چرا هند در حال تبدیل شدن به محبوب جدید برندهای لوکس در سراسر جهان است؟

این روزها به هر کجا که نگاه کنید، هند حضور خود را احساس می کند. چه در عرصه سیاسی و چه حتی از نظر فرهنگی – هند درخشان است. حتی در بازار لوکس، هند نشان خود را می گذارد.

همین یک روز پیش، خانه مد ایتالیایی گوچی، آلیا بات، ستاره بالیوود را که در مراسم مت گالا حضور دارد، به عنوان اولین سفیر هند در جهان معرفی کرد. و بر اساس یک گزارش، آلیا اولین حضور خود را به عنوان آخرین سفیر جهانی این برند در نمایشگاه Gucci Cruise 2024 که هفته آینده در سئول روی صحنه می رود، خواهد داشت.

این خبر پس از آن منتشر شد که غول آرایش آمریکایی، استی لادر، خانم سابق هند منوشی چیلار را به عنوان سفیر برند جهانی خود معرفی کرد. و چه کسی می تواند فراموش کند که دیپیکا پادوکن در ماه مه سال گذشته به عنوان سفیر برند جهانی لویی ویتون انتخاب شد.

ملاقات کرد

Met Gala 2023: آلیا اولین حضور خیره‌کننده‌ای را با لباس سفید بکر انجام می‌دهد، ایشا آمبانی با لباس پرابال گورونگ نمایش را می‌دزدد.

ملاقات کرد

Fighter، Rocky Aur Rani Ki Prem Kahani و موارد دیگر: استودیو Viacom18 و Tipping Point جدیدترین لیست خود را اعلام کردند.

اما نکته مهم این خبر چیست؟ این نشانه آن است که برندهای لوکس جهانی به طور فزاینده ای به هند به عنوان بازار بزرگ بعدی چشم دوخته اند.

ما به دنیای برندهای لوکس و اینکه چرا تعداد فزاینده‌ای از آنها می‌خواهند تکه‌ای از کیک هندی را بشناسند، می‌پردازیم.

غواصی برندهای لوکس در آب های هند

در سال 2002 بود که لویی ویتون وارد هند شد و به اولین برند لوکس بین المللی تبدیل شد که وارد بازارهای هند شد. از آن زمان، بسیاری از بازیکنان دیگر مانند گوچی، بوتگا ونتا، هرمس و باربری وارد شده اند. والنتینو اولین فروشگاه خود را در پایتخت هند افتتاح کرد و برند لوکس اسپانیایی Balenciaga مستقر در پاریس نیز از افتتاح فروشگاه خود در هند در سال جاری خبر داد.

و مادر تمام لحظات مد لوکس در ماه مارس زمانی رخ داد که کریستین دیور مجموعه پاییز 2023 خود را در دروازه نمادین بمبئی هند به نمایش گذاشت و اولین خانه مد شد که آخرین خط خود را در هند رونمایی کرد. این نمایش که توسط اولین مدیر خلاق زن آن، ماریا گرازیا چیوری رهبری می‌شد، همه چیز را داشت – در رنگ‌های زنده و زیبا به عنوان ادای احترام به منظره فرهنگی غنی هند.

پوسته بالایی چرا هند در حال تبدیل شدن به محبوب جدید برندهای لوکس در سراسر جهان است
مدل‌ها از سطح شیب‌دار در دروازه هند بمبئی می‌آیند و خلاقیت‌هایی از مجموعه پاییز ۲۰۲۳ کریستین دیور را نشان می‌دهند. خبرگزاری فرانسه

دیور گفت که برای جشن گرفتن روابط خود با آتلیه‌های چاناکیا و مدرسه صنایع دستی چاناکیا است که زنان جوامع کم‌درآمد را در زمینه گلدوزی و کاردستی آموزش می‌دهد.

غول جواهرسازی ایتالیایی بولگاری، که پریانکا چوپرا جوناس را به عنوان سفیر برند جهانی خود منصوب کرد، همچنین مانگاسوتراهایی را به سمت عروس هندی می فروشد.

همچنین بخوانید: زندگی لوکس: آیا برندهای بزرگ لویی ویتون، دیور ژاپن و کره جنوبی را به جای چین انتخاب می کنند؟

در نوامبر 2022، Aditya Birla Fashion and Retail Limited (ABFRL) یک مشارکت استراتژیک با فروشگاه بزرگ نمادین پاریس Galeries Lafayette امضا کرد و اعلام کرد که قصد دارد فروشگاه‌های بزرگ لوکس و یک پلت فرم تجارت الکترونیک اختصاصی در هند افتتاح کند. فروشگاه های شاخص در بمبئی و دهلی بیش از 200 برند لوکس و طراح را زیر یک سقف خواهند آورد.

پوسته بالایی چرا هند در حال تبدیل شدن به محبوب جدید برندهای لوکس در سراسر جهان است
غول جواهرسازی ایتالیایی بولگاری در پریانکا چوپرا جوناس به عنوان یکی از سفیران برند جهانی خود طناب زده است. در مراسم مت گالا امسال، چوپرا از این گردنبند فوق العاده با الماس آبی رنگی وینتیج استفاده کرد. تقدیم به تصویر: @priyankachopra/instagram

جدای از این، سایت های تجارت الکترونیکی مانند The Collective نیز معرفی شده اند که 80 برند لوکس را در خود جای داده است. همچنین Reliance Brands Limited (RBL)، بزرگترین بازیکن هند در بازار لوکس، که Ajio Luxe را در سال 2021 راه اندازی کرد، وجود دارد. این سایت بیش از 265 نام بزرگ را با Stella McCartney، Cult Gaia و Isabel Marant ارائه می دهد، و Veja Shoes، Marc Jacobs، و Alice + Olivia به آنها اضافه شده است.

مانند ووگ در ماه فوریه اعلام شد، این “لحظه به سن بلوغ” لوکس در هند است.

بازار لوکس هند به طور پیوسته در حال رشد بوده و در چند سال اخیر شاهد جهش قابل توجهی بوده است. بر اساس گزارش Euromonitor International، بازار کالاهای لوکس در هند در سال 2022 به 8.5 میلیارد دلار (70000 کرور روپیه) رسید که 2.5 میلیارد دلار (20500 کرور) در سال گذشته افزایش یافت.

برخی گزارش‌ها می‌افزایند که این تنها رشد بیشتری خواهد داشت و انتظار می‌رود که بازار کالاهای لوکس هند طی پنج سال آینده 10 درصد رشد کند.

رونق در فروش مد لوکس

تا همین اواخر، هند، برخلاف چین، بازار عمده ای برای برندهای لوکس غربی در میان چالش های یافتن فضای خرده فروشی و مقررات پیچیده ای که تجارت را سخت تر می کرد، نبود.

با این حال، این در حال تغییر است و تعداد فزاینده ای از برندهای لوکس می خواهند در کشور تجارت کنند. یکی از عوامل اصلی که به این تغییر نگرش کمک می کند، قدرت خرج کردن هند است.

دارشان مهتا، رئیس و مدیرعامل RBL، گفت ووگ مصرف کنندگان هندی بیشتر خرج می کنند. او در این گزارش می گوید: «حتی پنج سال پیش، 50000 روپیه (650 دلار) برای یک لباس یا یک کیف دستی مبلغ بسیار بالایی در نظر گرفته می شد. “افراد قبل از تصمیم گیری برای خرید، گزینه ها را بررسی می کنند، با دوستان یا همسرشان بحث می کنند.” اما دیگر اینطور نیست.

پوسته بالایی چرا هند در حال تبدیل شدن به محبوب جدید برندهای لوکس در سراسر جهان است
عطرهای شانل در بوتیک لوکس خود در دهلی نو به نمایش گذاشته شد. تعداد فزاینده ای از برندهای لوکس در حال افتتاح فروشگاه در سراسر هند هستند. تصویر فایل/AFP

Gitanjali Saxena، مدیر بازرگانی، Tata CLiQ Luxury، یک پلتفرم آنلاین، بخشی از Tata Group که کالاهایی از برندهای سطح بالا را به فروش می رساند، از جمله لباس و لوازم جانبی، احساسات مشابهی را منعکس کرد. صحبت کردن با ملتوی گفت: عواملی مانند افزایش درآمد قابل تصرف، افزایش ضریب نفوذ اینترنت که منجر به افزایش آگاهی و در معرض دید قرار می‌گیرد، معرفی برندهای جدید در کشور و خرید محصولات لوکس در دسته‌های جدید توسط جوانان… همگی به گسترش این صنعت کمک می‌کنند. “

همچنین تعداد هندی های ثروتمند افزایش یافته است. شرکت مشاوره املاک نایت فرانک گزارش داده است که تعداد هندی‌هایی که دارایی خالص 30 میلیون دلار (246 کرور روپیه) یا بیشتر دارند، بین سال‌های 2020 تا 2021 11 درصد افزایش یافته است و انتظار می‌رود بین سال‌های 2021 تا 39 درصد رشد کند. و 2026.

همچنین بخوانید : چرا برند لوکس Manolo Blahnik 22 سال برای فروش کفش در چین صبر کرد؟

حتی گزارش ثروت جهانی Credit Suisse در سال 2022 بیان کرد که تعداد میلیونرها در هند از 796000 نفر در سال 2021 به 1.6 میلیون در سال 2026 دو برابر شده است.

پوسته بالایی چرا هند در حال تبدیل شدن به محبوب جدید برندهای لوکس در سراسر جهان است
هند جوان پول بیشتری دارد و به جای پس انداز به خرج کردن اعتقاد دارد. تصویر مورد استفاده برای اهداف بازنمایی/AFP

این افزایش ثروت همچنین منجر به تغییر در تفکر شده است – افراد بیشتری به جای پس انداز خرج می کنند.

کارشناسان همچنین بر این باورند که جمعیت شناسی در این رشد در بازار لوکس نقش دارد. امروزه هند یکی از جوان ترین کشورهای جهان است و نسل Z به پس انداز اعتقادی ندارد. علاوه بر این، آنها از برندهای لوکس در سراسر جهان آگاهی بیشتری دارند و از اینترنت برای خرید در خارج از کشور استفاده می کنند.

همانطور که آمیت پانده، رئیس برند The Collective، گفته است ووگ“امروز، ثروت با اطمینان خاصی نسبت به آینده به وجود می آید. امروزه بسیاری از هندی‌ها می‌خواهند ادعای کیفیت بهتری از زندگی داشته باشند، و به درستی هم همینطور است. این طرز فکر باعث افزایش تقاضا برای محصولات و تجارب ممتاز و با کیفیت در آینده نزدیک خواهد شد.

همچنین این واقعیت وجود دارد که در حالی که چین و سایر اقتصادهای اروپایی پس از کووید (COVID) سرعت خود را کاهش داده اند، هند به طور قابل توجهی خوب عمل کرده است – امروز در رتبه پنجم جهان قرار دارد و طبق گزارش EY که قبلاً منتشر شد، احتمالاً به قیمت 26 دلاری تبدیل خواهد شد. یک تریلیون اقتصاد در صدمین سال استقلال خود در سال 2047 با رشد تولید ناخالص داخلی سرانه شش برابر از سطح فعلی به بیش از 15000 دلار در طول دوره.

هند همچنین قوانین خود را در مورد تجارت در این کشور تغییر می دهد و آن را برای برندهای لوکس جهانی جذاب می کند. بانک جهانی هند را در سال 2022 از 142 در سال 2014 در رتبه 63 برای سهولت انجام تجارت قرار داد.

همه این عوامل را با هم ترکیب کنید و جای تعجب نیست که چرا برندهای لوکس غربی به هند نگاه می کنند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام