پارامجیت سینگ پنجوار، تروریست تحت تعقیب و فرمانده نیروهای کماندوی خلستان در لاهور پاکستان به ضرب گلوله کشته شد.

پارامجیت سینگ پنجوار، تروریست تحت تعقیب و فرمانده نیروهای کماندوی خلستان در لاهور پاکستان به ضرب گلوله کشته شد.

تصویر نمایشی ANI

پلیس محلی پاکستان اعلام کرد، پارامجیت سینگ پنجوار، تروریست خالستانی تحت تعقیب صبح روز شنبه توسط دو مرد مسلح ناشناس در لاهور، مرکز استان پنجاب پاکستان به ضرب گلوله کشته شد.

پنجوار 63 ساله رهبری گروه ممنوعه کماندوی خلستان-نیروی پنجوار را بر عهده داشت و در قاچاق مواد مخدر و اسلحه و سایر فعالیت های تروریستی شرکت داشت که در جولای 2020 توسط هند تحت قانون فعالیت های غیرقانونی (پیشگیری) به عنوان تروریست معرفی شد.

یک افسر ارشد پلیس پنجاب پاکستان به همراه نگهبان خود در پارک جامعه مسکن آفتاب، شهر نواب در نزدیکی توخار نیاز بیگ در لاهور، به همراه نگهبان خود در حال قدم زدن بود، جایی که در آنجا ساکن بود که دو مهاجم به سمت او تیراندازی کردند و موفق شدند با موتورسیکلت فرار کنند. گفت PTI.

توضیح داد: چرا کیراندیپ کائور همسر آمریتپال سینگ ممکن است دلیل تسلیم شدن رئیس واریس پنجاب بوده باشد.

امنیت در دیبروگره برای ورود آمریتپال سینگ تقویت شد

قربانیان به شفاخانه منتقل شدند و پزشکان در حالی که وضعیت نگهبان وی وخیم گزارش شده، مرگ پنجوار را اعلام کردند.

این افسر که خواست نامش فاش نشود گفت: «مردان مسلح به سر (پنجوار) سینگ شلیک کردند.

آی اس آی محل قتل را محاصره کرده است

سازمان های اطلاعاتی پاکستان از جمله آی اس آی، اطلاعات نظامی (MI) و اداره مبارزه با تروریسم منطقه را محاصره کردند و تحقیقاتی را آغاز کردند.

جسد برای کالبد شکافی به سردخانه منتقل شده است.

پنجوار که بود؟

پنجوار که اهل منطقه تارن تاران در پنجاب هند است، در قاچاق مواد مخدر و اسلحه دست داشت و بر اساس قانون فعالیت های غیرقانونی (پیشگیری) در ژوئیه 2020 به عنوان تروریست معرفی شد.

او در سال 1986 به KCF پیوست. او بعداً رهبری این گروه را بر عهده گرفت و پایگاه خود را به پاکستان منتقل کرد. KCF در فهرست سازمان های تروریستی تحت UAPA قرار گرفت.

اگرچه پنجوار در چند سال گذشته غیرفعال بود، اما پنجوار از لاهور فعالیت می کرد و در سازماندهی آموزش اسلحه برای جوانان در پاکستان مشارکت داشت. او در تهیه اسلحه و مهمات و متعاقباً نفوذ به هند برای هدف قرار دادن افراد VIP و تأسیسات اقتصادی مشغول بود.

او همچنین در پخش برنامه های بسیار فتنه انگیز و جدایی طلبانه در رادیو پاکستان که قصد تحریک اقلیت ها علیه دولت هند را داشت، داشت. وزارت امور داخله هند در اطلاعیه ای اعلام کرد که وی در قاچاق مواد مخدر فعال بوده و مجرای اصلی بین قاچاقچیان و تروریست ها بوده است.

«همدستی پنجوار در ترویج تجارت مواد مخدر و عملیات اسکناس های جعلی هند (FICN) در پنجاب به خوبی مستند شده است. این وزارتخانه گفته بود که سازمان او KCF برای واکنش نشان دادن ستیزه جویان سابق، سلول های خوابیده و همچنین کسانی که وثیقه گذاشته اند، تلاش می کند و به نفع ایجاد رابطه با سایر نیروهای متخاصم با هند بوده است.

KCF در فوریه 1986 به وجود آمد و روش کار این سازمان انجام سرقت از بانک و آدم ربایی برای باج برای استفاده برای خرید سلاح های پیچیده برای فعالیت های تروریستی بود.

به گفته این وزارتخانه، لباس ممنوعه تحت حمایت پارامجیت سینگ پنجوار در حملات تروریستی مختلف در هند از جمله انفجار بمب در فیروزپور، پنجاب و کشته شدن سرلشکر BN Kumar در سال 1988 شرکت داشت.

با ورودی های PTI

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام