چگونه ایالت های ایالات متحده حمایت از کار کودکان را لغو کرده اند

آمریکا در حال پسرفت است. قوانین اسلحه همچنان ضعیف است، چندین ایالت سقط جنین را ممنوع کرده اند و اکنون حتی قوانین کار کودکان نیز کاهش یافته است. در ایالت میانه غربی آیووا، کودکان مجاز خواهند بود ساعات بیشتری کار کنند و مشاغلی را انجام دهند که قبلاً ممنوع بود مانند خدمت به الکل و کار در خط مونتاژ. چه چیزی تغییر کرده است؟ مجلس سنای آیووا که تحت کنترل جمهوریخواهان است، پیش از سحرگاه روز سه شنبه لایحه جدیدی را برای مبارزه با کمبود نیروی کار تصویب کرد.

بر اساس گزارش های رسانه ها، این بزرگترین فشار برای لغو قوانین حمایت از کودکان در برابر کار در ایالات متحده از دهه 1930 است.

شیفت شب و اجازه سرو الکل

مجلس سنای آیووا یک جلسه شبانه روزی را لغو کرد و تغییراتی را در قوانین کار کودکان این ایالت به تصویب رساند تا به افراد 14 تا 17 ساله اجازه دهد تا ساعات طولانی تری و در زمین های محدود با اجازه والدین کار کنند.

این لایحه بحث برانگیز به کودکان 14 ساله اجازه می دهد تا شش ساعت در شیفت های شب کار کنند، کودکان 15 ساله می توانند در کارخانه ها در خطوط مونتاژ کار کنند و اقلام تا 22 کیلو را جابه جا می کنند، و به کودکان 16 ساله اجازه می دهد مشروبات الکلی سرو کنند، حتی اگر می خواهند. به طور قانونی نمی توانند خود را بنوشند. خردسالان می توانند تا ساعت 9 شب در طول سال تحصیلی و تا ساعت 11 شب در تابستان، دو ساعت دیرتر از قانون فعلی و شش ساعت در روز، از چهار ساعت فعلی، کار کنند.

دموکرات ها مانند دو جمهوری خواه به این لایحه رای منفی دادند. اما بقیه اعضای حزب بزرگ قدیمی به نفع آن رای دادند.

لایحه آیووا با 32 رای موافق در مقابل 12 رای سنا تصویب شد و رای گیری درست قبل از ساعت 5 صبح و پس از یک بحث داغ برگزار شد.

بچه ها را تنها بگذارید آیووا تا به کودکان اجازه دهید ساعت های طولانی تری کار کنند و این استثنا در ایالات متحده نیست
سنای ایالت آیووا به کودکان اجازه می دهد ساعات بیشتری کار کنند و مشروبات الکلی سرو کنند. تصویر نمایشی/Pixabay

بدون غرامت اضافه

دموکرات‌ها در سنای آیووا تلاش کردند تا غرامت اضافی برای کودکان کار در نظر بگیرند، زیرا آنها به دلیل بی‌تجربه بودن بیشتر احتمال دارد آسیب ببینند. با این حال، جمهوری خواهان که کنترل را در دست دارند، توجهی نکردند.

بر اساس این لایحه، مشاغل در قبال صدمات یا بیماری‌هایی که دانش‌آموز در حین کار متحمل می‌شوند مسئولیتی نخواهند داشت، مگر اینکه دانش‌آموز ثابت کند که رئیس آنها به آنها گفته است که عملی را انجام دهند که باعث آسیب یا بیماری آنها شده است. معاون.

«کسب و کاری که دانش آموز متوسطه را در برنامه یادگیری مبتنی بر کار می پذیرد، مشمول مسئولیت مدنی در قبال ادعای صدمه بدنی به دانش آموز نخواهد بود… مگر اینکه دانش آموز در چارچوب دوره و محدوده شغلی دانش آموز به دستور عمل کند. در این لایحه آمده است.

بچه ها را تنها بگذارید آیووا تا به کودکان اجازه دهید ساعت های طولانی تری کار کنند و این استثنا در ایالات متحده نیست
گرافیک: Pranay Bhardwaj

خشم

دموکرات‌ها در سنا اعتراض کردند و تلاش کردند تا این لایحه را به تاخیر بیندازند، اما موفق نشدند. آنها همراه با فعالان و حامیان کارگری، از لایحه ای انتقاد کردند که به کودکان اجازه می دهد در مزارع پر از خطر کار کنند – سقف سازی، حفاری و تخریب.

زک والز، رهبر اقلیت سنا، طبق گزارشی در این باره گفت: «هیچ نوجوان آیووا نباید در مرگبارترین مشاغل آمریکا کار کند. روزنامه گاردین. «سیاستمداران جمهوری‌خواه آیووا می‌خواهند بحران نیروی کار را به پشتوانه واقعی کودکان حل کنند.»

اریک بلان، نویسنده و استاد مطالعات کار در دانشگاه راتگرز، گفت معاون تصمیم برای لغو قوانینی که “بیش از 100 سال پیش مدون شده اند” یک حمله کاملا بی سابقه است. او افزود: «این فراتر از حملات قبلی به حقوق کارگران است که بر مواردی مانند جلوگیری از تشکل‌ها، جلوگیری از افزایش حداقل دستمزد تمرکز می‌کردند».

اتحادیه های کارگری در اعتراض به این لایحه اعتراض کردند. به گفته چارلی ویشمن، رئیس فدراسیون کار آیووا، تلاش ها برای تسهیل قوانین کار کودکان در ایالات متحده “روشی تنبل برای مقابله با این واقعیت بود که برخی از ایالت ها کارگر کافی ندارند”.

اما جمهوریخواهان از این لایحه دفاع کرده و ادعاهایی مبنی بر اینکه این لایحه تلاشی برای رفع کمبود نیروی کار در آیووا بوده را رد کرده اند.

سناتور آدریان دیکی گفت: “ما می دانیم که برده داری در گذشته وجود داشته است، اما یک جایی که وجود ندارد، آن در این لایحه است.” دور انداختن چنین عباراتی بی‌احتیاط و بی‌رحمانه برای ارزش شوک در اخبار، در رسانه‌های اجتماعی، حتی در داخل دیوارهای این ساختمان بزرگ، غیرمسئولانه و اشتباه است.»

او گفت که دموکرات‌ها به «روایت‌های نادرست» درباره این لایحه اعتراض کرده‌اند، اما هیچ‌یک با نگرانی به او نرسیدند.

بچه ها را تنها بگذارید آیووا تا به کودکان اجازه دهید ساعت های طولانی تری کار کنند و این استثنا در ایالات متحده نیست
در یک رستوران و شیرینی فروشی در مین تابلویی نصب شده است که نشان می دهد نوجوانان 14 سال و بالاتر را استخدام می کنند. عکس فایل/AP

آیووا تنها نیست

با این حال، آیووا تنها ایالتی نیست که در میان کمبود کارگران گزارش شده، تغییراتی را در مشاغل جزئی ایجاد کرده است.

در ماه مارس، سارا هاکبی سندرز، فرماندار آرکانزاس، قانونی را برای لغو حمایت از کار کودکان امضا کرد. الزامات ایالتی برای تأیید اینکه کودکان حداقل 16 سال دارند قبل از اینکه شغلی پیدا کنند را حذف کرد.

حامی این لایحه، ربکا بورکز، گفت که مقررات قبلی “یک بار کوچک بر دوش کسب و کارها بود و همچنین در مقابل فرآیند تصمیم گیری والدین در مورد اینکه آیا فرزند زیر 16 سال آنها می تواند شغلی پیدا کند یا خیر”. گزارش در روزنامه گاردین.

در اوهایو، قانونگذاران در اوایل سال جاری یک لایحه دو حزبی را برای افزایش ساعات کار برای نوجوانان 14 و 15 ساله با اجازه والدین یا قیم قانونی مجدداً ارائه کردند و از کنگره خواستند که همان عقبگردها را در سطح فدرال اتخاذ کند.

در مینه سوتا، لایحه مشابهی در ژانویه ارائه شد تا ساعات کار را برای جوانان 14 و 15 ساله افزایش دهد. فیل مورای، فرماندار نیوجرسی در ژوئیه سال گذشته قانونی را امضا کرد که به افراد 14 و 15 ساله اجازه می داد در ماه های تابستان و تعطیلات ساعات طولانی تری کار کنند و ساعات کار را برای افراد 16 و 17 ساله افزایش می داد.

در ویسکانسین، جمهوری‌خواهان لایحه‌ای را تصویب کردند که ساعات کار را برای افراد 14 و 15 ساله افزایش می‌داد، اما در فوریه 2022 توسط فرماندار تونی اورز وتو شد.

سیما ناندا، وکیل ارشد وزارت کار ایالات متحده، گفت: «این غیرمسئولانه است که ایالت ها به کاهش حمایت از کار کودکان فکر کنند». اما به نظر می رسد که کسی گوش نمی دهد.

بچه ها را تنها بگذارید آیووا تا به کودکان اجازه دهید ساعت های طولانی تری کار کنند و این استثنا در ایالات متحده نیست
سال گذشته، یک تحقیق فدرال نشان داد که بیش از صد نوجوان در مک‌دونالدز در ایالات متحده نقض کار کودکان را شامل می‌شود. تصویر نمایندگی/ رویترز

نقض قانون کار کودکان در ایالات متحده

قوانین کار کودکان یکی از اولین پیروزی‌های جنبش حقوق کارگران در ایالات متحده بود. لایحه فدرال کار کودکان در سال 1906 در کنگره ایالات متحده ارائه شد که حمل و نقل در تجارت بین ایالتی را غیرقانونی اعلام کرد.

اما اکنون به نظر می‌رسد که چندین ایالت آمریکا، به‌ویژه آن‌هایی که تحت کنترل جمهوری‌خواهان هستند، رو به عقب هستند.

همچنین بخوانید: اپل متهم به استفاده از کار کودکان برای استخراج کبالت، قول داده است تا سال 2025 به کبالت 100٪ بازیافتی روی بیاورد.

سال گذشته، جهش بزرگ 37 درصدی در تعداد کودکانی که به طور غیرقانونی در کارخانه‌ها، غذاخوری‌ها و سایر محل‌های کار در ایالات متحده کار می‌کردند، رخ داد. وزارت کار ایالات متحده 3876 کودک را کشف کرد که قوانین کار را نقض می کردند. بر اساس گزارشی در این کشور، بیش از 688 نفر در شرایط خطرناک کار می کردند ایمیل روزانه.

با این حال، این اعداد کمتر گزارش شده است. به گفته کارشناسان، تخمین بین 20 تا 100 برابر بیشتر است: حدود 388000 کودک بیش از حد کار می کنند و 69000 کودک در کارهای خطرناکی که می تواند به سلامت آنها آسیب برساند یا منجر به حوادث شود.

بچه ها را تنها بگذارید آیووا تا به کودکان اجازه دهید ساعت های طولانی تری کار کنند و این استثنا در ایالات متحده نیست
چندین ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان برای تسهیل مقررات مربوط به کار کودکان اقدام کردند. تصویر نماینده / خبرگزاری فرانسه

شواهدی برای حمایت از داده ها وجود دارد. کودکان 13 ساله با سوختگی شیمیایی ناشی از تمیز کردن کشتارگاه‌ها در نبراسکا گزارش شده‌اند. تحقیق توسط رویترز دریافتند که حداقل چهار تامین کننده اصلی شرکت هیوندای موتور و شرکت خواهرش کیا کورپ، کودکان را که عمدتاً خردسالان مهاجر هستند، در کارخانه‌های آلاباما استخدام می‌کنند. فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد، دانکین دوناتز و چیپوتل نیز قوانین کار کودکان را با طولانی تر کردن کار کودکان 14 و 15 ساله، نظارت نکردن بر خردسالان بعد از ساعت 8 شب و عدم ارائه وقفه های غذایی مناسب نقض کردند.

در حالی که نقض کار کودکان ادامه دارد، چندین ایالت حمایت از کار کودکان را لغو می کنند و این بخش آسیب پذیر را بیشتر در معرض استثمار قرار می دهد.

بیش از یک قرن پیش، ایالات متحده تصمیم گرفت که فرزندانش باید زمان بیشتری را در مدارس بگذرانند نه کارخانه ها. اما امروز به نظر نمی رسد که آنها را بچه ها تنها بگذارد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام