پاپ فرانسیس خواستار گفتگو درباره وضعیت “وخیم” شد

بحران سودان: پاپ فرانسیس خواستار گفتگو درباره وضعیت

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

شهر واتیکان: همزمان با آغاز جنگ خونین در سودان، پاپ فرانسیس روز یکشنبه خواستار گفتگو میان جناح های نظامی متخاصم در این کشور شد.

متاسفانه وضعیت در سودان همچنان وخیم است.

پاپ در جریان نماز یکشنبه سنتی در میدان سنت پیتر رم گفت: «به همین دلیل است که من درخواست خود را برای پایان هر چه سریعتر خشونت و از سرگیری گفتگوها تجدید می کنم.

وی افزود: از همه دعوت می کنم که برای برادران و خواهران سودانی ما دعا کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسه، ایتالیا، ترکیه و ایالات متحده همگی در حال تخلیه شهروندان سودان هستند.

خشونت

نبردهای شدید بین ارتش سودان و یک گروه شبه نظامی – که شاهد درگیری با تانک ها در خارطوم پرجمعیت و حملات هوایی توسط جت های جنگنده بوده است – بیش از 400 نفر را کشته و هزاران نفر را زخمی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری بین نیروهای عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و نیروهای رقیب پشتیبانی سریع (RSF) معاون سابق او، محمد حمدان داگلو، در 15 آوریل بر سر اختلاف بر سر ادغام برنامه ریزی شده نیروهای RSF در ارتش عادی آغاز شد.

این اقدام شرط کلیدی توافقی بود که با هدف احیای گذار دموکراتیک سودان پس از سرنگونی عمر البشیر توسط ارتش در آوریل 2019 در پی اعتراضات گسترده شهروندان صورت گرفت.

این دو مرد برای سرنگونی یک دولت غیرنظامی که پس از سقوط بشیر مستقر شده بود، قبل از اینکه به یکدیگر حمله کنند، به نیروهای خود ملحق شده بودند.

(با ورودی های AFP)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام