چگونه ایران از عضویت سوریه در اتحادیه عرب برای دور زدن تحریم ها استفاده می کند

چگونه ایران از عضویت سوریه در اتحادیه عرب برای دور زدن تحریم ها استفاده می کند

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران AP

ایران در حال مانور دادن به نفع اقتصادی از ادغام مجدد سوریه در منطقه است که ممکن است ایران را قادر به دور زدن تحریم های ایالات متحده و بین المللی و همچنین حمایت از شبه نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه کند.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در تاریخ 3 مه 15 قرارداد همکاری با سوریه امضا کرد تا بتواند تامین‌کننده اصلی پروژه‌های بازسازی در سوریه باشد.

CTP قبلاً ارزیابی کرده بود که ایران ممکن است از سازمان فرادولتی ایران خاتم الانبیا یا شرکت‌های نیابتی تحت حمایت ایران برای نظارت بر چنین پروژه‌های بازسازی استفاده کند. حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ایران، ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران، عراق و سوریه وارد «مرحله فنی و اجرایی» شده است.

ایران

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران برای اولین سفر پس از جنگ به سوریه می رود و چشم ها بازسازی می شود

ایران

ایالات متحده از پذیرش مجدد سوریه تحت رهبری اسد در اتحادیه عرب انتقاد می کند و می گوید که از آن پیروی نخواهد کرد

ملکی پیشنهاد کرد که منطقه آزاد تجاری ممکن است تا بندر لاذقیه و گذرگاه مرزی القائم عراق و سوریه گسترش یابد.

ایجاد منطقه آزاد تجاری از طریق سوریه، عراق و ایران به ایران این امکان را می‌دهد تا مواد خود را بدون نظارت از مرزها عبور دهد که معمولاً تحریم‌های تجاری با سوریه و ایران را اعمال می‌کند.

در همین حال، اتحادیه عرب در 7 مه به پذیرش مجدد سوریه رای داد و پس از آن یک مقام اردنی ناشناس مدعی شد که اتحادیه عرب برای لغو تحریم های غرب علیه سوریه در صورت موافقت رژیم اسد با راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران، لابی خواهد کرد.

پایان تحریم‌ها علیه سوریه با ایجاد منطقه آزاد تجاری و پروژه‌های بازسازی ایران، ایران را قادر می‌سازد تا تحریم‌های غرب علیه ایران را دور بزند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام