پرزیدنت بایدن میزبان فردیناند مارکوس جونیور، رهبر فیلیپین در بحبوحه تنش های فزاینده با چین باشد

پرزیدنت بایدن میزبان فردیناند مارکوس جونیور، رهبر فیلیپین در بحبوحه تنش های فزاینده با چین باشد

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در یک نشست دوجانبه با رئیس جمهور فیلیپین فردیناند رومالدز مارکوس جونیور در نیویورک، نیویورک، ایالات متحده، 22 سپتامبر 2022 شرکت می کند. رویترز/ فایل

واشنگتن: پرزیدنت جو بایدن ماه آینده در کاخ سفید میزبان فردیناند آر مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین خواهد بود. رهبران دو کشور راه‌های تقویت روابط دوجانبه را در بحبوحه تنش‌های آمریکا با چین بر سر تایوان بررسی خواهند کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن بر «تعهد آهنین واشنگتن به دفاع از فیلیپین» تأکید خواهد کرد و رهبران درباره تلاش‌ها برای تقویت اتحاد دیرینه آمریکا و فیلیپین بحث خواهند کرد.

اعلام میزبانی مارکوس جونیور چند هفته پس از آن صورت می گیرد که ایالات متحده و فیلیپین بزرگترین مانور نظامی مشترک تاریخ را در دریای مورد مناقشه چین جنوبی در مواجهه با قاطعیت فزاینده چین در منطقه، به ویژه در مورد تایوان، جزیره خودگردانی که مدعی آن است، انجام دادند. به عنوان خودش

هفته گذشته، وزرای دفاع و امور خارجه ایالات متحده با همتایان فیلیپینی خود در واشنگتن در یک اجلاس سطح بالا، چند روز پس از دستیابی آمریکا به دسترسی نظامی بیشتر به فیلیپین، دیدار کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، با اشاره به رزمایش نظامی سه روزه چین که انسداد و حملات هدفمند علیه تایوان را شبیه‌سازی کرد، گفت: «افزایش نگران‌کننده در اجبار و رفتارهای عملیاتی خطرناک» وجود دارد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، سایر موضوعات گفتگو بین بایدن و مارکوس شامل همکاری اقتصادی، انرژی پاک و احترام به حقوق بشر خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: «دو رهبر همچنین در مورد موضوعات منطقه‌ای گفتگو خواهند کرد و تلاش‌ها را برای حمایت از قوانین بین‌المللی و ترویج هند و اقیانوس آرام آزاد و باز هماهنگ خواهند کرد.»

هفته گذشته، مانیل، پایتخت فیلیپین، چهار مکان دیگر را برای استفاده ارتش ایالات متحده در بالای پنج مکان که قبلاً بر اساس توافقنامه همکاری دفاعی پیشرفته 2014 (EDCA) توافق شده بود، اعلام کرد.

چین هشدار داد که یک توافق نظامی گسترده بین فیلیپین و ایالات متحده می تواند صلح منطقه را به خطر بیندازد در حالی که آمریکا را به “ذهنیت حاصل جمع صفر” متهم می کند.

EDCA یک توافقنامه بین فیلیپین و ایالات متحده است که به فیلیپین اجازه می دهد تا به تعدادی از پایگاه های نظامی منتخب در زمین فیلیپینی به صورت چرخشی دسترسی داشته باشد. این مکان ها توسط دولت فیلیپین انتخاب می شوند.

تحت شرایط EDCA، ایالات متحده مجاز به دسترسی به امکاناتی مانند باند فرودگاه، انبار سوخت و مسکن نظامی است.

همانطور که قبلا ذکر شد، هر دو کشور قراردادی را برای افزایش تعداد پایگاه های نظامی که ایالات متحده می تواند استفاده کند امضا کردند. در بیانیه ای که توسط EDCA منتشر شد، آمده است: «ایالات متحده و فیلیپین بیش از هفت دهه است که به عنوان دوستان و متحدان شانه به شانه ایستاده اند و در تعهدات معاهده خود و دیدگاه مشترک ما برای منطقه ای صلح آمیز، امن و مرفه تر، تزلزل ناپذیرند. “

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام