چگونه الماس لاهور ملکه کامیلا نمونه دیگری از “غارت” استعماری است

کامیلا در مراسم تاجگذاری الماس لاهور می پوشد: چگونه سنگ

شاه چارلز بریتانیا و ملکه کامیلا پس از مراسم تاجگذاری خود در لندن در بالکن کاخ باکینگهام دست تکان می دهند. برای این مراسم، ملکه کامیلا گردنبند تاجگذاری را انتخاب کرد که دارای الماس لاهور بود. رویترز

مراسم تاجگذاری چارلز سوم پادشاه بریتانیا و ملکه کامیلا انجام شد و گردگیری شد. این یک مراسم تاریخی بیش از دو ساعت بود که در آن جهان شاهد تاج گذاری یک پادشاه و ملکه جدید در میان آداب و رسوم، سنت ها و تعداد زیادی جواهرات و مراسم بود.

در میان همه اینها، ملکه کامیلا به خوبی می درخشید – بیشتر به دلیل جواهرات درخشانی که برای لحظه خود تزئین کرده بود و تاجی که برای آن انتخاب کرده بود. ملکه کامیلا پا جای پای همسرش گذاشت و تاج ملکه مری را انتخاب کرد، البته بدون الماس جنجالی کوهنور.

این اقدام خانواده سلطنتی بریتانیا برای دوری از الماس معروف کوهینور، پس از آن که درخواست‌ها برای بازگرداندن این جواهر به هند در سال‌های اخیر، به‌ویژه پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، بلندتر شده است، از سوی بسیاری به عنوان «دیپلماسی زیرک» مورد استقبال قرار گرفت.

چی

تاج هایی که شاه چارلز و ملکه کامیلا بر سر می گذارند چیست؟

چی

داخل کلیسای وست مینستر، قلب سلطنت بریتانیا، و محل تاجگذاری شاه چارلز

با این حال، مراسم سلطنتی در روز شنبه (6 می) بار دیگر بر غارت استعماری خانواده سلطنتی تمرکز کرد و یکی از جواهراتی که بیشتر در مورد آن صحبت شد گردنبند نمادین ملکه کامیلا به نام گردنبند تاج گذاری بود.

همه چیز در مورد گردنبند خیره کننده

ملکه کامیلا در 6 می در حالی که به همراه همسرش، شاه چارلز سوم، برای تاجگذاری تاریخی خود به کلیسای وست مینستر سفر می کرد، در یک گردنبند بسیار خاص خیره شد. برای این مناسبت، این پیرمرد 75 ساله گردنبند نمادین تاج گذاری را که قدمت آن به سال 1858 بازمی‌گردد، بر گردن داشت.

در اصل توسط گارارد برای ملکه ویکتوریا طراحی شده بود، از آن زمان توسط هر ملکه برای هر تاجگذاری پوشیده شده است، آخرین مورد برای ملکه فقید الیزابت دوم زمانی که او در سال 1953 تاجگذاری کرد.

این گردنبند شامل 25 الماس برلیان مدرج با یک آویز الماس 22.48 قیراط است که به الماس لاهور معروف است.

کامیلا در مراسم تاج گذاری الماس لاهور می پوشد چگونه سنگ دزدیده شد
گردنبند تاج گذاری دارای 25 الماس برلیان درجه بندی شده با یک آویز الماس 22.48 قیراط است که به الماس لاهور معروف است. تصویر: اعتماد مجموعه سلطنتی

گردنبند تاریخچه سلطنتی پیچیده ای دارد. گفته می شود ملکه ویکتوریا پس از اینکه بسیاری از جواهرات خود را پس از کشمکش های قانونی با عمویش گم کرد، این قطعه را سفارش داد. به گفته مورخان سلطنتی، زمانی که ملکه ویکتوریا تاج و تخت بریتانیا را از پدرش به ارث برد، تاج سلطنتی هانوفر به عمویش – پادشاه ارنست آگوست اول – رسید، زیرا دولت رهبران زن را به رسمیت نمی شناخت.

این منجر به درگیری بین دو حاکم برای جواهرات متعلق به ملکه شارلوت، مادربزرگ ملکه ویکتوریا شد. پس از بیش از یک دهه مبارزه قانونی، دادگاه ها به جای ملکه ویکتوریا، به نفع هانوفری ها تصمیم گرفتند.

در آن زمان بود که ملکه ویکتوریا که ویران شده بود گردنبند و گوشواره جدید را سفارش داد و این گردنبند تاج گذاری نامیده شد. طبق گفته‌های رویال کالکشن تراست، این گردنبند با هزینه 65 پوند و با استفاده از بیست و هشت سنگ (که سه تای آن‌ها بعداً برداشته شد) ساخته شده است که از دو نشان گارتر ملکه و یک قبضه شمشیر گرفته شده است.


پوشش ما از تاجگذاری پادشاه چارلز

ساختن قوانین خودش: چرا کیت تاج سنتی را هنگام تاج گذاری کنار گذاشت؟

مد در مراسم تاج گذاری: کیت چه لباسی پوشید؟ چه کسی دیگر برجسته بود؟

رها کردن سلطنت: چگونه کنترل پادشاه چارلز بر کشور مشترک المنافع به آرامی از بین می رود

اعتراض «پادشاه من نیست» در روز تاجگذاری: بریتانیایی‌هایی که می‌خواهند سلطنت را کنار بگذارند


برای قطعه مرکزی گردنبند، الماس لاهور انتخاب شده است. این سنگ عظیم که گفته می شود 22.48 قیراط است، در اصل تا سال 1849 بخشی از گنجینه لاهور در منطقه پنجاب در پاکستان امروزی بود و قبل از اینکه مستعمره نشینان بریتانیا آن را تصرف کنند. برخی استدلال می کنند که در سال 1851 به ملکه ویکتوریا ارائه شده است، در حالی که برخی دیگر می گویند که در جریان حمله پادشاه آلبرت به قلعه لاهور در سال 1858 به سرقت رفته است – بنابراین بحث برانگیز است.

کامیلا در مراسم تاج گذاری الماس لاهور می پوشد چگونه سنگ دزدیده شد
ملکه الیزابت دوم بریتانیا به همراه همسرش شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورگ، در 2 ژوئن 1953، پس از تاج گذاری در کلیسای وست مینستر، از بالکن کاخ باکینگهام در لندن برای جمعیت دست تکان داد. تصویر فایل/AFP

دلیل نامیدن آن گردنبند تاج گذاری

این گردنبند به قطعات ترجیحی ملکه ویکتوریا تبدیل شد. او بیش از هر قطعه جواهرات دیگری در آن تصویر شده بود.

و از آن زمان به یک ویژگی منظم در گردن پادشاه تبدیل شده است. ملکه الکساندرا اولین کسی بود که این گردنبند را در مراسم تاجگذاری در سال 1902 به گردن انداخت. پس از آن ملکه مری در سال 1911 و ملکه مادر الیزابت نیز در سال 1937 آن را به گردن انداخت.

در سال 1953، ملکه الیزابت نیز در روز تاجگذاری خود، گردنبند تاجگذاری را به عنوان جواهرات اصلی خود به کار برد. او همچنین به پوشیدن این ست در طول سلطنت خود، برای مناسبت های مختلف مانند شام های دولتی ادامه داد.

کامیلا در مراسم تاج گذاری الماس لاهور می پوشد چگونه سنگ دزدیده شد
ملکه کامیلا پس از تاجگذاری خود در لندن از بالکن کاخ باکینگهام به بالا نگاه می کند. گردنبندی که او به گردن داشت در سال 1902 هنگامی که ملکه الکساندرا با افتخار آن را تزئین کرد، اولین بار در مراسم تاجگذاری خود ظاهر شد. AP

“غارت” استعماری

به غیر از الماس لاهور، در مراسم تاج گذاری جواهرات دیگری نیز دیده می شود که از مستعمرات گذشته بریتانیا «دزدیده شده اند».

عصای فرمانروا با صلیب، که شاه چارلز در مراسم تاجگذاری حمل کرد، نشان دهنده ستاره بزرگ آفریقا یا الماس کولینان اول است. بر اساس گزارش رویال کالکشن تراست، الماس کولینان در سال 1907، دو سال پس از کشف آن در یک معدن خصوصی در استان قدیمی ترانسوال آفریقای جنوبی، به پادشاه ادوارد هفتم (پادشاه بریتانیا در آن زمان) اهدا شد.

با این حال، بسیاری از آفریقای جنوبی این روایت را رد کرده و خواستار بازگرداندن سنگ به خانه خود شده اند.

به غیر از ستاره بزرگ آفریقا، الماس کوچکتری که به نام کولینان II شناخته می شود در تاج سلطنتی سلطنتی قرار دارد که شاه چارلز در مراسم آن را پوشید.

در زمان‌های اخیر، تماس‌های فزاینده‌ای از سراسر مستعمرات سابق بریتانیا برای بازگرداندن جواهرات و مصنوعات «دزدیده شده» وجود داشته است.

باید دید که آیا سلطنت بریتانیا آن را برمی گرداند یا خیر، هرچند که بسیار بعید به نظر می رسد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام