پکن الزام اجباری ماسک را برای مسافران مترو لغو کرد

پس از اینکه دولت محدودیت‌های مربوط به بیماری کرونا (COVID-19) را در پکن کاهش داد، مردم در ساعات شلوغی عصر در مترو سوار می‌شوند. رویترز

پکن: رسانه‌های محلی روز یکشنبه گزارش دادند، با نزدیک‌تر شدن به ممنوعیت همه انواع اقدامات COVID، پکن اکنون الزامات اجباری ماسک را برای همه مسافران مترو حذف کرده است.

این دستور چند روز پس از آن صادر شد که یک متخصص بهداشت چینی با گفتن اینکه تهدید ناشی از کووید دیگر جدی نیست، خیال خود را راحت کرد.

کارکنان متروی پکن تابلوهایی را که برای یادآوری به مردم برای پوشیدن ماسک نصب شده بود، پاره کردند و این نشان می‌دهد که این دستور بلافاصله اجرایی می‌شود.

کاربری در اپلیکیشن تجارت الکترونیک اجتماعی محبوب چین Xiaohongshu نوشت: «انگار یک دوران گذشته است».

به گفته وو زونیو، اپیدمیولوژیست ارشد در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین، بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی، این بیماری همه گیر به پایان خود نزدیک شده است. چاینا دیلی.

مطابق با گلوبال تایمزبا این حال، آخرین آمار نشان می دهد که نرخ مثبت چین در ماه آوریل اندکی افزایش یافته است. اما متخصصان تنفسی گفتند بعید است چین موج بزرگ دیگری از عفونت را در سراسر کشور تجربه کند.

ماسک در حمل و نقل عمومی و در سوپرمارکت ها، سینماها و سایر مکان های سرپوشیده با تجمعات بزرگ اختیاری است. اخبار شین هوا گزارش شده است.

این گزارش می افزاید، با این حال، استفاده از ماسک در صورت مثبت بودن آزمایش کووید یا علائم بیماری، در طول شیوع محلی و در موسسات پزشکی و خانه های سالمندان، اجباری باقی می ماند.

در اوایل این هفته، مقامات بهداشتی در هند اعلام کردند که کووید در این کشور به سمت مرحله آندمیک در حال حرکت است.

علاوه بر این، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز دوشنبه قطعنامه‌ای را به رهبری جمهوری‌خواهان امضا کرد که به وضعیت اضطراری ملی COVID-19 بیش از سه سال پس از اجرایی شدن آن پایان داد.

لایحه پیش‌نویس‌شده توسط نماینده پل گوسار (رئیس آریز) در ماه فوریه با 229-197 مجلس نمایندگان به تصویب رسید، علی‌رغم اینکه تقریباً 200 دموکرات مجلس به آن رای منفی دادند، پس از اینکه کاخ سفید اعلام کرد به شدت با این اقدام مخالفت می‌کند، هر چند تهدیدی به وتو نکردن آن در صورت وجود آن نداشت. لایحه تصویب شد

این لایحه بعداً با 68 رأی موافق در مقابل 23 رأی موافق در سنا تصویب شد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام