چرا آمریکایی‌ها در برنامه‌های «اکنون بخرید بعداً پرداخت کنید» مواد غذایی می‌خرند؟

همه ما در مورد استفاده گسترده آمریکا از خرید نسیه چیزهایی می دانیم. اکنون، با توجه به تورمی که در ایالات متحده وجود ندارد و قیمت مواد غذایی و مواد غذایی به بالاترین حد خود رسیده است، آمریکایی ها سیستم اعتباری را انتخاب می کنند و تعداد زیادی از آنها از برنامه های Buy Now, Pay Later (BNPL) برای خرید روزانه خود استفاده می کنند. نیاز دارد.

ما نگاهی دقیق‌تر به این می‌کنیم که دقیقاً چه برنامه‌هایی هستند و چرا تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها استفاده از آنها را برای مفاد خود انتخاب می‌کنند.

اکنون برنامه‌های Pay Later را بخرید

«اکنون بخرید بعداً پرداخت کنید» روند جدیدی در بازار نیست. آنها برای مدت طولانی وجود داشته اند، اما تنها تفاوت آنها این است که قبلاً برای خرید بلیط های بزرگ مانند خانه یا ماشین یا تعطیلات عجیب و غریب استفاده می شد.

پرداخت‌های «اکنون بخرید بعداً بپردازید» شبیه یک وام شخصی است – پرداخت‌های شما در یک دوره زمانی به اقساط مساوی تقسیم می‌شوند. آنچه در مورد این روش پرداخت بسیار جذاب است این است که تا زمانی که پرداخت های خود را به موقع و به طور کامل انجام دهید، اغلب بدون بهره هستند. اگر مصرف‌کنندگان بخواهند پرداخت‌ها را برای مدت طولانی‌تری تقسیم کنند، برخی از برنامه‌ها سود دریافت می‌کنند و در صورت عدم پرداخت، هزینه تأخیر می‌تواند به سرعت افزایش یابد.

بازار آمریکا چندین اپلیکیشن Buy Now Pay Later مانند Klarna، Affirm، Afterpay، Apple Pay و Sezzle دارد.

رشد برنامه‌های Buy Now Pay Later

BNPL یک گزینه پرداخت است که ممکن است در حال حاضر بیشتر از آنچه در اوایل دهه 2000 دیده بودید ببینید. در زمان‌های سخت اقتصادی که تورم بالاست، BNPL یک گزینه مفید برای افرادی است که خرید می‌کنند.

یک دفتر حمایت مالی از مصرف‌کننده (CFPB) در سپتامبر 2022 نشان داد که تعداد وام‌های BNPL از ایالات متحده توسط پنج وام‌دهنده که مورد بررسی قرار گرفته است، از 16.8 میلیون به 180 میلیون افزایش یافته است.

این برنامه های BNPL در دو یا سه سال گذشته شکوفا شده اند و همه گیری COVID-19 تا حدی دلیل آن است. به عنوان مثال، Afterpay مستقر در استرالیا در سال مالی منتهی به 30 ژوئن 2020، بیش از دو برابر به 6.5 میلیون مشتری آمریکایی رسید و فروش آن در سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر بیش از سه برابر سال قبل شد.

همین امر را می توان برای سایر برنامه های BNPL نیز گفت. اکنون، مصرف‌کنندگان از همین برنامه‌های BNPL برای خریدهای روزمره، مانند خرید مواد غذایی، پرداخت قبض یا شارژ سوخت استفاده می‌کنند. نظرسنجی انجام شده از شرکت LendingTree و گزارش شده توسط بلومبرگ نشان داد که تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها از برنامه‌های BNPL استفاده کرده‌اند و از هر پنج نفر، یک نفر برای خرید مواد غذایی به چنین برنامه‌هایی وابسته است.

بر اساس تحقیقات بانک آمریکا، در دسامبر 2022، تعداد دانلودهای چهار برنامه برتر از سه میلیون فراتر رفت که 20 درصد افزایش نسبت به ماه مشابه در سال 2020 نشان می دهد. گزارش CFPB ارقام مشابهی برای به اشتراک گذاشتن داشت. پنج وام دهنده اصلی در سال 2021 وام هایی به ارزش 24.2 میلیارد دلار داشتند که افزایش خیره کننده ای به 2 میلیارد دلار در سال 2019 داشت.

کارشناسان همچنین اشاره کرده اند که استفاده از این برنامه های BNPL در حال تکامل است. اول، برای اقلام پر هزینه استفاده می شود، امروزه برای بیشتر چیزها استفاده می شود.

آیا آمریکایی ها آنقدر پول ندارند که حتی خرید مواد غذایی را فوراً بپردازند؟
جزئیات نحوه استفاده مصرف‌کنندگان از برنامه‌های «اکنون بخرید بعداً بپردازید» در مارس 2023. گرافیک: Pranay Bhardwaj

کالین مک کری، حامی مالی مصرف کننده Credit Karma، گفت که در ابتدا، اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید، خریداران معمولاً دارای درآمد بالایی بودند که از گزینه های بازپرداخت برای پوشش مد، زیبایی یا خریدهای بزرگ سفر استفاده می کردند. NBC News. او گفت، اما در سال‌های اخیر، دامنه درآمد خریداران گسترده‌تر شده است، او گفت: “این در حال تبدیل شدن به جایگزینی برای افرادی است که هیچ گزینه دیگری ندارند.” “آنها فقط هر گزینه ای را که می توانند در خط تسویه حساب داشته باشند انتخاب می کنند تا آنچه را که نیاز دارند به دست آورند.”

درد غذا در آمریکا

اگر همه‌گیری یکی از دلایل افزایش استفاده از برنامه‌های BNPL بود، تورم و افزایش قیمت مواد غذایی دلیل دیگری برای رونق تجارت آنهاست. تورم مواد غذایی هنوز در ایالات متحده بسیار بالا است و قیمت مواد غذایی در سطوح غیر قابل باوری است.

آمریکایی‌های معمولی با افزایش قیمت‌های تخم‌مرغ، غلات، گوشت، لبنیات، میوه‌ها و سبزیجات – تقریباً همه چیزهایی که می‌خورند – تماشا می‌کنند که قبض‌های مواد غذایی‌شان به اوج می‌رسد. طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، قیمت مواد غذایی برای مصرف خانگی در سال گذشته 11.4 درصد افزایش یافت – بالاترین درصد تغییر سالانه از سال 1974 – و پیش بینی می شود در سال 2023 تا 8.6 درصد دیگر افزایش یابد.

آیا آمریکایی ها آنقدر پول ندارند که حتی خرید مواد غذایی را فوراً بپردازند؟
افزایش قیمت مواد غذایی. گرافیک: Pranay Bhardwaj

آمریکایی های معمولی درد ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی را احساس می کنند. به عنوان مثال، آلانا آستون، یک برنامه ریز راهبردی 24 ساله از فلینت تاونشیپ، میشیگان، گفت: زمان مجله خانواده سه نفره او اکنون دو برابر بیشتر از سال گذشته برای خرید مواد غذایی هزینه می کنند.

همچنین بخوانید: چگونه سیل کالیفرنیا می تواند قیمت مواد غذایی را در ایالات متحده افزایش دهد

قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته است که یک نظرسنجی اخیر توسط شرکت نرم افزار مالی Propel نشان داد که تقریبا یک سوم آنها وعده های غذایی را حذف می کنند، کمتر غذا می خورند یا به بانک های مواد غذایی متکی هستند.

اما چرا قیمت مواد غذایی به اوج خود رسیده است؟

دلایل زیادی وجود دارد مشکلات زنجیره تامین، اپیدمی آنفولانزای مرغی که قیمت تخم مرغ را بالا می برد، مسائل آب و هوایی مانند خشکسالی و جنگ در اوکراین که قیمت کالاها را افزایش داده است، وجود دارد.

و علیرغم اینکه برخی از کارشناسان می‌گویند استفاده از برنامه‌های BNPL برای خواربار و سایر اقلام می‌تواند تجارت خطرناکی باشد، آمریکایی‌های معمولی نگران گذاشتن غذا در بشقاب خود هستند و نه خطرات درازمدت.

همانطور که فیث اسمیت گفت بلومبرگ، “نگرانم. من دارم حقوق می گیرم با اینکه نباید اینطور باشم. استفاده از این خدمات تنها راه بقا است.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام