چرا جو بایدن نمی خواهد از ناکازاکی برهنه شده آمریکا بازدید کند؟

هنگامی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای شرکت در اجلاس سران G7 به هیروشیما در ژاپن سفر می کند، از ناکازاکی، دومین شهر ژاپنی که توسط آمریکا در سال 1945 در اواخر جنگ جهانی دوم بمباران و ویران شد، بازدید نخواهد کرد، که باعث ناراحتی نخست وزیر فومیو کیشیدا شد. .

طبق گزارش ژاپن تایمز، که به نقل از منابع دیپلماتیک در این زمینه، دولت بایدن برای اجتناب از بازدید از ناکازاکی، پنهان شدن در پشت “درگیری های برنامه ریزی” را انتخاب کرده است.

ژاپن تایمز با انتساب به منابع گزارش داد که نخست وزیر کیشیدا مشتاقانه منتظر سفر مشترک با بایدن به ناکازاکی است تا بر اعتقاد دیرینه خود به جهانی عاری از سلاح های هسته ای تأکید کند. پیام مشترک در سرتاسر جهان طنین انداز می شد، زیرا در چارچوب تهدیدات دائمی جنگ اوکراین که به یک درگیری هسته ای تبدیل می شد، می آمد.

مقالات مرتبط

ژاپن

اجلاس سران جی 7 ژاپن: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاطر حمله اتمی هیروشیما و ناکازاکی از سوی آمریکا عذرخواهی نخواهد کرد.

ژاپن

“دنیای بدون سلاح های هسته ای”: همه چشم ها به هیروشیما ژاپن در حالی که رهبران G-7 برای اجلاس سران می آیند

در حالی که باراک اوباما همکار جمهوری خواه وی اولین رئیس جمهور ایالات متحده بود که در سال 2016 با حضور در اجلاس G7 از هیروشیما بازدید کرد، بایدن از فرصت تبدیل شدن به اولین رئیس جمهور مستقر آمریکا که از ناکازاکی بازدید می کند صرف نظر کرد.

در همین حال، ژاپن تایمز بار دیگر به نقل از منابع گزارش داد که توکیو ترتیب بازدید از موزه بمب اتمی هیروشیما توسط رهبران گروه هفت از جمله بایدن را داده است.

این گزارش می افزاید: «در صورت تحقق، این اولین بار خواهد بود که سران G7 با هم در موزه توقف می کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام