پاکستان 199 ماهیگیر هندی زندانی را روز جمعه به نشانه حسن نیت آزاد می کند

پاکستان 199 ماهیگیر هندی زندانی را روز جمعه به نشانه حسن نیت آزاد می کند

در مجموع 654 ماهیگیر هندی در زندان های کراچی به سر می برند در حالی که تخمین زده می شود که 83 ماهیگیر پاکستانی در زندان های هند به سر می برند. عکس فایل.

انتظار می رود که دولت پاکستان با ژست حسن نیت خود برای آزادی 199 ماهیگیر هندی که به اتهام ماهیگیری غیرقانونی در آبهای سرزمینی کشور دستگیر شده اند، علیرغم مرگ یک غیرنظامی هندی که قرار بود همراه آنها به کشورشان بازگردانده شود، ادامه دهد.

کازی نظیر، یک مقام ارشد پلیس در اداره زندان و اصلاحات در سند، گفت که وزارتخانه های دولتی مربوطه به آنها گفته اند که برای آزادی و بازگرداندن 199 ماهیگیر در روز جمعه آماده شوند. این ماهیگیران به لاهور اعزام و در مرز واگه به ​​مقامات هندی تحویل داده می شوند. در حال حاضر، این ماهیگیران در زندان لندی در کراچی به سر می برند.

او گفت که روند ژست حسن نیت در مسیر ظاهر شد، اگرچه یک زندانی غیرنظامی هندی به نام ذوالفقار که قرار بود همراه با ماهیگیران به کشور بازگردانده شود، روز شنبه به دلیل بیماری در بیمارستانی در کراچی جان باخت.

مشکوک

یک «آرودیزیاک» مشکوک ناشی از چربی مارمولک در پاکستان پرجمعیت مورد اصابت قرار گرفت

مشکوک

پاکستان افزایش 20 درصدی قیمت داروهای عمومی را تصویب کرد، تولیدکنندگان بیشتر می خواهند

وی گفت: «به گفته مقامات زندان لندی، این زندانی هندی از تب بالا و مشکلات قفسه سینه شکایت کرده بود و وضعیت او در هفته گذشته وخیم شد، بنابراین به دلیل عفونت ریوی ظاهری درگذشت و به بیمارستان منتقل شد.

یکی از مسئولان مؤسسه رفاهی Edhi که معمولاً حمل و نقل ایمن این ماهیگیران هندی را به لاهور ترتیب می دهد و کمک های دیگری را در زندان ها ارائه می دهد، گفت که مرگ ذوالفقار یک راز نبود زیرا شرایط در زندان های لندی و مالیر به دور از ایده آل است و زندانیان با سلامت ضعیف و بیماری‌های مزمن برای دریافت درمان مناسب و منظم تلاش می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: پزشکان زندان یا بیمارستان عموماً برای مقابله با بیماری های جدی مجهز نیستند و توصیه می کنند بیمار را به بیمارستان بفرستند اما گاهی دیر می شود.

به گزارش انجمن مردمی پاکستان هند برای صلح و دموکراسی، در حال حاضر 631 ماهیگیر هندی و یک زندانی غیرنظامی با وجود اتمام دوره محکومیت خود همچنان در زندان های لندی و مالیر در کراچی هستند.

عادل شیخ، که با این انجمن در کراچی کار می کند، گفت که این ماهیگیران هندی پس از دستگیری به اتهام نقض معاهده مرزبندی سرزمینی دریایی بین پاکستان و هند، همگی در زندان های پاکستان قرار گرفتند.

او افزود: «تقریباً همه آنها افراد فقیر بی سواد هستند.

به گفته مقامات زندان، در گذشته نیز، چند زندانی غیرنظامی هندی در بیمارستان ها به دلیل بیماری جان خود را از دست داده اند.

در مجموع 654 ماهیگیر هندی در زندان های کراچی به سر می برند در حالی که تخمین زده می شود که 83 ماهیگیر پاکستانی در زندان های هند به سر می برند. از 654 ماهیگیر هندی، 631 نفر محکومیت خود را به پایان رسانده اند و در انتظار بازگشت هستند.

پاکستان و هند مرتباً ماهیگیران رقیب را به دلیل تخطی از مرزهای دریایی دستگیر می کنند که در برخی نقاط مشخص شده ضعیف است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام