پس از اینکه ChatGPT به دروغ به او گفت که دانش‌آموزان از هوش مصنوعی برای مقاله استفاده کرده‌اند، استاد تمام کلاس را مردود می‌کند.

هوش مصنوعی دچار توهم می شود: استاد پس از اینکه ChatGPT به دروغ به او می گوید دانش آموزان از هوش مصنوعی برای مقاله استفاده کرده اند، در کلاس مردود می شود.

یک استاد دانشگاه تگزاس سعی کرد از ChatGPT استفاده کند تا بررسی کند که آیا دانشجویانش مقاله ای را که به آنها اختصاص داده شده سرقت ادبی کرده اند یا خیر. با این حال، ChatGPT دچار توهم شد و به استاد گفت که ممکن است مقالات آنها توسط یک هوش مصنوعی نوشته شده باشد، که باعث شد او کل کلاس خود را شکست دهد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به ChatGPT کاملاً اعتماد دارید و به خود زحمت نمی دهید مدل زبان هوش مصنوعی را بررسی کنید، باید به یاد داشته باشید که مدل های زبان هوش مصنوعی، چه ChatGPT یا BardAI، همیشه قابل اعتماد نیستند.

همه مدل‌های هوش مصنوعی اغلب محتوای تخیلی تولید می‌کنند و به اشتباه آن را به عنوان اطلاعات واقعی ارائه می‌کنند، فرآیندی که توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی آن را توهم می‌نامند. یک استاد دانشگاه این را به سختی یاد گرفت.

پروفسور دچار هوش مصنوعی توهم‌آمیز می‌شود، تمام کلاس خود را شکست می‌دهد
طبق یک موضوع Reddit، یک استاد ناشناس در دانشگاه تگزاس اخیراً به دلیل یک ابزار هوش مصنوعی در اخبار محلی ظاهر شده است. استاد سعی کرد از ChatGPT استفاده کند تا بررسی کند که آیا دانش‌آموزان مقاله‌ای را که او اختصاص داده بود سرقت ادبی کرده‌اند یا اینکه صادق بوده و کار اصلی خود را تحویل داده‌اند. ChatGPT به اشتباه مقالات ارسال شده توسط دانش آموزان خود را به عنوان تولید شده توسط یک برنامه کامپیوتری شناسایی کرد.

مقالات مرتبط

گوگل

Google Bard در هند: نحوه دسترسی و استفاده از برنامه جستجوی جدید گوگل با هوش مصنوعی

گوگل

تغییر هوش مصنوعی گوگل: موتور جستجوی گوگل برای شخصی تر شدن، به زودی قابلیت چت را آغاز خواهد کرد

همچنین بخوانید: فریم توسط هوش مصنوعی: ChatGPT رسوایی آزار جنسی را ایجاد می کند، استاد واقعی را متهم می کند

در حالی که ChatGPT، که یک ربات چت پیچیده است که توسط OpenAI توسعه یافته است، توانایی تولید متن، ترجمه زبان، تولید محتوای خلاقانه و ارائه پاسخ‌های آموزنده به سوالات را دارد، اما محدودیت‌های خود را دارد که در موارد خاص می‌تواند بسیار شدید باشد.

متعاقباً پس از حسابرسی و بررسی، مشخص شد که ارزیابی ChatGPT نادرست بوده است. انشاها در واقع توسط خود دانش آموزان نوشته شده اند و توسط کامپیوتر تولید نشده اند.

توهمات هوش مصنوعی منجر به خجالت می شود
استاد با درک اشتباه خود، مجبور شد از شاگردانش عذرخواهی کند و پذیرفت که فرصت دیگری برای شرکت در امتحان به آنها ارائه دهد.

همچنین بخوانید: وکیل ارشد بریتانیایی می‌گوید: ربات‌های چت هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌توانند برای تبدیل مردان جوان به تروریست‌ها استفاده شوند.

این حادثه به عنوان یک داستان هشدار دهنده در مورد خطرات بالقوه مرتبط با تکیه صرف بر ابزارهای هوش مصنوعی برای تشخیص سرقت ادبی عمل می کند. ابزارهای هوش مصنوعی اگرچه امیدوارکننده هستند، اما خطاناپذیر نیستند و می توانند خطا کنند. رعایت احتیاط و درک محدودیت های این ابزار بسیار مهم است.

علاوه بر این، شایان ذکر است که ChatGPT هنوز در حال پیشرفت است. این امکان وجود دارد که بهبودهای آینده دقت آن را در تشخیص سرقت ادبی افزایش دهد.

حداقل در حال حاضر هیچ چیز بهتر از قضاوت انسان نیست
با این وجود، تشخیص این نکته ضروری است که ابزارهای هوش مصنوعی نباید به عنوان یک جایگزین کامل برای قضاوت انسان در نظر گرفته شوند. انسان ها دارای تخصص و شهود لازم برای شناسایی موثر مصادیق سرقت ادبی هستند.

همچنین بخوانید: هنگامی که GPT توهم می زند: پزشکان در مورد استفاده از هوش مصنوعی هشدار می دهند زیرا اطلاعاتی در مورد سرطان ایجاد می کند

اگر سرقت ادبی یک نگرانی است، همیشه توصیه می شود که از بازبینان انسانی کار شما را ارزیابی کنند. در حالی که ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به عنوان یک معیار تکمیلی عمل کنند، تنها تکیه بر آنها توصیه نمی شود.

این حادثه به عنوان یادآوری است که هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی است، اما باید مسئولانه و با آگاهی از محدودیت‌های آن استفاده شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام