چرا فاکس نیوز با پرداخت 787.5 میلیون دلار به Dominion موافقت کرد؟

آنچه پیش‌بینی می‌شد بزرگ‌ترین محاکمه در ایالات متحده باشد، حتی قبل از شروع به پایان رسیده بود. اخبار فاکسمتعلق به روپرت مرداک، روز سه شنبه با پرداخت 787.5 میلیون دلار (6466 کرور) برای حل و فصل یک دعوای افترا که توسط Dominion Voting Systems ارائه شده بود، موافقت کرد.

Dominion Voting Systems، یک شرکت ماشین‌های رای‌گیری مستقر در کلرادو، یک پرونده 1.6 میلیارد دلاری (13138 کرور روپیه) برای افترا علیه این شبکه راست‌گرا به دلیل نقش ادعایی پخش‌کننده در پخش دروغ‌های سرقت شده در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 تشکیل داده بود – زمانی که دونالد ترامپ شکست خورد. به جو بایدن

پس از اعلام توافق در دادگاه کامل در ویلمینگتون، جایی که پرونده در حال رسیدگی بود، جاستین نلسون، وکیل Dominion، گفت: «حقیقت مهم است. دروغ عواقبی دارد.»

اما این قضیه دقیقاً در مورد چه بود؟ چه کسی در این موضوع دخیل بود؟ پیامدهای پرونده چیست؟ آیا این پرونده بر اعتبار فاکس نیوز تأثیر گذاشته است؟

چرا Dominion از فاکس شکایت کرد؟

هسته اصلی موضوع انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا است.

وقتی دونالد ترامپ در انتخابات شکست خورد، ادعا کرد که از او دزدیده شده است. یکی از دروغ هایی که توسط او و متحدانش منتشر شد این بود که هزاران رای برای ترامپ به جو بایدن تغییر داده شد، به ویژه در شهرستان آنتریم، میشیگان. آنها همچنین بیان کردند که ماشین های رای گیری توسط Dominion یک الگوریتم مخفی را اجرا کردند که آرا را از یک نامزد به نامزد دیگر تغییر می داد. علاوه بر این، آنها ادعا کردند که Dominion در ونزوئلا به منظور کمک به رهبر چپ آن کشور، هوگو چاوز، برای اصلاح انتخابات تأسیس شده است.

سلطه می گوید اخبار فاکس این ادعاها را پخش کرد. در دادخواست خود نوشت: «روباه دست به این انتشار آگاهانه و بی‌ملاحظه این دروغ‌های عظیم زد تا از این دروغ‌ها سود ببرد. فاکس می‌خواست همچنان از رتبه‌بندی‌های پخش خود محافظت کند و به مخاطبانی که عمیقاً به رئیس جمهور ترامپ وفادار هستند، توجه کند.

فاکس نیوز به دلیل تقلب در انتخابات آمریکا 7875 میلیون دلار به Dominion پرداخت می کند.
گرافیک: Pranay Bhardwaj

تعدادی از حامیان و متحدان ترامپ در برنامه های مختلف ظاهر شدند اخبار فاکس این دروغ ها را نشان می دهد و می فروشد. به عنوان مثال، سیدنی پاول، وکیلی که در آن زمان با کمپین ترامپ کار می کرد، Dominion را متهم به “تغییر آرا در سیستم کامپیوتری یا اضافه کردن آرایی که وجود نداشتند” و “توطئه جنایتکارانه بزرگی که باید توسط اطلاعات نظامی مورد بررسی قرار گیرد” در مورد ماریا بارتیرومو و نمایش های ژانین پیرو مثال دیگر رودی جولیانی، وکیل سابق ترامپ بود که در برنامه لو دابز ادعا کرد که Dominion و Smartmatic شرکت هایی هستند که “به منظور اصلاح انتخابات” توسط همکاران هوگو چاوز دیکتاتور ونزوئلا تشکیل شده اند.

اسناد دادگاه اما نشان داده است که بزرگترین شخصیت های شبکه این اتهامات را باور نکرده اند. تاکر کارلسون، ستاره پربیننده‌ای که خطاب به تهیه‌کننده‌اش نوشته بود: «سیدنی پاول دروغ می‌گوید». مجری برت بایر به یک مدیر اجرایی گفته بود: “هیچ مدرکی دال بر تقلب وجود ندارد.”

با این حال، در ملاء عام، Dominion این را استدلال کرد اخبار فاکس این توطئه ها را تکرار و تقویت کرد. شان هانیتی، مجری مشهور آمریکایی، در اظهاراتی گفت که ادعاهای تقلب را «یک ثانیه» باور نمی کند، اما می خواهد به متهمان فرصت ارائه شواهد بدهد.

روپرت مرداک، مالک فاکس نیوز، در پاسخ به سوالی که با قسم یاد شد، موافقت کرد که انتخابات 2020 آزاد و منصفانه بود. او گفت: «انتخابات دزدیده نشده است.

فاکس نیوز به دلیل تقلب در انتخابات آمریکا 7875 میلیون دلار به Dominion پرداخت می کند.
یک معترض تابلویی را در نزدیکی نمایندگان فاکس نیوز در خارج از مرکز دادگستری برای دعوای افترای Dominion Voting Systems علیه فاکس نیوز نگه داشته است. AP

حل و فصل

روز سه‌شنبه، درست زمانی که به نظر می‌رسید محاکمه پرونده Dominion vs Fox آغاز می‌شود، این پرونده پیچیدگی دیگری داشت و در میان نفس‌ها مشخص شد که دو طرف در حال حل و فصل هستند.

در واقع، این بزرگترین توافقنامه افتراآمیز شناخته شده در تاریخ ایالات متحده است که شامل یک شرکت رسانه ای می شود. قابل ذکر است، در سال 2017، ABC News 177 میلیون دلار پس از اختلاف حقوقی چندین ساله خود با شرکت بیف پروداکتز، پردازشگر گوشت مستقر در داکوتای جنوبی، بر سر محصول گوشتی بافت دار آن که شبکه از آن به عنوان «لزخ صورتی» یاد می کند، پرداخت کرد.

جاستین نلسون، مشاور اصلی Dominion بعداً گفت CNN دو هدف در پرونده افترا علیه فاکس نیوز وجود داشت – پاسخگویی و “تلاش برای کامل کردن Dominion”. او روز سه شنبه گفت که هر دو در این شهرک انجام شد.

همچنین بخوانید: چرا فاکس نیوز “منع نرم” را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعمال کرد؟

پرداخت توسط اخبار فاکس به Dominion و بیانیه این شبکه مبنی بر اینکه پوشش خبری انتخابات 2020 نادرست است، “پیام قوی پاسخگویی” و یک پیروزی مهم برای کارمندان شرکت مشتری او بود.

او گفت: «این واقعاً اولین بار است که کسی بهای دروغ گفتن در انتخابات 2020 را پرداخت می کند و ما به این موضوع بسیار افتخار می کنیم.

فاکس نیوز به دلیل تقلب در انتخابات آمریکا 7875 میلیون دلار به Dominion پرداخت می کند.
وکلای Dominion Voting Systems در یک کنفرانس خبری در خارج از دادگاه شهرستان نیو کسل در ویلمینگتون، دلاور، پس از پایان دادخواست افترا توسط Dominion Voting Systems علیه فاکس نیوز صحبت می کنند. AP

این یعنی چی

توافق با Dominion بدون شک ملامت است اخبار فاکس و روزنامه نگاری آن در حالی که رسانه ها، طبق توافق، مجبور نیستند که به طور مستقیم اقرار کنند که دروغ های انتخاباتی گفته اند، کل موضوع فراتر از پول به فاکس آسیب می رساند.

همانطور که الی هونیگ، دستیار سابق دادستان ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک گفت CNNاین توافق، توبیخ بی چون و چرای شبکه خبری دست راستی و روزنامه نگاری آن است.

این آسوشیتدپرس نوشت که این مورد نشان می دهد که یک خطر مالی واقعی برای رسانه های محافظه کار وجود دارد که در تئوری های توطئه تردد می کنند. با این حال باید دید در آینده چقدر بازدارنده خواهد بود.

برخی از کارشناسان بر این باورند که با وجود پرداخت هنگفت، برای این خبرگزاری مفید بوده است. روی گوترمن، استاد دانشگاه سیراکیوز و کارشناس متمم اول قانون اساسی، گفت بی بی سی: «با نگاهی به خط آزمایشی شش هفته‌ای، این برای همه افراد درگیر خسته‌کننده و احتمالاً برای فاکس شرم‌آور بود.

اما یک حکم علیه فاکس می‌توانست گران‌تر باشد و پیامدهای جدی بر احکام بعدی در مورد استاندارد واقعی بدخواهی و خود متمم اول داشته باشد.»

وکیل دعاوی مدنی میشل سیمپسون توگل در همین رابطه بی بی سی گزارش عقیده داشت که این توافقنامه “از تهدید بزرگی صحبت می کند که فاکس از این دعوا دید”. توگل افزود: «به نظر می رسد که آسیب شهرت ناشی از موضع گیری مدیران، از جمله رئیس روپرت مرداک، و میزبانان، طرفین را به سمت یک راه حل سوق داده است».

اما میزان بیننده فاکس چطور؟ آیا اعتماد مخاطب به خروجی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت؟ با توجه به الف واکس گزارش، بعید به نظر می رسد. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که فاکس تقریباً به طور کامل این موضوع را در پوشش خود نادیده گرفته است. تجزیه و تحلیل نیویورک تایمز نشان داد که این شهرک تنها سه بار توسط فاکس نیوز در حدود چهار ساعت پس از عمومی شدن این شهرک پوشش داده شد، که حدود شش دقیقه پوشش داده شد. اما همچنان برترین داستان باقی مانده است اخبار CNN، MSNBC و CBS.

اما حل و فصل به عنوان یک پوشش نقره ای می آید. CNN مفسر دیوید اکسلرود در توییتی نوشت: «این شهرک سازی فاکس ضربه کوبنده دیگری به توطئه گرانی است که بر اساس اتهامات واهی و ارعاب سعی در سرقت انتخابات داشتند.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام