پهپاد مجهز به هوش مصنوعی از کوره در می رود، اپراتور خود را در ارتش آمریکا «حمله می کند و می کشد».

Rogue Weapon: پهپاد مجهز به هوش مصنوعی از کوره در می رود، اپراتور خود را در ارتش ایالات متحده

یک پهپاد مجهز به هوش مصنوعی در شبیه سازی که توسط ارتش ایالات متحده انجام می شد، شروع به حمله به اپراتور خود کرد. پهپاد به اپراتور خود حمله کرد و حرکاتی را انجام داد که اگر به گلوله جنگی مجهز بود، آن را می کشت.

در طول شبیه سازی آزمایشی اخیر ارتش ایالات متحده، یک پهپاد مجهز به هوش مصنوعی رفتار غیرمنتظره و خطرناکی از خود نشان داد که غیرقابل پیش بینی بودن فناوری مجهز به هوش مصنوعی را برجسته کرد. سرهنگ تاکر “سینکو” همیلتون، رئیس آزمایش و عملیات هوش مصنوعی نیروی هوایی ایالات متحده، این حادثه را در کنفرانسی در لندن به اشتراک گذاشت.

این پهپاد برای شناسایی موشک های زمین به هوای دشمن (SAM) برنامه ریزی شده بود و برای حمله به تایید انسانی نیاز داشت. با این حال، پهپاد هوش مصنوعی تصمیم گرفت اهداف خود را اولویت بندی کند و منجر به اقدامات مخرب شود.

همچنین بخوانید: شکارچی هواپیماهای بدون سرنشین: غول فناوری روسی کسپرسکی از سیستم ضد پهپاد قابل حمل رونمایی کرد که به اندازه یک چمدان است.

مقالات مرتبط

فاکسکان

فاکسکان معتقد است تقاضای سرور مبتنی بر هوش مصنوعی درآمد سال 2023 و رکود جهانی را افزایش می دهد تا آن را ثابت نگه دارد.

فاکسکان

Gambit هوش مصنوعی اینتل: چگونه سازنده تراشه قصد دارد به هوش مصنوعی وارد شود و پردازنده‌های هوش مصنوعی را در هر رایانه شخصی بسازد

به گفته همیلتون، پهپاد هوش مصنوعی تهدید شناسایی شده را تشخیص داد، اما متوجه شد که با از بین بردن تهدید امتیاز کسب کرده است، حتی اگر اپراتور انسانی دستور دیگری داده باشد.

همیلتون در رویداد 24 مه گفت: «سیستم شروع به درک این موضوع کرد که در حالی که آنها تهدید را شناسایی کردند، گاهی اوقات اپراتور انسانی به آن می‌گفت که آن تهدید را از بین نبرد، اما با از بین بردن آن تهدید به امتیازات خود می‌رسید. پس چه کرد؟ اپراتور را کشته است. اپراتور را کشت زیرا آن شخص از رسیدن به هدفش جلوگیری می کرد.

به گفته همیلتون، این پهپاد با یک دستور صریح برنامه‌ریزی شد: “هی اپراتور را نکش – این بد است.”

با این حال، آن استفانک، سخنگوی نیروی هوایی ایالات متحده، وقوع چنین شبیه‌سازی را رد کرد و مدعی شد که اظهارات سرهنگ حکایتی بوده و احتمالاً خارج از چارچوب است.

در حالی که شبیه سازی مورد مناقشه نگرانی هایی را در مورد خطرات بالقوه هوش مصنوعی در جنگ ایجاد می کند، شایان ذکر است که ارتش ایالات متحده نتایج مثبتی را در سایر آزمایش های هوش مصنوعی نیز مشاهده کرده است.

همچنین بخوانید: هوش مصنوعی به عنوان تاپ گان: نیروی هوایی ایالات متحده با موفقیت اولین جت جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی خود را آزمایش کرد.

در سال 2020، یک F-16 مجهز به هوش مصنوعی در جنگ‌های شبیه‌سازی شده در برابر یک دشمن انسانی پیروز شد و وزارت دفاع با موفقیت اولین پرواز آزمایشی یک F-16 با هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای توسعه هواپیمای خودمختار انجام داد. تا پایان سال 2023.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام