پس از اینکه روسیه به طور تصادفی شهر خود را بمباران کرد، بمبی در همان محل پیدا شد

پس از اینکه روسیه به طور تصادفی شهر خود را بمباران کرد، بمبی در همان محل پیدا شد

بلگورود، واقع در حدود 40 کیلومتری (25 مایلی) شرق مرز روسیه و اوکراین، از زمانی که روسیه در سال گذشته نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد، با حملات پهپادی منظم روبرو شده است. عکس فایل.

بلگورود: یک روز پس از آن که نیروی هوایی روسیه به طور تصادفی یکی از شهرهای خود را بمباران کرد و باعث انفجاری قدرتمند شد، بیش از هفده ساختمان آپارتمان روز شنبه در یکی از شهرهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین پس از کشف یک بمب در همان محل تخلیه شدند.

انفجاری که اواخر روز پنجشنبه رخ داد بخشی از بلگورود را لرزاند و دهانه بزرگی برجای گذاشت و سه نفر مجروح شدند. وزارت دفاع روسیه به سرعت اذعان کرد که سلاحی که به طور تصادفی توسط یکی از بمب افکن های Su-34 خود رها شده است باعث انفجار شده است. این وزارتخانه همچنین دستور تحقیقاتی را صادر کرد، اما جزئیات بیشتری در مورد این سلاح که به گفته کارشناسان نظامی احتمالاً یک بمب قدرتمند 500 کیلوگرمی (1100 پوندی) بود، ارائه نکرد.

فرماندار استان بلگورود، ویاچسلاو گلادکوف، روز شنبه گزارش داد که سنگ شکنانی که محل انفجار روز پنجشنبه را بررسی می کردند، چیزی را که او آن را “موجود انفجاری” خواند، “در مجاورت ساختمان های مسکونی” پیدا کردند و تصمیم گرفتند منفجر کنند.

به گفته والنتین دمیدوف، شهردار بلگورود، تخلیه احتیاطی اواخر روز به پایان رسید.

«بمب از منطقه مسکونی خارج شد. دمیدوف در تلگرام نوشت: ساکنان به خانه هایشان بازگردانده می شوند.

مقامات روسی نگفتند که آیا این وسیله منفجر شده به طور تصادفی در روز پنجشنبه پرتاب شده است و اگر چنین است، آیا بقایای بمبی بود که در شهر منفجر شد یا جدا از آن.

بلگورود، واقع در حدود 40 کیلومتری (25 مایلی) شرق مرز روسیه و اوکراین، از زمانی که روسیه در سال گذشته نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد، با حملات پهپادی منظم روبرو شده است. مقامات روسیه ارتش اوکراین را مسئول این حملات می‌دانند که مستقیماً مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

تهاجم مسکو به اوکراین روابط با غرب را با اخراج مکرر دیپلمات‌ها از هر دو طرف به انجماد عمیق کشانده است.

روز شنبه، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات آلمانی “در مورد اخراج دسته جمعی دیگری از کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک روسیه در آلمان تصمیم گرفته اند.”

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «در واکنش به اقدامات خصمانه برلین، روسیه تصمیم گرفت تا اخراج‌های آلمان را «انعکاس» کند و حداکثر تعداد کارکنان در نمایندگی‌های دیپلماتیک آلمان در روسیه را «به طور قابل توجهی محدود کند».

رسانه دولتی روسیه گزارش داد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت که روسیه بیش از 20 دیپلمات آلمانی را اخراج می کند، اما تعداد دقیقی ارائه نکرد.

نیروی هوایی آلمان پیشتر اعلام کرد که یک هواپیمای روسی روز شنبه با مجوز دیپلماتیک به برلین پرواز کرد، اما مشخص نکرد چه کسی یا چه کسی در هواپیما بوده است. مجوز ویژه لازم است زیرا اتحادیه اروپا مدت کوتاهی پس از شروع جنگ در اوکراین، حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه بست.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام