چند روز پس از ملاقات با نیتیش کومار ، اوپندرا کوشواها حدس و گمان دیدار مجدد با JD (U) را کوچک می شمارد

جلسه 2 دسامبر در محافل سیاسی سر و صدا ایجاد کرده بود که ممکن است کوشواها RLSP خود را با JD (U) حاکم ادغام کند و وی به عنوان عضوی از شورای قانونگذاری به کابینه بحار معرفی شود.

چند روز پس از ملاقات با نیتیش کومار ، اوپندرا کوشواها حدس و گمان دیدار مجدد با JD (U) را کوچک می شمارد

تصویر فایل Upendra Kushwaha. اخبار 18

پاتنا: پس از دیدار اخیرشان در پاتنا چهار روز پیش ، رئیس اتحادیه اتحادیه اروپا (RLSP) روز یکشنبه ممکن است دوباره وزیر دست اتحادیه اوپندرا کوشوا و وزیر امور خارجه نیتیش کومار دست به دست هم دهند ، رئیس RLSP روز یکشنبه این گمانه زنی ها را “حدس زودرس” پیش بینی کرد.

کوشوا گفت که اوایل هفته ملاقات صمیمانه ای با کومار داشت اما انعقاد قرارداد برای بازگشت به خانه را انکار کرد. او اما احتمال اتحاد مجدد در آینده را رد نکرد.

محافل سیاسی اظهار داشتند که کوشوا می تواند حزب رشتریه لوک ساماتا (RLSP) خود را با جاناتا دال حاکم (یونایتد) ادغام کند و پس از آن وی به عنوان عضوی از شورای قانونگذاری به کابینه ایالت معرفی خواهد شد.

دولت جدید NDA ، که کومار در آن در 16 نوامبر سوگند یاد کرد ، 14 وزیر در کابینه دارد ، از جمله وزیر ارشد. طبق مفاد قانون اساسی ، کابینه بیهار می تواند حداکثر 36 عضو را در خود جای دهد. از این رو ، بسیاری از جایگاه های وزیر هنوز خالی مانده اند.

کوشوا گفت: “این یک حدس و گمان وحشیانه است … من خواهان پست وزیری یا کرسی شورای قانونگذاری نیستم. ما جلسه خوبی داشتیم … ما در مورد آخرین وضعیت سیاسی صحبت کردیم. فراتر از آن ، هر حدس هیچ پایه و اساسی ندارد.” خبرگزاری PTI.

رئیس RLSP همچنین گفت كه كومار او را “به منظور بررسی گزینه كار با هم” به خانه بزرگ خود دعوت كرده بود ، كه وی با كمال میل پذیرفت.

کوشوا در پاسخ به سوالی درباره احتمال تجدید دیدار گفت: “فعلاً چنین برنامه ای وجود ندارد … اما چه کسی می داند فردا چه اتفاقی می افتد.”

اندکی پس از جلسه ، کوشوا ، که RLSP او در اتحاد با BSP و AIMIM در نظر سنجی های اخیر بهار به نتیجه رسید ، حمله ای سخت علیه رهبر RJD ، تجویوی یداو به دلیل “حمله شخصی” به وزیر ارشد طی یک اجلاس کوتاه انجام داد. جلسه ماه گذشته

سخنگوی JD (U) راجیو رانجان پراساد ، بدون اینکه به جزئیات آنچه در جلسه 2 دسامبر رخ داد ، بپردازد ، گفت ، “کوشوا به همان ایدئولوژی حزب حاکم اعتقاد دارد و اگر تصمیم بگیرد با ما دست به دست شود ، خوب باش … “

RLSP ممکن است در انتخابات ایالتی اکتبر تا نوامبر جای خالی داشته باشد ، اما پویایی طبقه در بیهار نشان می دهد که کوشوا ، یک گروه نسبتاً قدرتمند OBC ، ممکن است بر فشار سیاسی کومار بیفزاید.

کومار پس از جدایی از لالو پراساد در سال 1998 ، یک همکاری قدرتمند “Luv-Kush” با کاستهای Kurmi و Kushwaha ایجاد کرد که به عنوان یک بلوک قدرتمند OBC در برابر Yadavs از نظر انتخاباتی دور هم جمع شدند.

کومار کوشوا را در سال 2004 به عنوان رهبر مخالفت قرار داده بود ، اگرچه او برای اولین بار MLA بود ، اما بسیاری از قانونگذاران را که خلاف آن را پیشنهاد کرده بودند نادیده گرفت.

با گذشت زمان ، کوشوا به شورشی روی آورد و برای تشکیل حزب خود از کومار جدا شد. RLSP بعداً پیش از انتخابات عمومی 2014 بخشی از NDA تحت هدایت BJP شد و کوشوا به عضویت دولت Narendra Modi 1.0 در آمد.

اما ، بازگشت JD (U) به برابر NDA در ژوئیه 2017 یک بار دیگر معادلات را تغییر داد و RLSP ائتلاف را ترک کرد و بخشی از اتحاد بزرگ تحت رهبری RJD شد.

با این حال ماهاگاتبندان در انتخابات سال 2019 در مجلس شورای اسلامی دچار یک مشروب فروشی شدید شد و کوشوا در انتخابات از کرسی های Karakat و Ujiyarpur Lok Sabha شکست خورد.

هفته های قبل از انتخابات مجمع بیهار سال 2020 ، وی از ماهاگاتبندان بیرون رفت و یک جبهه شش حزب را در پیش گرفت و مایاوتی رهبر اوتار پرادش و اسد الدین اویسی نماینده حیدرآباد اعضای برجسته آن بودند.

جبهه با بدبختی شکست خورد ، اما AIMIM موفق شد پنج کرسی را در منطقه سیماچال تحت سلطه مسلمانان بدست آورد و به عنوان یک نیروی جدید در سیاست بحار ظاهر شود.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.