پاسخ EAM Jaishankar به اتحادیه اروپا در مورد اقدام علیه هند به دلیل خرید نفت روسیه

تماشا کنید: پاسخ EAM S Jaishankar به دیپلمات اتحادیه اروپا که به دنبال اقدام علیه هند به دلیل فروش مجدد نفت روسیه است.

وزیر امور خارجه اس جایشانکار. ANI

ساعاتی پس از آنکه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار سرکوب فروش مجدد نفت روسیه به عنوان سوخت پالایش شده از جمله گازوئیل به اروپا توسط هند شد، اس جایشانکار وزیر امور خارجه روز سه شنبه به دیپلمات این اتحادیه توصیه کرد تا به مقررات شورای اتحادیه اروپا نگاهی بیندازد.

درک من از مقررات شورا این است که نفت خام روسیه اساساً در یک کشور ثالث تبدیل می شود و دیگر به عنوان روسی تلقی نمی شود. من از شما می خواهم که به مقررات شورا 833/2014 نگاه کنید.

مقالات مرتبط

خارجی

اس جایشانکار وزیر امور خارجه با همتای سعودی صحبت می کند

خارجی

EAM Jaishankar با اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد ملاقات می کند

این امر پس از آن صورت می گیرد که پیشتر رئیس دیپلمات اتحادیه اروپا گفته بود فایننشال تایمز بروکسل آگاه بود که پالایشگاه‌های هندی حجم زیادی از نفت خام روسیه را می‌خرند و آن را به سوختی برای فروش در اروپا تبدیل می‌کنند، و افزود که اتحادیه اروپا باید برای جلوگیری از آن اقدام کند.

او گفت: «اگر گازوئیل یا بنزین وارد اروپا شود… از هند و با نفت روسیه تولید می‌شود، قطعاً دور زدن تحریم‌ها است و کشورهای عضو باید اقداماتی را انجام دهند.»

در حالی که بورل با جیشانکار در مذاکرات فناوری تجاری در بروکسل ملاقات کرد، در کنفرانس مطبوعاتی بعد از آن حضور نداشت.

به جای او، معاون اجرایی اتحادیه اروپا در زمینه رقابت، مارگرت وستاگر گفت که “هیچ شکی در مورد مبنای قانونی تحریم ها وجود ندارد” و اتحادیه اروپا و هند به عنوان “دوستان… با دست دراز و البته” بحث خواهند کرد. ، نه یک انگشت اشاره.»

به همراه جایشانکار، پیوش گویال وزیر بازرگانی و وزیر کارآفرینی، توسعه مهارت، الکترونیک و فناوری راجیو چاندراسخار نیز در این نشست حضور داشتند.

جیشانکار روز دوشنبه برای آخرین مرحله از سفر سه کشوری خود که شامل بنگلادش، سوئد و بلژیک است، وارد بروکسل شد.

پیش از این نیز جیشانکار از واردات هند از روسیه دفاع کرده و در عین حال به طور غیرمستقیم از غرب به دلیل فشار بر دهلی نو برای به حداقل رساندن تجارت خود با روسیه با توجه به اقدام نظامی خود در اوکراین انتقاد کرده بود.

او متعجب بود که چگونه اروپا می تواند برای اولویت بندی نیازهای انرژی خود انتخاب کند و در عین حال از هند بخواهد کار دیگری انجام دهد.

تجارت ما با روسیه در مقایسه با کشورهای اروپایی در سطح بسیار کمی قرار دارد – 12 تا 13 میلیارد دلار. ما همچنین مجموعه‌ای از محصولات را به روس‌ها داده‌ایم… من فکر نمی‌کنم مردم جز انتظارات مشروع هر کشور تجاری برای افزایش تجارت خود، بیشتر در مورد آن مطالعه کنند. با همتای آلمانی خود Annalena Baerbock.

من از شما می خواهم به این ارقام نگاه کنید. یک وب‌سایت به نام «ردیاب سوخت فسیلی روسیه» وجود دارد که داده‌های کشور به کشور را در مورد اینکه چه کسی واقعاً چه چیزی وارد می‌کند به شما می‌دهد و من گمان می‌کنم که ممکن است بسیار مفید باشد.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام