چگونه اظهارات امانوئل ماکرون در مورد تایوان شکاف در Europe-Explainers News، Firstpost را آشکار کرد

محبوبیت امانوئل ماکرون در فرانسه ضربه خورده است و اکنون او در سایر نقاط اروپا داغ شده است. در داخل کشور، اعتراض‌ها به اصلاحات بحث‌برانگیز بازنشستگی، که رئیس‌جمهور فرانسه به انجام رساند، بالا گرفته است. اکنون، اظهارات وی در مورد تایوان در سفر اخیر به چین در اروپا چندان خوشایند نبوده است. اما در طول این همه، او سرپیچی می کند.

مارکون چه گفت؟ چرا اظهارات او باعث ناراحتی دیگر رهبران اروپایی شده است؟ و آیا چین آخرین خنده را دارد؟ نگاهی می اندازیم.

اظهارات جنجالی ماکرون

مکرون هفته گذشته از چین بازدید کرد و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، او را همراهی کرد. آنها به پکن پرواز کردند و با رئیس جمهور چین شی جین پینگ ملاقات کردند. آنها آنجا بودند تا پیام اتحاد ارسال کنند، حتی زمانی که چین به دنبال سوء استفاده از شکاف های احتمالی در اتحاد اروپا بود. بی بی سی.

دقیقا همان چیزی است که اتفاق افتاده است. اظهارات رئیس جمهور فرانسه در مورد تایوان اروپا را در موقعیتی قرار داده است.

در مصاحبه ای در هواپیمای خود پس از یک سفر سه روزه دولتی به چین، جایی که با خبرنگاران صحبت کرد Les Echos و سیاسیمکرون گفت اروپا باید از کشاندن هرگونه درگیری بین آمریکا و چین بر سر تایوان اجتناب کند. او گفت که قاره نباید به یک “واسال” تبدیل شود.

“آیا ما [Europeans] آیا علاقه ای به سرعت بخشیدن به موضوع تایوان دارید؟ نه. بدترین چیز این است که فکر کنیم ما اروپایی ها باید در این موضوع پیرو باشیم و خود را با ریتم آمریکایی و واکنش بیش از حد چینی ها وفق دهیم.» Les Echos.

رهبر فرانسه بر لزوم «خود مختاری استراتژیک» برای اروپا که احتمالاً توسط فرانسه رهبری می شود، برای تبدیل شدن به یک «ابرقدرت سوم» تأکید کرد. سیاسی. او گفت که اروپا با «خطر بزرگی» مواجه است که «در بحران‌هایی گرفتار می‌شود که مربوط به ما نیست، که مانع از ایجاد خودمختاری استراتژیک می‌شود».

اگر تنش بین دو ابرقدرت [the US and China] او گفت که ما زمان و منابع لازم برای تامین مالی استقلال استراتژیک خود را نخواهیم داشت و دست نشانده خواهیم شد.

بلافاصله پس از آن، مکرون با اجبار به جنجال سانسور دامن زد سیاسی وب سایت برای حذف نظرات “صادقانه” در مورد استقلال استراتژیک تایوان و اروپا. این رسانه موافقت کرد که به تیم او اجازه دهد نظرات را قبل از انتشار بررسی کند.


پایبند به مواضعش

اما ماکرون پشیمان نیست. او روز چهارشنبه، در جریان بازدید از هلند، اظهارات جنجالی خود را در مورد تایوان تکرار کرد و گفت که متحد آمریکا بودن به معنای “دست نشانده” بودن نیست.

مکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی در آمستردام با مارک روته، نخست‌وزیر هلند، گفت: «متحد بودن به معنای رعیت بودن نیست… به این معنا نیست که ما حق نداریم برای خود فکر کنیم.

ماکرون گفت سیاست فرانسه و اروپا در قبال تایوان علیرغم عصبانیت در مورد اظهارات او “تغییر نکرده است”. وی افزود: “فرانسه طرفدار وضعیت موجود در تایوان” و “راه حل مسالمت آمیز برای وضعیت” است.

یک متحد نه یک دست نشانده چگونه اظهارات امانوئل ماکرون در مورد تایوان شکاف در اروپا را آشکار کرد
مکرون روز سه‌شنبه طی سخنرانی در یک تئاتر در لاهه هلند، دیدگاه خود را از آینده اروپا توضیح داد. رهبر فرانسه در پایان سفر رسمی خود به هلند که در جریان آن با اعتراضات نسبت به اصلاحات حقوق بازنشستگی نیز مواجه شده بود، موضع خود را در مورد تایوان تکرار کرد. AP

سقوط

موضع مکرون شکاف در اروپا را آشکار کرده است.

یکی از اعضای پارلمان اروپا گفت که رئیس جمهور فرانسه به نمایندگی از اتحادیه اروپا صحبت نکرده است. طبق گزارشی در گاردین، مکرون می‌گوید «ما اروپایی‌ها» اما او از طرف فرانسه صحبت می‌کند، او واقعاً نمی‌تواند برای اروپا صحبت کند.

این روزنامه به نقل از نوربرت روتگن، نماینده راست میانه آلمان که عضو و رئیس سابق کمیته روابط خارجی بوندستاگ است، گفت که مکرون سفر خود به چین را به “کودتای روابط عمومی برای شی و فاجعه سیاست خارجی” برای اروپا تبدیل کرده است. . او با ایده خود از حاکمیت، که به جای مشارکت با ایالات متحده، مرزبندی را تعریف می کند، به طور فزاینده ای خود را در اروپا منزوی می کند.

متفقین در نیمه شرقی اروپا به ویژه ناامید شدند. بسیاری از کشورهای آن منطقه روابط با ایالات متحده را مقدس می بینند، به ویژه با توجه به نقش کلیدی واشنگتن در کمک به اوکراین برای دفاع در برابر تهاجم روسیه.

ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، روز سه شنبه پیش از سفر سه روزه خود به آمریکا گفت: «به جای ایجاد خودمختاری استراتژیک از ایالات متحده، من یک مشارکت استراتژیک با ایالات متحده را پیشنهاد می کنم.

«بازگشت ژئوپلیتیک به این معناست که ما باید با وضوح بیشتری ببینیم که چه کسی متحد ما است و چه کسی نیست. یان لیپاوسکی، وزیر امور خارجه چک گفت: روابط قوی بین اروپا و آمریکا پایه امنیت ما است. رویترز. وی از طریق سخنگویی گفت: اروپا باید بیشتر روی امنیت خود سرمایه گذاری کند، اما من این را مانع یا محدودیتی برای همکاری با آمریکا نمی دانم.

دیپلمات‌های اروپایی هنگام انتقاد از مکرون سخنان خود را کوتاه نکردند. ما به عنوان اتحادیه اروپا باید متحد باشیم. یک دیپلمات از یکی از کشورهای اروپای شرقی گفت: متأسفانه، این دیدار و اظهارات فرانسه به دنبال آن مفید نیست سیاسی، درخواست ناشناس ماندن.

یک دیپلمات ارشد از اروپای مرکزی و شرقی که خواست نامش فاش نشود، نظرات مشابهی را تکرار کرد. رئیس جمهور ماکرون از طرف اروپا یا اتحادیه اروپا صحبت نمی کند. او ناخواسته به پکن کمک می کند تا در زمان جنگ در اروپا، زمانی که بیش از همه به آن نیاز است، وحدت فراآتلانتیک را از بین ببرد.

یک متحد نه یک دست نشانده چگونه اظهارات امانوئل ماکرون در مورد تایوان شکاف در اروپا را آشکار کرد
معاون رئیس جمهور ایالات متحده کامالا هریس و نخست وزیر لهستان، Mateusz Morawiecki در دفتر تشریفات معاون رئیس جمهور در ساختمان دفتر اجرایی آیزنهاور در واشنگتن دی سی. این نشست در بحبوحه خشم اروپا از اظهارات مکرون درباره چین برگزار می شود. خبرگزاری فرانسه

اروپای تقسیم شده

با این حال، برخی از دولت‌های این قاره نسبت به فشار ماکرون به سمت «استقلال استراتژیک» دلسوزانه‌تر هستند و اروپا را در زمینه دفاع، فناوری و تامین مواد خام حیاتی کمتر به دیگران وابسته می‌کنند. رویترز.

آلمان، ایتالیا و اسپانیا در گذشته از تعامل قوی اتحادیه اروپا با چین حمایت کرده اند.

من فکر می کنم که نمی توانیم به چین پشت کنیم و سعی کنیم آن را نادیده بگیریم. نادیا کالوینو، وزیر اقتصاد اسپانیا در گفت‌وگویی که توسط اندیشکده موسسه بروکینگز در واشنگتن برگزار شد، گفت: این یک شریک تجاری کلیدی، یک بازیگر بسیار بزرگ است. من فکر می‌کنم ما منافع مشترکی در این داریم که اطمینان حاصل کنیم که آنها به طور سازنده برای پایان دادن به جنگ در اوکراین در اسرع وقت و جلوگیری از تکه تکه شدن بازار جهانی، که برای همه ضرر و زیان خواهد بود، تعامل سازنده داریم.»

اما کسانی که از دستور کار ماکرون حمایت کرده اند، از زمان بندی این اظهارات نیز انتقاد کردند. نیلز اشمید، کارشناس سیاست خارجی و عضو پارلمان سوسیال دموکرات های اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، گفت که هر دو رهبر مدت ها از ایده “حاکمیت اروپا” حمایت می کردند.

«نکته مشکل‌ساز در مورد دیدار ماکرون این است که او عمداً کارت اروپا را بیرون کشید و فون در لاین را با خود برد. اما بعد اجازه داد او را در ردیف دوم قرار دهند. به گفته وی، این انگیزه مورد انتظار برای سیاست مشترک اروپا در مورد چین را از بین برده است رویترز. چین در حال بازی با کارت تقسیم اروپا است. ما باید از آن جلوگیری کنیم.»

اکنون آلمان وارد حالت کنترل آسیب شده است. وزیر امور خارجه این کشور روز پنجشنبه در سفری به چین با هدف احیای مجدد سیاست مشترک اتحادیه اروپا در قبال پکن است.

تحلیلگران گفتند که پس از بحث بر سر موضع ماکرون، خطرات سفر افتتاحیه آنالنا باربوک افزایش یافته است و بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا امیدوارند که برلین از این فرصت برای تعیین خط شفاف و متحد اتحادیه اروپا در مورد چین استفاده کند. رویترز.

سخنان رهبر فرانسه و واکنش ها به آن شکاف های اروپا را آشکار می کند. در حالی که مکرون مدت‌هاست که وزن خود را پشت سر خودمختاری اقتصادی و نظامی گذاشته است، بسیاری در اروپای مرکزی و شرقی از بیگانه شدن ایالات متحده که به کمک آن برای کنترل روسیه نیاز دارند، بیم دارند.

یک متحد نه یک دست نشانده چگونه اظهارات امانوئل ماکرون در مورد تایوان شکاف در اروپا را آشکار کرد
سربازان لهستانی یک حصار سیمی کنسرتینا در مرز لهستان و روسیه در منطقه استان کالینینگراد، زردزینی، شمال شرقی لهستان می سازند. کشورهای اروپای شرقی نگرانند که اظهارات ماکرون در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین، آمریکا را از خود دور کند. خبرگزاری فرانسه

آمریکا می گوید…

پاسخ رسمی ایالات متحده سنجیده شده است. این گزارش مستقیماً به اظهارات مکرون نپرداخته است، اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید روابط دوجانبه با پاریس و نقش آن در منطقه هند و اقیانوس آرام و اوکراین را ستودند. رویترز.

اما خشم در اروپا بی توجه نبوده است. در یک پست رسانه های اجتماعی با لینک دادن به سیاسی مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه ایالات متحده در مصاحبه ای گفت: اگر اروپا در مورد تایوان طرفی را بین ایالات متحده و چین انتخاب نکند، شاید ما نیز نباید طرفی را انتخاب کنیم. [on Ukraine]”

او افزود: «شاید اساساً باید بگوییم که روی تایوان و تهدیداتی که چین ایجاد می‌کند تمرکز می‌کنیم و شما بچه‌ها اوکراین و اروپا را مدیریت می‌کنید.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ماکرون را متهم کرد که از شی جین پینگ حمایت می کند. شما متوجه شدید که این دنیای دیوانه در حال انفجار است و ایالات متحده مطلقاً حرفی برای گفتن ندارد. ترامپ در مصاحبه ای گفت و ماکرون، که دوست من است، با چین که الاغ او را می بوسد، تمام شده است. اخبار فاکس اواخر روز سه شنبه

روزنامه وال استریت
گفت که اظهارات رهبر فرانسه مفید نبود. آنها سیاستمداران آمریکایی را تشویق می کنند که می خواهند تعهد این کشور به اروپا را کاهش دهند. این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: اگر رئیس جمهور بایدن بیدار است، باید با آقای مکرون تماس بگیرد و از او بپرسد که آیا در تلاش برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ است یا خیر.

یک متحد نه یک دست نشانده چگونه اظهارات امانوئل ماکرون در مورد تایوان شکاف در اروپا را آشکار کرد
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی اش، پیش از مراسم چای در محل اقامت فرماندار استان گواندونگ در گوانگژو چین گفتگو کردند. خبرگزاری فرانسه

برد-برد برای چین

البته پکن از ماکرون راضی است. نظری که روز دوشنبه توسط حزب کمونیست چین منتشر شد گلوبال تایمز این اظهارات «به وضوح نتیجه مشاهدات و تأمل درازمدت ماکرون» بود و نشان دهنده مسیری بود که «نسبتاً عینی، منطقی و در راستای منافع خود اروپا بود».

این مقاله می افزاید: «بعضی از مردم می خواهند در افکار عمومی یک اروپای دروغین بسازند و صداها و منافع واقعی اروپا را بپوشانند.

چن ویهوا، رئیس دفتر دولتی بروکسل چاینا دیلیوی در توییتر نوشت: سخنان آقای مکرون در مورد خودمختاری استراتژیک اتحادیه اروپا و مقاومت در برابر جنگ سرد جدید و جدایی نیز تصمیمی درخشان خواهد بود.

به نظر می رسد چین یک پیروزی دیگر مقابل آمریکا به دست آورده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام