پلیس برزیل با یورش به خانه ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق این کشور، گوشی تلفن را توقیف کرد

پلیس برزیل به خانه رئیس جمهور سابق بولسونارو یورش برد و تلفن را توقیف کرد

ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل، پس از اینکه ماموران پلیس فدرال روز چهارشنبه در برازیلیا، برزیل حکم بازرسی و توقیف را انجام دادند، بیرون از خانه‌اش با مطبوعات صحبت می‌کند. AP

برازیلیا: پلیس در برزیل روز چهارشنبه خانه ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل را بازرسی کرد و تلفن همراه او را به عنوان بخشی از تحقیقات درباره ادعاهایی مبنی بر جعل واکسیناسیون واکسیناسیون راست افراطی و حلقه نزدیکش به جعل گواهی های واکسیناسیون کووید-19 برای فرار از محدودیت های بهداشتی توقیف کرد.

بولسونارو که به‌عنوان رئیس‌جمهور به دلیل واکنش غیرمتعارفش به شیوع این بیماری مورد انتقاد شدید قرار گرفت، این اتهامات را رد کرد و گفت که مقامات در حال ساخت مدارک علیه او هستند.

«هیچ تقلبی از جانب من وجود نداشت. هیچکدام.

یونیسف می گوید 67 میلیون کودک به دلیل کووید-19 واکسن را از دست داده اند

ایالات متحده دستورات واکسن کووید-19 را برای مسافران بین المللی از 11 می پایان می دهد

او گفت: «من واکسن نزده ام.

من از عملیات تفتیش و توقیف در خانه یک رئیس جمهور سابق که تلاش برای ساختن یک پرونده داشت، متعجب شدم.»

این یورش پس از آن صورت گرفت که پلیس فدرال اعلام کرد که طرحی را کشف کرده است که در آن یکی از دستیاران ارشد بولسونارو، سرهنگ ارتش مائورو سید، از شبکه‌ای از مخاطبین در سیستم بهداشت و دولت استفاده کرده است تا گواهی‌های جعلی واکسیناسیون را برای خود بولسونارو، دختر رئیس‌جمهور دریافت کند. همسر و دختران او و دو دستیار دیگر رئیس جمهور گزارش دادند خبرگزاری فرانسه

در گزارشی که به دیوان عالی ارائه شد، پلیس ادعا کرد که شواهدی وجود دارد که بولسونارو از سوابق واکسیناسیون جعلی که در سیستم الکترونیکی مورد استفاده وزارت بهداشت وارد شده بود، “کاملاً آگاه” بوده است. آنها ادعا کردند که این کار به این دلیل انجام شده است که حلقه داخلی ضد واکسن او بتواند از الزامات سفر بین المللی و سایر محدودیت های همه گیر جلوگیری کند.

مورد “محکم”.

این حمله به دستور الکساندر دی موراس، قاضی دیوان عالی صادر شد، که حکم داد شواهد «قابل قبول، منطقی و قوی» وجود دارد که نشان می‌دهد بولسونارو ممکن است شخصاً در آن دخالت داشته باشد.

پلیس 16 دستور بازرسی و توقیف را انجام داد و شش حکم دستگیری را به عنوان بخشی از این عملیات اجرا کرد و مکس گیلرمه ماچادو د مورا و سرجیو روشا کوردیرو را دستگیر کرد.

بولسونارو، 68 ساله، گفت که پلیس تلفن همراه و یک تفنگ دستی او را نیز ضبط کرده است.

کاپیتان سابق ارتش که از سال 2019 تا 2022 هدایت برزیل را بر عهده داشت، از توصیه های متخصص در مورد مدیریت کووید-19 که جان بیش از 700000 نفر را در برزیل گرفته است، سرپیچی کرد.

به عنوان رئیس جمهور، او داروی هیدروکسی کلروکین را علیه این بیماری تبلیغ کرد، علیرغم اینکه مطالعات آن را بی اثر می دانستند، و به شوخی گفت که این واکسن می تواند شما را به تمساح تبدیل کند.

آخرین نبرد حقوقی

این حمله آخرین نبرد حقوقی برای بولسونارو است که با مجموعه ای از تحقیقات توسط دادگاه عالی و مقامات انتخاباتی مواجه است.

همچنین تصمیم وی برای ترک برزیل به مقصد ایالات متحده در روز دوم تا آخر ریاست جمهوری خود را مورد توجه قرار داد و مراسم تحلیف جانشین چپگرا و رقیب اصلی خود، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا را نادیده گرفت.

بولسونارو در 30 دسامبر پس از باخت در انتخابات شدیداً تفرقه‌انگیز از لولا راهی ایالات متحده شد.

ایالات متحده از مسافران هوایی بین‌المللی می‌خواهد که مدرکی مبنی بر واکسیناسیون علیه کووید-19 ارائه دهند، الزامی که کاخ سفید اعلام کرد روز دوشنبه در 11 مه به پایان می‌رسد.

این الزام برای مقامات دولتی خارجی اعمال نمی شود و بولسونارو گفت که از او خواسته نشده است که مدرکی مبنی بر واکسیناسیون ارائه دهد.

اما وضعیت بولسونارو به عنوان یک مقام دولتی با پایان دوره او در 31 دسامبر به پایان رسید.

او سپس برای اقامت در ایالات متحده به عنوان یک شهروند خصوصی درخواست ویزا کرد.

مشخص نیست که آیا الزامات واکسیناسیون در آن نقطه برای او اعمال می شود یا خیر. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که سوابق ویزای فردی محرمانه است.

بولسونارو، متحد نزدیک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، سه ماه پس از ریاست‌جمهوری او در اورلاندو، فلوریدا ماند.

او در 30 مارس به برزیل بازگشت و قول داد با دولت لولا مبارزه کند.

اما او خطر گرفتار شدن در دام تحقیقات متعدد را دارد و قبلاً از زمان بازگشتش در دو مورد توسط پلیس فدرال مورد بازجویی قرار گرفته است.

یکی از آنها به اتهام تحریک به شورش در داخل کاخ ریاست جمهوری، کنگره و دادگاه عالی در 8 ژانویه توسط هوادارانی بود که از پذیرش شکست وی در انتخابات خودداری کردند.

مورد دیگر مربوط به اتهاماتی بود که او سعی کرد به طور غیرقانونی جواهرات الماسی به ارزش میلیون ها دلار را که در دوران ریاست جمهوری خود از عربستان سعودی هدیه گرفته بود، نگهداری کند.

بولسونارو در مجموع با چهار تحقیق در دادگاه عالی مواجه است که می تواند او را به زندان بفرستد، و 16 پرونده در دادگاه عالی انتخابات برزیل (TSE).

TSE که به ویژه در حال بررسی ادعاهای اثبات نشده بولسونارو در مورد تقلب در سیستم رای گیری این کشور است، می تواند او را از حق نامزدی به مدت هشت سال محروم کند و او را از رقابت ریاست جمهوری 2026 خارج کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام