پاکسازی قومی-فرهنگی چین همچنان ادامه دارد زیرا مدارس در مغولستان داخلی به زبان ماندارین تغییر می دهند.

پاکسازی قومی-فرهنگی چین همچنان ادامه دارد زیرا مدارس در مغولستان داخلی به زبان ماندارین تغییر می دهند.

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

دهلی نو: مقامات در مغولستان داخلی، منطقه ای در شمال چین، به همه مدارس دستور داده اند تا به آموزش زبان ماندارین روی بیاورند و کلاس های زبان مغولی را تا ماه سپتامبر حذف کنند. رادیو آسیای آزاد (RFA).

این اقدام ادامه سیاستی است که در آگوست 2020 باعث ناآرامی قابل توجهی در سراسر منطقه شد، زمانی که دفتر آموزش منطقه ای به همه مدارس دستور داد “تدریس به زبان ماندارین ملی ما” را اجرا کنند و تضمین کنند که دانش آموزان دبیرستانی در این زبان مهارت دارند. حتی اگر در خانه مغولی صحبت کنند.

مقامات منطقه ای در نشستی در اواخر ماه مارس اظهار داشتند که مدارس باید “آگاهی و جامعه ملی چین را ایجاد کنند و آموزش را در وحدت ملی تعمیق بخشند.” RFA.

برخی از مدافعان حقوق هشدار داده اند که ابتکارات “وحدت ملی” باعث ازدواج اجباری بین اکثریت چینی هان و اویغورها و تبتی ها شده است و همچنین اقدامات دیگری برای از بین بردن هویت و خودمختاری قومی انجام شده است.

گزارش داد که مرکز اطلاعات و حقوق بشر جنوب مغولستان در نیویورک یک کلیپ صوتی از مدیران مدرسه در دبیرستان شماره 30 هوهات آپلود کرد که به والدین توصیه می کرد که باید “هویت ملی مشترک چینی” را در میان شش میلیون مغول قومی منطقه تلقین کنند. RFA.

شنیده می شود که این مقام می گوید، به گفته RFA“بر اساس دستور دولت مرکزی، همه مدارس مغولی در سراسر منطقه از اول سپتامبر امسال از زبان ماندارین به عنوان زبان آموزشی استفاده خواهند کرد.”

از سال 2025، همه دانشجویان مغولی قومی مجبور خواهند شد در امتحانات پذیرش کالج به جای مغولی به زبان چینی شرکت کنند.

«سیاست چین برای پاک کردن کامل زبان مغولی در [Inner] طبق گزارش مرکز حقوق بشر و اطلاعات مغولستان جنوبی، مغولستان به خوبی برنامه ریزی شده و سیستماتیک بوده است. RFA.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام