پلیس چین زنی را که از شوخی نظامی کمیک دفاع می کرد دستگیر کرد

مقامات چینی پس از حمایت از شوخی یک کمدین درباره شعار نظامی شی جین پینگ که سر و صدایی در سراسر کشور به راه انداخت، زنی را به اتهام بدنام کردن ارتش آزادیبخش خلق دستگیر کردند.

این زن 34 ساله که با نام خانوادگی شی شناسایی شده است، عصر روز سه شنبه به دلیل ارسال اظهارات ناشایست در مورد ارتش دستگیر شد. بلومبرگ این گزارش به نقل از پلیس شهر دالیان در شمال شرق این کشور در روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد.

این بیانیه که در توییتر چین مانند Weibo منتشر شده است، افزود: باید به کرامت سربازان چینی احترام گذاشت.

مقالات مرتبط

را

لطیفه ای که 2 میلیون دلار هزینه داشت: چین جریمه هنگفتی برای شوخی کمدین با مضمون ارتش در نظر می گیرد

را

توضیح داد: آیا چین در تلاش است تا گورخاهای معروف نپال را در ارتش خود استخدام کند؟

چگونه آشکار شد

همه چیز از آنجا شروع شد که کمدین محبوب لی هائوشی، معروف به هاوس، در یکی از سخنرانی های خود رفتار دو سگ وحشی را به اخلاق کاری تشبیه کرد که توسط شعار نظامی که شی زمانی در یک گردهمایی PLA از آن استفاده کرده بود، تشبیه شد.

مطابق با رویترزلی گفت که دو سگ ولگرد را به فرزندی پذیرفته است که در حال تماشای تعقیب یک سنجاب بود. او گفت که این صحنه او را به فکر عبارتی انداخت که توسط ارتش آزادیبخش خلق (PLA) استفاده شده بود که تقریباً به معنای “خوب بجنگید، در نبرد پیروز شوید.”

صوتی منتشر شده در وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی چین نشان می‌دهد که حضار در پاسخ خندیدند، اما یکی از مخاطبان شکایت کرد و این شوخی خیلی زود به دلیل بی‌احترامی بودن مورد انتقاد قرار گرفت.

لی از شرکت رسانه فرهنگی Xiaoguo در شانگهای که وکالت او را برعهده داشت، تعلیق شد و حساب کاربری وی در سایت رسانه اجتماعی چینی Weibo پس از ارسال عذرخواهی به حالت تعلیق درآمد و گفت که او عمیقاً احساس گناه و پشیمانی می کند.

یک شرکت تابعه از این شرکت 1.91 میلیون دلار جریمه شد و باید 189000 دلار به عنوان “سود غیرقانونی” از عملکرد لی صرف نظر کند. CNN گزارش.

شی تعلیق کمدین را زیر سوال برده بود.

«چرا HOUSE باید ممنوع شود؟ آیا همه برادران سرباز فقط برادر سگ نیستند؟» بلومبرگ به نقل از شی که در Weibo نوشته است، به نقل از دولت گلوبال تایمز روزنامه

با این حال، بلومبرگ گفت که نمی تواند این پست را تأیید کند، که به نظر می رسد حذف شده است.

چین در سال 2021 قانونی را وضع کرد که توهین به ارتش را جرم انگاری کرد و مقامات را بر آن داشت تا موضع سخت تری در مورد انتقاد از PLA اتخاذ کنند.

پلیس پکن روز چهارشنبه اعلام کرد که لی را به دلیل “توهین جدی به PLA” تحت بازجویی قرار داده است.

سقوط

به نظر می‌رسد که این واکنش در روز پنج‌شنبه بر صنعت اجرای زنده چین تأثیر منفی داشته باشد. حداقل دو اپراتور کلوپ کمدی – Danliren Comedy و C+ Talkshow Club – برخی از اجراهای آینده خود را لغو کردند. کسب و کار ملی و یک بیانیه در حساب وی چت شرکت اخیر.

گروه ژاپنی Kissaquo چهارشنبه شب به طور ناگهانی در شهر گوانگژو در جنوب چین برنامه اجرا کرد. در بیانیه‌ای که در حساب رسمی گروه Weibo منتشر شد، آمده است که لغو این گروه به دلیل «فورس ماژور» به دستور سازمان‌های دولتی صادر شده است. به گفته a بلومبرگ گزارش.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام