پایان رمزهای عبور؟ گوگل در تلاش است تا از شر رمزهای عبور خلاص شود، می خواهد آنها را با کلیدهای عبور جایگزین کند

پایان رمزهای عبور؟  گوگل در تلاش است تا از شر رمزهای عبور خلاص شود، می خواهد آنها را با کلیدهای عبور جایگزین کند

گوگل یک قدم به خلاص شدن کامل از پسوردها نزدیکتر می شود. گوگل پذیرش رمز عبور یا کلیدهای دیجیتال را آغاز کرده است. کاربران اکنون می توانند از کلیدهای عبور استفاده کنند و رمز عبور و کدهای تأیید دو مرحله ای خود را به طور کامل هنگام ورود به سیستم حذف کنند.

باور کنید یا نه، اما گوگل و اکثر شرکت های فناوری دیگر از رمز عبور متنفرند. رمزهای عبور بسیار غیر قابل اعتماد هستند زیرا کاربران اغلب رمزهای عبور بسیار ضعیفی را برای احراز هویت خود تنظیم می کنند. علاوه بر این، هنگامی که کاربران یک رمز عبور پیچیده تنظیم می کنند، اغلب آن را فراموش می کنند. علاوه بر این، مهم نیست که یک رمز عبور چقدر قوی باشد، اغلب ممکن است به صورت اجباری انجام شود. با این اوصاف، آنها تنها خط دفاعی عملی ما هستند. یا اینطوری فکر می شود.

گوگل اعلام کرده است که کلیدهای عبور، یک راه حل جدید کلیدهای رمزنگاری که نیاز به یک دستگاه از پیش احراز هویت شده دارد، برای حساب های گوگل در تمامی پلتفرم های اصلی در دسترس خواهد بود. از امروز، کاربران Google می‌توانند هنگام ورود به سیستم، به‌جای رمز عبور و کدهای تأیید دو مرحله‌ای از کلیدهای عبور استفاده کنند.

کلیدهای عبور چیست و چگونه کار می کنند؟
کلیدهای عبور جایگزین ایمن‌تر و راحت‌تر برای گذرواژه‌های تبلیغ‌شده توسط Google، Apple، Microsoft و سایر کسب‌وکارهای فناوری وابسته به FIDO Alliance هستند. آنها می‌توانند یک پین محلی یا احراز هویت بیومتریک خود دستگاه، مانند اثر انگشت یا شناسه چهره، را برای گذرواژه‌های سنتی و سایر سیستم‌های ورود به سیستم مانند تأیید صحت 2FA یا پیامک جایگزین کنند.

گوگل از فونت ها برای ردیابی کارهایی که کاربران آنلاین انجام می دهند و فروش داده ها به تبلیغ کنندگان استفاده می کند. در اینجا چگونه است

ساندار پیچای از گوگل 200 میلیون دلار در میان اخراج های گسترده دریافت می کند

این داده‌های بیومتریک با Google (یا هر شخص ثالث دیگری) به اشتراک گذاشته نمی‌شود، و کلیدهای عبور صرفاً در دستگاه‌های شما قرار دارند و امنیت و حفاظت بیشتری را ارائه می‌دهند، زیرا رمز عبوری برای سرقت در تلاش فیشینگ وجود ندارد.

هنگامی که یک کلید عبور را به حساب Google خود اضافه می کنید، پلتفرم هنگام ورود به سیستم یا زمانی که رفتار مشکوکی را تشخیص دهد که نیاز به تأیید بیشتر دارد، شروع به درخواست آن می کند.

رمز عبور حساب‌های Google در هر سخت‌افزار پشتیبانی‌شده مانند آیفون‌های دارای iOS 16 و دستگاه‌های اندرویدی دارای Android 9 نگهداری می‌شوند، و ممکن است از طریق سرویس‌هایی مانند iCloud یا مدیریت‌های رمز عبور مانند Dashlane و 1Password از سیستم‌عامل به دستگاه‌های دیگر منتقل شوند. 2023″).

کلیدهای عبور آینده هستند
همچنان می‌توانید با استفاده از دستگاه شخص دیگری به حساب Google خود دسترسی موقت داشته باشید. انتخاب «استفاده از کلید عبور از دستگاه دیگری» منجر به ورود یک بار به سیستم می شود و کلید عبور را به سخت افزار جدید منتقل نمی کند. به گفته گوگل، هرگز نباید کلیدهای عبور را در دستگاه های مشترک تنظیم کنید، زیرا هر کسی که می تواند به آن دستگاه دسترسی داشته باشد و قفل آن را باز کند، ممکن است به حساب Google شما دسترسی داشته باشد.

اگر کاربران ترس داشته باشند که شخص دیگری به حساب آنها دسترسی داشته باشد یا اگر دستگاه تنهای را که رمز عبور در آن ذخیره شده است گم کنند، می توانند به سرعت کلیدهای عبور را در تنظیمات حساب Google خود لغو کنند.

به گفته گوگل، کاربرانی که در برنامه حفاظت پیشرفته گوگل، یک سرویس رایگان که محافظت های امنیتی بیشتری در برابر فیشینگ و برنامه های مخرب ارائه می دهد، ثبت نام کرده اند، می توانند به جای کلیدهای امنیتی فیزیکی معمول خود از کلیدهای عبور استفاده کنند.

اندرو شیکیار، مدیر اجرایی می‌گوید: «ما از اعلام امروز Google هیجان‌زده شدیم، زیرا به‌دلیل اندازه Google و همچنین گستردگی پیاده‌سازی واقعی، به طور چشمگیری در پذیرش رمز عبور حرکت می‌کند – که اساساً به هر دارنده حساب Google اجازه می‌دهد از کلید عبور استفاده کند.» مدیر اتحادیه FIDO در بیانیه ای.

وی افزود: “من همچنین معتقدم که این پیاده سازی به عنوان یک مدل عالی برای سایر ارائه دهندگان خدمات خواهد بود و به عنوان نقطه عطفی برای پذیرش سریع کلیدهای عبور خواهد بود.”

کلیدهای عبور زمان می برد تا به آن توجه شود، اما آینده فناوری را تغییر می دهد
از آنجایی که پشتیبانی از کلید عبور مدتی طول خواهد کشید، حساب‌های Google همچنان از روش‌های ورود به سیستم سنتی مانند گذرواژه‌ها در آینده قابل پیش‌بینی پشتیبانی می‌کنند. این به کسانی که ممکن است به دستگاهی که احراز هویت بیومتریک را قادر می‌سازد دسترسی نداشته باشند، اجازه می‌دهد به فناوری جدید روی آورند.

با این حال، به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد با تشویق کاربران به تغییر هم‌اکنون و نوشتن در وبلاگ خود مبنی بر اینکه سایر روش‌های ورود به سیستم را بررسی می‌کند، به طور کامل به کلیدهای عبور تبدیل شود، «در حالی که کلیدهای عبور پشتیبانی و آشنایی گسترده‌تری پیدا می‌کنند».

گوگل قبلاً اجرای رمز عبور کوچکتر را اعلام کرده بود. مرورگر کروم گوگل در دسامبر سال گذشته عملکردی با کلید عبور دریافت کرد، اما سایت‌ها و سرویس‌های دارای کلید عبور هنوز غیرمعمول هستند.

در نتیجه، بدون رمز عبور در حال حاضر دشوار است. 1Password وب‌سایتی دارد که فهرستی از سایت‌ها و سرویس‌هایی که از رمز عبور استفاده می‌کنند را فهرست می‌کند، و در حالت ایده‌آل، اکنون که شرکت‌هایی مانند Google برای آینده‌ای بدون رمز عبور بازتر هستند، فناوری احراز هویت به طور گسترده‌تری مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام