چارلز پادشاه بریتانیا چقدر ثروتمند است؟

شاه چارلز در حال زندگی کردن است – هر چه باشد، او ثروت لازم برای انجام این کار را دارد! چند روز قبل از تاجگذاری پادشاه بریتانیا – 6 می روز بزرگ است – تحقیقات گسترده ای در مورد میزان ثروت پادشاه چارلز و میزان ثروت او انجام شده است.

شاه چارلز، که پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم بر تخت نشست، زمین‌های بزرگ، املاک سلطنتی، جواهرات کمیاب، نقاشی‌ها و سایر اموال شخصی را به ارث برده است – که برخی از آنها به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد.

در اینجا به بررسی ثروت پادشاه چارلز و دلیل تبدیل شدن آن به یک نقطه دردناک قبل از روز تاجگذاری او می پردازیم.

خوبه که پادشاه بشی

روزنامه انگلیسی روزنامه گاردین با 12 کارشناس که در ارزش گذاری زمین، اموال، وسایل نقلیه، هنر و جواهرات باتجربه کار کرده اند و تخمین زده اند که ثروت شخصی شاه چارلز 1.8 میلیارد پوند ارزش دارد که 18406 کرور است.

این رقم سه برابر بیشتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می شد، زیرا بررسی های گذشته برخی از دارایی های اصلی او را به حساب نمی آورد. و مبلغ جدید همچنین شامل کاخ باکینگهام، کاخ کنزینگتون و قلعه ویندزور نمی شود که دارایی خصوصی او محسوب نمی شوند، اما در عوض در مالکیت تاج هستند.

همچنین بخوانید: هری این، مگان بیرون: چه کسی دیگر از تاجگذاری پادشاه چارلز صرف نظر می کند؟

ثروت خصوصی پادشاه بریتانیا همیشه منبع بحث های زیادی بوده است، زیرا هرگز برای عموم آشکار نمی شود. با این حال، برآوردها همیشه ترسیم شده و جدیدترین آنها توسط ساندی تایمز ثروت شخصی شاه چارلز را 600 میلیون پوند (6099 کرور) تعیین کرده بود. پیش از آن، در سال 2020، دیوید مک کلور در کتاب خود، ارزش واقعی ملکه، دارایی خالص ملکه الیزابت را 400 میلیون پوند (4066 کرور) تعیین کرده بود.

قلعه‌های وسیع، ماشین‌های قدیمی و بیشتر. پادشاه چارلز چقدر ثروتمند است
گرافیک: Pranay Bhardwaj

یکی از بزرگترین منابع ثروت پادشاه چارلز، کاخ ها، قلعه ها و اقامتگاه هایی است که او دارد. اگرچه کاخ باکینگهام در قلب لندن ثروت شخصی او نیست، او مالک قلعه Balmoral در ارتفاعات اسکاتلند است. بیش از 150 سال است که به عنوان خلوتگاه خانواده سلطنتی خدمت کرده است. این مکانی بود که ملکه الیزابت دوم در سپتامبر سال گذشته در آن درگذشت و همچنین جایی بود که خانواده پس از مرگ ناگهانی پرنسس دایانا در سال 1997 به آنجا رفتند.

علاوه بر Balmoral، پادشاه چارلز همچنین دارایی ساندرینگهام در نورفولک را به ارث برده است که ارزش آن 250 میلیون پوند (2541 کرور) است. قابل ذکر است که پادشاه پس از اینکه مادرش در سال 1993 در این مورد با دولت توافق کرد، هیچ مالیات بر ارث بر هیچ یک از این املاک پرداخت نخواهد کرد.

ظرف بزرگ بعدی پول دوک نشین لنکستر است. این مجموعه متعلق به هر کسی است که بر تخت سلطنت نشسته است. گاردین ارزش آن را 653 میلیون پوند (6640 کرور) می‌داند. با این حال، چندین بحث در مورد این وجود داشته است و بسیاری می گویند که باید یک دارایی عمومی باشد.

دارایی خصوصی پادشاه چارلز همچنین شامل 54 جواهرات است که بسیاری از آنها توسط ملکه مری، مادربزرگ ملکه الیزابت به دست آمده است که ارزش آنها 533 میلیون پوند (5420 کرور) تخمین زده می شود. این شامل جواهرات تاج نمی شود.

همچنین بخوانید: کامیلا تاج ملکه مری را بدون کوهنور به سر خواهد برد: آیا خانواده سلطنتی بریتانیا با هند به پیروزی دیپلماتیک رسیده است؟

پادشاه چارلز همچنین دارای سرمایه گذاری در سهام و سهام به ارزش تخمینی 142 میلیون پوند (1443 کرور) است. در حالی که روزنامه گاردین آن را به این رقم محدود کرده است، برخی معتقدند که بسیار بسیار بیشتر است.

شاه چارلز همچنین دارای یک ناوگان اتومبیل است، اگرچه همه متعلق به او نیستند. با این حال، روزانه ارزش آنها را 6.3 میلیون پوند (64 کرور) تعیین کرده است. علاوه بر این، ساعت‌ها و سایر موارد زیاده‌روی مانند آثار هنری استادانی مانند مونه، سالوادور دالی، مارک شاگال و ال‌اس لوری، اسب‌ها و مجموعه تمبرهای سلطنتی – که بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شوند – حداقل ارزشی دارند. 100 میلیون (1016 کرور).

شاه چارلز علاوه بر ثروت شخصی خود، بر ثروت خانواده سلطنتی نیز نظارت دارد. مطابق با فوربس، “شرکت” حدود 28 میلیارد دلار دارایی دارد. این شامل کراون استیت، کاخ های مختلف و زمین های متعلق به تاج، دوک نشین کورنوال، دوک نشین لنکستر، و کرون استیت اسکاتلند است.

قصری بدبخت

در پی افشاگری های انجام شده توسط روزنامه گاردینسخنگوی یک پادشاه گفت روزنامه گاردین: “در حالی که ما در مورد امور مالی خصوصی اظهار نظر نمی کنیم، ارقام شما ترکیبی بسیار خلاقانه از حدس و گمان، فرض و عدم دقت است.”

قلعه‌های وسیع، ماشین‌های قدیمی و بیشتر. پادشاه چارلز چقدر ثروتمند است
سوغاتی های طراحی شده برای تاج گذاری پادشاه چارلز سوم در لندن، بریتانیا دیده می شود. رویترز

خشم به خاطر تاج گذاری

زمان افشاگری ها جنجال زیادی به پا کرده است. یک گروه ضد سلطنتی به خانواده سلطنتی حمله کرده و این سوال را مطرح کرده است که چرا مردم باید هزینه تاجگذاری چارلز را بپردازند. گروه کمپین جمهوری، که هدفش از بین بردن سلطنت بریتانیا است، گفت: افرادی که به این گزارش نگاه می کنند احتمالاً می پرسند که چرا انتظار می رود هزینه تاج گذاری 6 ماه مه را در طول بحران هزینه زندگی متحمل شوند، در حالی که خانواده سلطنتی بیش از حد توانایی دارند. خودشان آن را می پوشانند.

گراهام اسمیت از ریپابلیک گفت: «تاج گذاری بیهوده است، این مراسم رژه غرور او است و هزینه تخمینی آن 100 میلیون پوند (1016 کرور روپیه) است، که او به راحتی می تواند با توجه به ثروت شخصی خود بپردازد. یاهو نیوز انگلستان.

طبق کمیته عملیات گوی طلایی، تاجگذاری پادشاه چارلز سوم بیش از 100 میلیون پوند برآورد شده است. این کمیته که مسئول برنامه ریزی این رویداد است، به صراحت اعلام کرده است که می خواهد تاجگذاری را تا حد امکان مقرون به صرفه کند.

هزینه تقریبی تاجگذاری شاه چارلز تقریباً دو برابر هزینه تاجگذاری ملکه در 70 سال پیش است. عواملی مانند تورم و امنیت به عنوان دلیلی برای هزینه تاجگذاری چارلز به میزان قابل توجهی ذکر شده است.

همچنین بخوانید: زنده باد پادشاه: چارلز چقدر با مادرش ملکه الیزابت دوم متفاوت خواهد بود؟

همچنین صدای فزاینده ای از صداها شنیده می شود که از شاه چارلز می خواهند مالیات بر ارث بپردازند. به نقل از رابرت پالمر، مدیر اجرایی گروه کمپین Tax Justice UK، به این موضوع گفت دیلی اکسپرس: «تصور این که پادشاه برای ثروتی که از مادرش به ارث برده است، مالیات بر ارث نمی پردازد، حیرت انگیز است. نظرسنجی ما در سال گذشته نشان داد که 63 درصد از مردم فکر می کنند که شاه چارلز باید مالیات بر ارث این ثروت را پرداخت می کرد.

طبق قانون، مالیات بر ارث معمولاً 40 درصد بالاتر از آستانه 325000 پوند محاسبه می شود، اما دولت ها زمانی که دارایی های خود را به یکدیگر واگذار می کنند، از آن معاف هستند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام