمیت و پیتر بیکر c.2020 شرکت نیویورک تایمز

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.