چگونه بریتانیا پس از اعتراضات “پادشاه من نیست” پیش می رود

6 مه می آید و انتظار می رود جشن ها، تشویق ها و… اعتراض ها برگزار شود؟ روزی که قرار است پادشاه چارلز سوم در کلیسای وست مینستر تاجگذاری شود، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد تظاهرات گسترده‌ای در اطراف لندن برگزار می‌شود و تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با مضمون «پادشاه من نیست» در دست دارند و همان شعار را سر می‌دهند.

با این حال، روز چهارشنبه بخش‌هایی از قوانین سخت‌گیرانه جدید برای مبارزه با اعتراض‌ها به منظور دور نگه داشتن ضد سلطنت‌طلبان به تصویب رسیده است. وزیر امنیت، تام توگندات، گفت: «ما فقط به امنیت خودمان فکر نمی‌کنیم، بلکه به امنیت سران کشورها نیز فکر می‌کنیم و با گروه‌های معترض سر و کار داریم که هیچ ربطی به بریتانیا ندارند، بلکه با رهبران خارجی که از بریتانیا بازدید می‌کنند، سر و کار داریم. انگلستان.

این قوانین جدید ضد اعتراض دقیقا چیست؟ تاجگذاری شاه چارلز چه ربطی به آن دارد؟ استقبال از آنها چگونه بوده است؟

ژست ناشنوا؟ چرا تعهد وفاداری به شاه چارلز باعث ایجاد اختلاف شده است

قلعه‌های وسیع، ماشین‌های قدیمی، و موارد دیگر… پادشاه چارلز چقدر ثروتمند است؟

قوانین ضد اعتراض چیست؟

قوانین ضد اعتراض در بریتانیا که از روز چهارشنبه اجرایی شد، بخشی از آنچه قانون نظم عمومی 2023 نامیده می شود. این قانون جدید به پلیس این اختیار را می دهد که از ایجاد اختلال در رویدادهای ورزشی و فرهنگی مهمی که تابستان امسال در انگلیس برگزار می شود جلوگیری کند. وزارت کشور گفت و ولز.

طبق قانون، معترضان به دلیل استفاده از تاکتیک‌هایی مانند «قفل کردن» با محکومیت‌های حداکثر شش ماهه یا «جریمه نقدی نامحدود» مواجه خواهند شد. برای کسانی که نمی دانند، قفل کردن جایی است که معترضان به طور فیزیکی خود را به چیزهایی مانند ساختمان می چسبانند.

علاوه بر این، این قانون می‌گوید کسانی که جاده‌ها، فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌ها را مسدود می‌کنند ممکن است با ۱۲ ماه زندان روبرو شوند. این قانون همچنین به پلیس این اختیار را می‌دهد که معترضان را «به دنبال اقلامی مانند قفل، چسب فوق‌العاده و ابزار حفاری، در صورتی که مشکوک به ایجاد هرج و مرج هستند» متوقف کند. افرادی که دارای چنین اقلامی هستند و قصد استفاده از آنها را دارند نیز با اتهامات کیفری روبرو خواهند شد.

نه پادشاه من چگونه بریتانیا پیش از تاجگذاری چارلز به دنبال ضد سلطنتی ها می رود
جمهوری، یک گروه ضد سلطنت، قصد دارد 1700 هوادار را در اطراف مجسمه چارلز اول جمع کنند و پلاکاردهای زردی در دست دارند که روی آن نوشته شده بود “پادشاه من نیست در 6 مه”. رویترز

روز سه‌شنبه، وزیر کشور سوئلا براورمن، در سخنانی درباره قوانین گفته بود: «مردم نباید زندگی روزمره خود را توسط به اصطلاح «جنگجویان زیست‌محیطی» که باعث ایجاد اختلال و هدر دادن میلیون‌ها پوند از پول مالیات دهندگان می‌شوند، خراب کنند. نباید به اقلیت خودخواه اجازه داد که از این موضوع فرار کنند. ما به پلیس و دادگاه‌هایمان ابزارهایی را می‌دهیم که برای توقف این هرج و مرج نیاز دارند و من از آنها در استفاده کامل از این اختیارات حمایت می‌کنم.»

تاج گذاری پادشاه چه ربطی به آن دارد؟

بسیاری بر این باورند که این قوانین برای مبارزه با تظاهراتی که برای تاجگذاری پادشاه چارلز در 6 مه برگزار شده بود، به سرعت اجرا شده است. طبق گزارشی که در تلگرافواحد اختیارات پلیس وزارت کشور در نامه ای به گروه کمپین جمهوری، که مخالف سلطنت هستند، گفته است که قدرت های جدید برای جلوگیری از “اختلال در رویدادهای مهم ورزشی و فرهنگی” ارائه شده اند.

آ بی بی سی این گزارش افزود که در نامه ای که وزارت کشور در 28 آوریل به جمهوری ارسال کرد، آمده است: «از شما سپاسگزار خواهم بود اگر بتوانید این نامه را به اطلاع اعضای خود برسانید که احتمالاً تحت تأثیر این تغییرات قانونی قرار خواهند گرفت».

این در پیش بینی حرکت جمهوری برای انجام تظاهرات گسترده علیه شاه چارلز در “روز بزرگ” است. این گروه امیدوار است تا 1700 هوادار در اطراف مجسمه چارلز اول که در سال 1649 سر بریده شد جمع شوند و پلاکاردهای زرد رنگی در دست بگیرند که روی آن نوشته شده بود “پادشاه من نیست”.

قبل از تاجگذاری پادشاه، مخالفت‌های فزاینده‌ای علیه سلطنت وجود داشته است و برخی این سوال را مطرح می‌کنند که چرا مردم هزینه این رویداد بزرگ را بر دوش می‌کشند. توجه داشته باشید، تاج گذاری با قیمت تخمینی 100 میلیون پوند همراه است.

علاوه بر این، نظرسنجی های اخیر نشان داده است که سلطنت بریتانیا دیگر مانند گذشته محبوبیتی ندارد. نظرسنجی انجام شده توسط مرکز ملی تحقیقات اجتماعی نشان داد که از هر 10 بریتانیایی، تنها سه نفر فکر می‌کنند که سلطنت آنها “بسیار مهم” است – کمترین نسبت ثبت شده. این نظرسنجی حاکی از آن است که حمایت عمومی از سلطنت در پایین ترین حد خود قرار دارد و 45 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که یا باید لغو شود، خیلی مهم نیست یا اصلاً مهم نیست.

این رقم در میان پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی مشابه در سال 2022، سال جشن پلاتینی ملکه الیزابت فقید، 35 درصد بود.


تمام داستان های بزرگ تاج گذاری پادشاه چارلز را دنبال کنید

ژست ناشنوا؟ چرا تعهد وفاداری به شاه چارلز باعث ایجاد اختلاف شده است

لباس‌های سلطنتی بازیافتی، روسری‌های گلدار و موارد دیگر: چگونه تاج‌گذاری شاه چارلز عشق او به طبیعت را منعکس می‌کند

The Ex Factor: چرا شوهر اول “شیطون” ملکه کامیلا دعوت نامه تاجگذاری دریافت کرده است

هری در، مگان بیرون: چه کسی دیگر از تاجگذاری پادشاه چارلز صرف نظر می کند؟

زنده باد پادشاه: چارلز چقدر با مادرش ملکه الیزابت دوم متفاوت خواهد بود؟


گراهام اسمیت، رئیس جمهوری، نامه ها و قانون را به عنوان “رعاب آور” مورد انتقاد قرار داد. لحن و ناشناس بودن (نامه 28 آوریل) به نظر تلاشی منفعلانه-پرخاشگرانه برای سرگردانی ماست. من نمی دانم چرا وزارت کشور این را ارسال کرده است، با توجه به اینکه وظیفه پلیس به پلیس است. وکلا متحیر بودند که چرا این نامه ارسال شده است.»

نه پادشاه من چگونه بریتانیا پیش از تاجگذاری چارلز به دنبال ضد سلطنتی ها می رود
پرچم های یونیون جک در امتداد خیابان ریجنت، پیش از تاجگذاری شاه چارلز و کامیلا، همسر ملکه در لندن آویزان است. رویترز

واکنش دیگران چگونه بوده است؟

گروه ضد سلطنت، جمهوری، در انتقاد از قوانین جدید تنها نیست. ساشا دشموک، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل در بریتانیا گفت یاهو نیوز انگلستان: «با نابردباری فزاینده دولت نسبت به تقریباً همه اعتراضات، این آخر هفته آزمون مهمی خواهد بود برای اینکه آیا تظاهرات مسالمت‌آمیز حتی در حال حاضر در میان قوانین جدید ضد اعتراض و نیروهای پلیس به شدت مداخله گر امکان پذیر است یا خیر.»

وی افزود: «کسانی که می‌خواهند علناً مخالفت خود را با سلطنت و پادشاه چارلز اعلام کنند، باید بتوانند بدون ترس از دستگیری یا در واقع خشونت از سوی تماشاگران در خیابان، این کار را انجام دهند.»

حزب کارگر، که در اپوزیسیون بریتانیا حضور دارد، نیز تحقیر خود را نسبت به قانون جدید ابراز کرد. بل ریبیرو آدی، نماینده حزب کارگر گفت: «مردم حق دارند آزادانه تجمع کنند و مخالفت خود را با سلطنت ابراز کنند. دولت حق ندارد معترضانی را که می خواهند صدای خود را به گوش مردم برسانند، بترساند.»

از یاسمین احمد، مدیر دیده بان حقوق بشر در بریتانیا نیز نقل شده است CNN که اعتراض یک حق اساسی در بریتانیا بود و این اقدامی برای سرکوب مخالفان بود. او گفت: «دولت به جای کمک به افرادی که زیر خط فقر هستند – افرادی که سر کار هستند، از جمله پرستاران – وقت خود را برای سرکوب مخالفان تلف می کند. CNN.

چرا این همه اعتراض در بریتانیا؟

این قوانین از آنجایی که ملت درگیر اعتراضات مختلف شده است، اهمیت بیشتری پیدا می کند. افزایش هزینه های زندگی، کمبود شغل و فاجعه آب و هوایی در حال وقوع است.

گروه‌های فعال آب و هوا مانند Just Stop Oil و Extinction Rebellion اشکال مختلفی از تحریکات را به راه انداخته‌اند – از راه‌اندازی اعتراضات گسترده در جاده‌ها تا پرتاب رنگ به آثار هنری در موزه‌ها. چه کسی می تواند فراموش کند که یک فعال نفتی Just Stop Oil در حال پرتاب سوپ به گل آفتابگردان ونسان ون گوگ در گالری ملی یا تلاش آنها برای برهم زدن جایزه بزرگ بریتانیا؟

همچنین نمونه ای از معترض نفتی Just Stop Oil در مسابقات قهرمانی جهانی اسنوکر که در اوایل آوریل در یورکشایر جنوبی برگزار شد، وجود داشت. این فعال در مراسم روی میز اسنوکر بالا رفت و کیسه ای از رنگ پودری نارنجی را روی سطح بازی پرتاب کرد.

با این حال، این اعتراضات ممکن است به زودی با اجرایی شدن قانون جدید به گذشته تبدیل شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام