پرزیدنت بایدن در نشست سران گروه هفت در ژاپن بر تعهد آمریکا به خلع سلاح هسته ای تاکید کرد

پرزیدنت بایدن در نشست سران گروه هفت در ژاپن بر تعهد آمریکا به خلع سلاح هسته ای تاکید کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبرگزاری فرانسه

واشنگتن: دو ده تن از حامیان کنترل تسلیحات، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تشویق کرده اند تا از کنفرانس گروه ۷ که ماه آینده در هیروشیما ژاپن برگزار می شود، برای تاکید مجدد بر تعهد ایالات متحده به خلع سلاح هسته ای و آمادگی برای گفتگو با روسیه و چین در مورد این موضوع استفاده کند. هیروشیما هدف اولین بمب اتمی بود که توسط ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم پرتاب شد.

چندین مقام ارشد سابق کنترل تسلیحات ایالات متحده از جمله مدافعان این امر هستند. آنها روز چهارشنبه در نامه ای به بایدن پرونده خود را مطرح کردند که علنی نشد اما مورد بررسی قرار گرفت رویترز.

اجلاس 19 تا 21 مه در شهر ژاپن “فرصتی تاریخی برای شما ایجاد می کند تا وحشت های جنگ هسته ای را بشناسید”، هدف خلع سلاح هسته ای را پیش ببرید و تعهد کنید “گام های مشخصی برای جلوگیری از یک مسابقه تسلیحاتی جدید” بایدن

کاخ سفید بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این درخواست در پی افزایش نگرانی ها در مورد تعلیق استارت جدید، جدیدترین توافق بین ایالات متحده و روسیه برای محدود کردن تسلیحات هسته ای، زرادخانه هسته ای رو به رشد چین، و افزایش غنی سازی اورانیوم تهران در پی رد 2018 توسط واشنگتن صورت می گیرد. توافق هسته ای 2015 ایران

در این نامه از بایدن خواسته شده بود که در اجلاس سران G7 سخنرانی کند و در آن اعتراف به “رنج طولانی مدت انسانی” ناشی از بمباران اتمی ایالات متحده در هیروشیما و ناکازاکی در سال 1945 و “ویرانی فاجعه بار” یک جنگ هسته ای در “مقیاس جهانی” باشد. ”

امضاکنندگان گفتند، بایدن باید آمادگی خود را برای گفتگو با روسیه در مورد آزادسازی استارت جدید، نگرانی‌ها در مورد ساخت هسته‌ای چین و دعوت خود از پکن برای گفت‌وگو «در هر سطحی» در مورد کاهش خطر اشتباه محاسباتی را تکرار کند.

آنها همچنین گفتند که او همچنین باید با ترغیب چین، بریتانیا و فرانسه برای مسدود کردن زرادخانه های هسته ای خود تا زمانی که ایالات متحده و روسیه محدودیت های استارت جدید را در ذخایر خود حفظ کنند، “شرایط پیشرفت در زمینه خلع سلاح را ایجاد کند و مسابقه تسلیحاتی جدیدی را آغاز کند”. .

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام