پایان داستان او؟ راهول گاندی در مسابقه بعدی خود در لوک سبها در صورتی که محکومیت تهمت پابرجا بماند، 63 ساله خواهد شد.

پایان داستان او؟  راهول گاندی در مسابقه بعدی خود در لوک سبها در صورتی که محکومیت تهمت پابرجا بماند، 63 ساله خواهد شد.

رهبر کنگره راهول گاندی. FILE/AFP.

دهلی نو: انتخابات لوک سبها در سال 2024 مسئله نیست. این رقم یک دهه به سال 2034 فاصله دارد، زیرا در آن زمان است که رحول گاندی، فرزند کنگره، می‌تواند برای یک کرسی در لوک سبها رقابت کند، اگر محکومیت او توسط دادگاه سورات در یک پرونده افترا از سال 2019، در دادگاه بالاتر تجدیدنظر شود.

این محکومیت دو سال حبس دارد، اما راهول گاندی فوراً به زندان نمی رود زیرا برای تجدیدنظرخواهی علیه حکم به او وثیقه ۳۰ روزه داده شده است. او از تاریخ محکومیت از عضویت در لوک سبها محروم است.

این مطابق با قانون نمایندگی مردم است. همچنین، قانون مقرر می دارد که وی پس از گذراندن دوران محکومیت خود، شش سال دیگر، در این مورد دو سال، رد صلاحیت باقی بماند. بنابراین رد صلاحیت راهول گاندی هشت سال است.

باز هم، از نظر حقوقی، گاندی مطمئناً به دادگاه بالاتری علیه محکومیت خود منتقل می کند. او برای حفظ عضویت خود باید محکومیت خود را متوقف یا لغو کند. پس از آن است که او می تواند علیه تصمیم پارلمان مبنی بر رد صلاحیت خود به دادگاه های هند شکایت کند.

اگر محکومیت پابرجا باشد چه؟

اول چیزهای مهم. راهول گاندی 52 ساله است. اگر محکومیت – بنابراین رد صلاحیت – پابرجا باشد، او مطمئناً نمی تواند در انتخابات 2024 لوک سبها شرکت کند.

حساب کنید، ساده است. او همچنین قرار است در انتخابات عمومی 2029 هند نیمکت ها را گرم کند.

او تنها در انتخابات لوک سبها در سال 2034 واجد شرایط حضور مجدد در نبرد انتخاباتی هند خواهد بود.

راهول گاندی، که اغلب از او به عنوان یک ترک جوان یاد می شود، حتی در 52 سالگی، تا آن زمان تمام 63 ساله خواهد شد. قدمت ایندیرا گاندی در سال 1981، بازگشت پیروزمندانه او به نام «گاریبی هاتائو» است. خانم گاندی زمانی که برای اولین بار نخست وزیر شد 49 سال داشت. پسرش راجیو 40 ساله بود که در سال 1984 کفش های او را پر کرد.

همچنین بخوانید: راهول گاندی دیگر نماینده مجلس نیست

بنابراین راهول گاندی عملاً از رقابت برای رهبری کنگره یا هر تشکل اپوزیسیون به رهبری کنگره و البته رقابت نخست وزیری خارج است.

اکنون پویایی درون کنگره را در نظر بگیرید. نه این که صدای اعتراض (شورش که خانواده گاندی برای دیدن آنها انتخاب کرده است) علیه رهبری گاندی ها وجود نداشته باشد.

غلام نبی آزاد بیرون است. ساچین خلبان با نخ آویزان است. Jyotiraditya Scindia مدتهاست که از کشتی پریده است و در چین زعفران بسیار خوب عمل می کند. به اتفاقی که با کاپیتان آماریندر سینگ و پنجاب افتاد، میمونی که در هیماچال پرادش در حال تعادل است، سست شدن افسار در کارناتاکا، افتاد. لیست طولانی است.

فرماندهی عالی گاندی، ملیکارجون خارگه وفادار خود را به عنوان رئیس حزب در انتخابات حزبی ساختگی، با ناراحتی مطلق ششی ثارور، برای ریشه کن کردن هرگونه چالش از درون، منصوب کرد.

همچنین بخوانید: چرا راهول گاندی با رد صلاحیت فوری مواجه می شود؟

این اعتقاد و در نتیجه حذف راهول گاندی از انتخابات، بنابراین، جبهه سیاسی فقط آتش ضد گاندی را در داخل کنگره دوباره شعله ور می کند. این فرصت عالی برای گاندی‌ها خواهد بود تا رهبری کنگره را تغییر دهند. این فرصتی برای اسب های تیره برای برنده شدن در مسابقه خواهد بود.

با توجه به این احتمال قوی، یک گسترش منطقی، بالکانیزاسیون کنگره است: تجزیه های منطقه ای بیشتر، احزاب بیشتری که از کنگره خارج می شوند، به دلیل نارضایتی از فرماندهی عالی گاندی و چنگال های آهنین آن بر حزب.

برای مثال، Sachin Pilot در سال 2034 55 ساله خواهد شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام