پسر 5 ساله پس از بلعیدن 40 آدامس تحت عمل اورژانسی قرار گرفت

کودک 5 ساله 40 آدامس را قورت داد و در آمریکا تحت عمل اورژانسی قرار گرفت

یک کودک 5 ساله در آمریکا 40 تکه آدامس را بلعید و مجبور شد با عمل جراحی اورژانسی نجات پیدا کند. تصویر بازنمایی

جویدن آدامس به طور کلی یک عادت بی ضرر و هوشمندانه است. به چیزی شیرین نیاز دارید؟ یک آدامس به اندازه 5 کالری بپاشید. هنگام استرس به آدامس نیاز دارید؟ این بهتر از جویدن یک همکار است. می‌توانید زمانی که گرسنه هستید، مقداری آدامس بجوید، در حالی که تصمیم می‌گیرید بعداً چه چیزی درست کنید. با این وجود، این عادت در تعداد کم بهتر انجام می شود. گفتنی است، پسر 5 ساله ای در آمریکا پس از قورت دادن 40 آدامس دچار انسداد دستگاه گوارش شد.

یک مطالعه موردی منتشر شده در گزارش JEM، مورد پسری را با شکایت از درد شدید شکم و اسهال همراه توصیف می‌کند. بیمار که یک پسر جوان بود، یک روز قبل از تجزیه و تحلیل بالینی، مقدار زیادی آدامس را بلعید. سی تی اسکن از ناحیه شکم و لگن نشان دهنده وجود معده بود بزوآر به دلیل زیاده روی در آدامس جویدن برای برداشتن توده آدامس جمع‌آوری‌شده در داخل، چندین گذر از esophagoduodenoscopy (EGD) با موفقیت انجام شد.

تشخیص

مطابق با ScienceDirectبزوآرها مجموعه ای از مواد غیرقابل هضم هستند که برای عبور از باقیمانده دستگاه گوارش بسیار بزرگ شده اند.

این کودک 5 ساله ابتدا برای “بزوآرها” مورد بررسی قرار گرفت، که در غیر این صورت به عنوان اجسام خارجی غیرقابل هضم شناخته می شود که کودکان اغلب آنها را می بلعند. اسکن معده او که توسط پزشکان به سرپرستی دکتر Chizite Iheonunekwu در کلینیک کلیولند شناسایی شد، توده بزرگی را نشان داد.

بزوئرهای معده غیر معمول هستند و از نظر ظاهری متفاوت هستند. کودکان مبتلا به پری پس از غذا، درد شکم، حالت تهوع، استفراغ یا کاهش وزن باید به عنوان بخشی از تشخیص افتراقی آنها در نظر گرفته شوند. برای بیماران اطفال، مهم است که پزشکان در تشخیص افتراقی بزوآرها را در نظر بگیرند. عوارض بزوآر شامل ایسکمی و سوراخ شدگی است. یک تاریخچه کامل می تواند به ترسیم مطالب بزوآر کمک کند. درمان بزوآرها متفاوت است و می تواند شامل نوشیدنی های گازدار، آندوسکوپی و جراحی باشد.

عملیات اضطراری

طبق مطالعه، یک لوله فلزی در گلوی او قرار داده شد و از فورسپس برای گرفتن تجمع لثه استفاده شد. در نتیجه چندین “گذر” برای برداشتن کره چسبناک، این کودک 5 ساله دچار گلودرد شد، اما در نهایت بدون هیچ گونه عوارض درازمدت سلامتی مرخص شد. روده پسر 5 ساله توسط آدامس مسدود نشده بود که می توانست باعث مرگ شود.

در طول سال‌ها، چندین متخصص این افسانه را که بلعیده آدامس تنها هفت سال در بدن باقی می‌ماند را رد کرده‌اند. به گفته بت چروونی، متخصص تغذیه به نقل از نیویورک پست، اگر یک تکه آدامس را قورت داده باشید، حدود 40 ساعت بعد در مدفوع شما بیرون می‌آید. چون قابل هضم نیست، کامل بیرون می آید.»

علاوه بر این، این متخصص تغذیه اشاره کرد که آدامس تازه نعنایی را نباید اغلب مصرف کرد زیرا هضم نمی شود و در نتیجه باعث ناراحتی روده می شود.

Czerwony هشدار داد: “اگر این کار را هر روز یا چند بار در روز انجام دهید، می تواند باعث انسداد روده شود.” «هر چیزی که بعد از آن بخورید قرار نیست قادر باشد عبور کنید، که باعث ایجاد پشتیبان می شود که منجر به درد و فشار می شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام