پلیس می گوید ، شش پرسنل امنیتی عراق ، 3 غیرنظامی که در کمین دولت اسلامی کشته شده اند

چهار عضو حشد الشعبی و دو پلیس به همراه سه غیرنظامی جان خود را از دست دادند ، محمد زیدان ، شهردار زویا ، 50 کیلومتری شهر تکریت

پلیس می گوید ، شش پرسنل امنیتی عراق ، 3 غیرنظامی که در کمین دولت اسلامی کشته شده اند

تصویر نمایندگی AP

سامرا: پلیس و یک مقام محلی گفت که شش کارمند امنیتی عراقی و سه غیرنظامی در کمین شنبه انجام شده توسط گروه دولت اسلامی در شمال بغداد کشته شدند.

یک منبع پلیس گفت بمب کنار جاده ای به یک اتومبیل اصابت کرده و آن جهادگران هنگام رسیدن به محل حادثه ، در حدود 200 کیلومتری (120 مایل) پایتخت ، به یک تیم نجات متشکل از پلیس و نیروهای شبه نظامی همسو با دولت آتش گشودند.

محمد زیدان ، شهردار زویا ، 50 کیلومتری شهر تکریت ، به محمد زیدان ، شهردار زویا ، 50 کیلومتری شهر تکریت ، گفت که چهار عضو حشدالشعبی و دو پلیس به همراه سه غیرنظامی جان خود را از دست دادند. خبرگزاری فرانسه.

وی تعداد کشته های غیرنظامی قبلی را دو نفر به روز کرد.

در مورد حمله به مهاجمان هنوز گزارشی در مورد تلفات اعلام نشده است ، اما زیدان گفت که کشته شدگان در میان هاشدها ، ائتلافی از نیروهای شیعه ، قبایل اهل سنت بودند.

شهردار و پلیس گفتند که این کمین کار جهادگران دولت اسلامی (داعش) است ، هرچند هیچ ادعای مسئولیت فوری صادر نشده است.

یازده نفر در تاریخ 8 نوامبر در حمله داعش به ایستگاه مراقبتی در الرضوانیه ، نزدیک فرودگاه بغداد در حومه پایتخت کشته شدند.

داعش در سال 2014 یک سوم عراق را فرا گرفت و شهرهای بزرگ شمال و غرب را تصرف کرد و به حومه پایتخت رسید.

عراق پس از یک جنگ شدید سه ساله با حمایت ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا ، داعش را در اواخر سال 2017 شکست خورده اعلام کرد.

ائتلاف امسال نیروهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

سلولهای خوابیده داعش به حملات حمله ای به نیروهای امنیتی و زیرساختهای دولتی ادامه داده اند ، به ویژه در مناطق بیابانی که نیروهای نظامی باریک کشیده شده اند.

حملات با تلفات زیاد و نزدیک به پایتخت نادر بوده است.

آخرین حملات در حالی است که ایالات متحده اعلام کرده 500 نیروی دیگر را نیز عقب خواهد کشید و استقرار خود را به 2500 سرباز کاهش می دهد.

بیشتر نیروهای مشارکت کننده سایر کشورها در ائتلاف از زمان ویروس کرونا ضربه همه گیر

فرمانده آمریکای غرب آسیا روز پنجشنبه با استفاده از مخفف دیگری برای این گروه جهادی گفت: “دولت عراق” به وضوح نشان داده است كه می خواهد مشاركت خود را با آمریكا و نیروهای ائتلاف ادامه دهد و ما همچنان مبارزه با داعش را به پایان برسانیم “.

ژنرال کنت مک کنزی تخمین زده است که داعش هنوز 10 هزار طرفدار در منطقه عراق و سوریه دارد و همچنان تهدید واقعی است.

وی گفت: “پیشرفت نیروهای امنیتی عراق به ایالات متحده اجازه داده است تا وضعیت استقرار نیروها را در عراق کاهش دهد.”

وی گفت ، اما نیروهای ایالات متحده و ائتلاف باید برای جلوگیری از تشکیل مجدد داعش به عنوان یک گروه منسجم که قادر به طراحی حملات بزرگ است ، باقی بمانند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.